Windows XP - Geheugen banken

Moderator: Perry

Windows XP

Berichtdoor pjotter » za 18 okt 2003, 18:06

Begrijp mij niet verkeerd. Ik heb geen probleem met Vestics noch met Active Plus. Ik zie alleen de schermbeveiliging stil staan en ik lees dat er bij mij minder cache is geinstalleerd dan mijn moederbord aan kan. Maar het kan ook zijn dat het 2 dingen zijn die niets met elkaar te maken hebben.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de cache waar ik het over had, zit tussen de processor en het RAM geheugen. De hoogte van het cache is gekoppeld aan de processor. De cache is niet te verhogen zonder een nieuwe processor te kopen. Wel schijnen er (op internet) programma's te zijn die het gebruik van het cache en het geheugen reguleren, in die zin dat zij er voor zorgen dat er op een efficiente wijze gebruik wordt gemaakt van de cache en het geheugen. Heeft iemand ervaring met dergelijke programma's?

Volgens een verkoper in een winkel kan het ook zijn dat de computer bij het opstarten allerlei programma's (zoals de schermbeveiliging) start die de ruimte in het cache opvreet, zodat bij mij de schermbeveiliging stilstaat en bij Bert bijvoorbeeld Vestics stil komt te staan. Kent iemand een programma dat toont welke programma's (zoals de schermbeveiliging) er worden geladen bij het opstarten van de computer en windows?

Groet,
PJ

(Edited by pjotter at 7:09 pm op 18,okt. 2003)
pjotter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: za 06 apr 2002, 17:15

Windows XP

Berichtdoor willie » zo 19 okt 2003, 21:10

tweakui van microsoft downloads
sisoft sandra of aida via zdnet.nl

fresh ui en freshdiagnose van www.freshdevices.com

of map opstarten/start up

(Edited by willie at 10:55 am op 20,okt. 2003)
willie
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: vr 10 okt 2003, 20:49

Vorige

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron