Imode - Combinatie Vestics met Chello met Imode

Moderator: Perry

Imode - Combinatie Vestics met Chello met Imode

Berichtdoor hans van kleef » do 25 sep 2003, 14:46

Hallo iedereen,

Ik stuur signalen vanuit Vestics als e-mail via mijn provider Chello naar mijn telefoon (I-mode).
Het probleem is dat de signalen soms wel, soms niet komen op imode. Soms komen ze gewoon binnen, soms moet ik ze ophalen. Het gaat niet altijd automatisch goed. Dus ik ben nog niet tevreden over de combinatie Vestics-Chello-Imode.

Zijn er meer mensen met ervaring in deze combinatie? En weet iemand waar het aan ligt? En hoe het te verhelpen is?

Bedankt voor een reactie alvast.

Met vriendelijke ?groet,

hans van kleef
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Imode

Berichtdoor walter » do 25 sep 2003, 15:07

mijn huidige set-up:
- mobiel e-mailadres bij www.gin.nl
- hotmailaccount
- messenger on-line

vestics stuurt e-mail naar m'n mobiel e-mailadres bij gin, en een e-mail naar m'n hotmailaccount

wanneer rocematrend een positie opent/sluit dan krijg ik een melding op m'n gsm en een melding via msn messenger op kantoor pc, en dit gebeurt binnen +/- minuut en de kosten zijn erg laag

het is bijna slapend rijk worden :biggrin: echt fantastisch
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Imode

Berichtdoor hans van kleef » do 25 sep 2003, 15:27

Walter bedankt voor je informatie. Waar zit gin, want dat is dus geen kpn imode?

Verder zoek ik echt mensen met dezelfde configuratie, want ik wil graag HUN ervaringen weten.

hansvk
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Imode

Berichtdoor walter » vr 26 sep 2003, 12:32

gin staat los van i-mode, gin is voor traditionele mobiele telefoons zonder internet mogelijkheid

ben vergeten te vertellen dat ik een i-mode toestel heb, en vestics ook een i-mail laat sturen

dit i-mode gebruik ik als back-up om bij binck futures te traden, in geval ik geen pc in de buurt heb
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Imode

Berichtdoor hans van kleef » vr 26 sep 2003, 12:55

En Walter, want je houdt het wel spannend: wat is je provider tussen Vestics en Imode?

hansvk
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Imode

Berichtdoor JPR » zo 28 sep 2003, 11:51

Hallo Hans, ik heb ook een imode abbo en ben daar niet razend enthousiast over... maar dat ben ik ook niet over GIN en andere email produkten. Het probleem zit hem in het feit dat al deze produkten gebruik maken van email, in dat is gelijk de achilleshiel. Regelmatig zijn er verstoringen op het internet, vaak veroorzaakt door een virus of software/hardware problemen bij providers. Mijn provider is @Home, ik heb imode bij KPN en maak gebruik van Gin en http://www.clubmessage.com/ je kan hier een aantal SMSjes kopen en naar diverse nummers laten zenden. ?Maar mijn ervaring is dat al mijn berichten op verschillende tijden via email en SMS binnen komen. Er zijn te veel partijen die een rol spelen. Als je pech hebt gaat zo'n email de hal
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

Imode

Berichtdoor JPR » zo 28 sep 2003, 12:11

en toen waren de batterijen op van mijn toetsenbord.... Ik wou zeggen, dat als je pech hebt gaat zo'n emailtje de halve wereld rond. Ik heb iemand gesproken die zijn GSM rechtstreeks op zijn PC had aangesloten...... je krijgt dan een GSM naar GSM situaties.. de meest ideale. Ik weet dat hij met Pierre hierover heeft gesproken maar wat hier is uitgekomen weet ik weer niet. gr Paul
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

Imode

Berichtdoor walter » ma 29 sep 2003, 10:41

Mijn provider is Wanadoo in Delft (heb een 'Broadband' kabelmodem) zie ook http://www.speedtest.nl/Provider/defaul ... 6&co_id=73

Wanadoo staat niet bekend als een betrouwbare leverancier en klantgerichte organisatie.
Doch, in het algemeen, werkt het goed, snel en foutloos.
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Imode

Berichtdoor JPR » ma 29 sep 2003, 21:46

Hallo Walter, over het algemeen ben ik ook te vreden over @home. Maar ik probeer duidelijk te maken dat in de lange keten van email----->SMS ----> GSM veel verstoringen kunnen zitten. Jou en mijn provider zijn weer afhankelijk van derden. Een praktijk voorbeeld. Soms is mijn imail sneller dan mijn SMS en soms is mijn email weer sneller dan mijn SMS en/of imail...... ?de vertraging is vaak seconden maar soms een minuut of langer...........
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron