Uitbesteden ROCEMA ?

Moderator: Perry

Uitbesteden ROCEMA ?

Berichtdoor Bram » wo 10 sep 2003, 11:27

Heeft er al iemand ervaring met het uitbesteden van handelen met ROCEMA(FTI) door Triple Assets te Maastricht?
Bram
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: wo 10 sep 2003, 11:21

Uitbesteden ROCEMA ?

Berichtdoor pekinees » di 23 sep 2003, 22:27

Wij laten het door Tripple A doen. We staan inmiddels op verlies. Het lijkt dat ook het Rocema systeem de realiteitstest maar moeilijk doorstaat...
pekinees
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: vr 06 dec 2002, 15:25
Woonplaats: Eindhoven

Uitbesteden ROCEMA ?

Berichtdoor Pierre » vr 26 sep 2003, 22:23

Hoi Bram, Pekinees,

Die opmerking over de realiteitstest was tegen het zere been :(

Tot nu toe heeft het Rocema systeem elk jaar wel een slechte periode van 2 a 3 maanden gehad. Je staat dan stil, maakt wat drawdown, herstelt een beetje, weer verlies, enz. Het is dan gewoon sukkelen geblazen.

Vorig jaar (2002) hebben we door een dergelijke sukkelperiode in de eerste helft van het jaar net kiet gespeeld maar in de tweede helft van het jaar werd een prima winst van 30.000 euro (per FTI!) gerealiseerd.

Ook dit jaar hebben weer zo'n rot periode. Voor de mensen die al vanaf 1 januari meedoen is de eerste helft van het jaar ook weer ongeveer kiet afgelopen. Nu maar hopen dat de tweede helft van het jaar een redelijke winst oplevert. Die 30.000 zullen we wel niet meer halen, maar ik hoop toch nog wel op 15.000. Help me hopen :)

Wat Triple Assets betreft... zij kunnen niet anders dan het systeem volgen; dat is immers de afspraak. Dus wie klachten heeft moet bij Frans en mij zijn.

Mensen die gekozen hebben voor de DAX hebben een prima rendement gemaakt, mensen die gekozen hebben voor de AEX staan dit jaar op kiet. De mensen die een mix hebben gedraaid (spreiding over AEX, DAX en ESTX50) hebben dit jaar vrijwel geen drawdown gehad en een rendement van ruim 15% gemaakt. Dat is de kracht van spreiding.

Ik heb begrepen dat Triple Assets nu ook gestart is met een futures-fonds zodat je ook met een kleiner kapitaal al het voordeel hebt van die spreiding. De oude vorm van individueel beheer blijft uiteraard bestaan, maar wie meedoet met het fonds heeft de volgende voordelen...
- minimum kapitaal niet langer 25000 maar 5000 (dacht ik).
- meteen al profiteren van het effect van herbeleggen. Immers, als het fonds 5% winst maakt dan kunnen ook 5% meer futures gehandeld worden. Bij een eigen portefeuille moet je het kapitaal verdubbelen eer je een 2de future kunt traden.
- door de spreiding een veel lagere drawdown, waardoor eventueel ook iets agressiever gehandeld kan worden (bijv. 1 FTI per 35000 ipv 45000). Wat hun beleid op dat vlak wordt weet ik overigens niet.
- door de spreiding minder sukkel periodes omdat er altijd wel instellingen en systemen zijn die wel lopen

Samengevat:
De AEX index staat dit jaar op - 6% en een tussentijdse drawdown van 35%
Mensen die alleen de AEX futures hebben getrade staan dit jaar op ca. 0% met een drawdown van 15%, terwijl de mensen die de DAX hebben gedaan iets van 50% hebben gemaakt met een drawdown van ??% (ik dacht iets van 10%)
Het future-fonds staat op een rendement van ruim 15% met een minimale drawdown.

Ik moet er bij zeggen... al deze getallen zijn een beetje met de natte vinger. Wie de echte gegevens wil moet gewoon even bellen met Triple Assets.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Uitbesteden ROCEMA ?

Berichtdoor henkvans2 » di 30 sep 2003, 13:21

Bram,

Kijk eens op http://www.triple-assets.nl/track_records/default.htm en klik op:
Triple?s future trading.

Het nieuwe futures-fonds van Triple-Assets, waar Pierre het over had, is nog niet operationeel. Het instapbedrag zal een lage drempel zijn om mee te doen.

Groeten
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

Uitbesteden ROCEMA ?

Berichtdoor Marco » di 30 sep 2003, 15:11

Bram,

Ik heb geen directe ervaring met TA, maar ze al wel diverse malen aan de lijn gehad en ik volg hun resultaten ook al een tijdje. (Morgen weer ff kijken hoe ze het over september hebben gedaan, of gewoon ff bellen met ze).

Zoals Pierre al aangaf doet de DAX het zeer goed bij hun (zeer stabiel en evenwichtig!!!) en de andere fondsen wat minder.

Uit de diverse telefonische gesprekken (Vaak een half uurtje of meer...) is mij het volgende duidelijk geworden:
- ze houden heel erg vast aan het letterlijk volgen van de ROCEMATrend signalen omdat dat ook de kracht van hun is
- ze wijzigen hun (geheime natuurlijk) instellingen NIET
- ze hebben geoptimaliseerd op de best presterende groep/blok van resultaten
- ze hebben het liefst klanten die een jaar niet naar hun vermogen DURVEN om te kijken, ondanks dat je letterlijk kunt volgen (via je Binck rekening) wat ze doen natuurlijk...
- ze stellen dat je max 30% van je vermogen zou moeten inzetten op futures en dan nog geld wat je de eerstkomende jaren kunt missen...
- ze eisen een hoog inlegbedrag om het RISICO te beperken, de drawdowns aan te kunnen (zonder aan de klant te moeten vragen om ff wat bij te storten omdat het ff een paar maanden heeft tegengezeten) en het handelen in futures zo meer als een normale aandelen rekening te zien
- houd er rekening mee dat er van hun aangegeven performance nog een performance fee afgaat. Maar ja, dan nog HAD je op de DAX ruim 40.000 eurootjes per jaar overgehouden...

Ik ben ondanks de zeer positieve indruk die ik van hun heb gekregen nog niet met hun in zee gegaan, en dat voornamelijk door de hoge inleg voor 1 enkele future (?25.000 ESTX50, ?45.000 voor FTI/DAX), laat staan als je wilt spreiden. Ik wacht dus ook al een tijdje op de introductie van het door Pierre genoemde fonds die zowel de hoge inlegdrempel "verwijdert" alswel de door mij gewenste spreiding teweegbrengt...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Uitbesteden ROCEMA ?

Berichtdoor Marco » wo 08 okt 2003, 12:53

Triple Assets zal in de komende weken het futures fonds introduceren. Geinteresseerden kunnen nu al de informatie folder aanvragen (je komt op een lijst te staan) die als het goed is binnen 1-2 weken op je deurmat zal vallen.

Mij is net verzekerd dat, ijs en weder dienende, het fonds voor 1 november operationeel zal zijn.

De eerste minimale inleg zal 5.000 euro zijn. Elke volgende inleg minimaal 2.500 euro...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron