WHSelfinvest - Deelname gevraagd voor openen rekening (indiv

Moderator: Perry

WHSelfinvest - Deelname gevraagd voor openen rekening (indiv

Berichtdoor Henk L » do 14 aug 2003, 10:32

OPROEP. Ik ben van plan om bij WHSelfinvest een rekening te openen voor DAX future trading. Krijg het volgende aanbod: ? Via WH SelfInvest kunt u in real time futures verhandelen die noteren op verschillende derivaten markten. Onder andere ook de producten van de Eurex, dus de Dax future, zoals u vermeld. Wat betreft de kosten hanteren wij twee verschillende tarieven:
1. Tarief A voor de frequente trader. Indien u minstens 100 loten per maand verhandelt, betaalt u slechts 2,70 euro per lot.
2. Tarief B voor de standaard trader. Indien u minder dan 100 loten per maand verhandelt, wordt u een commissie van 4,90 euro per contract aangerekend.
Er is echter een speciale actie. Indien u samen met een vriend, familielid of kennis samen elk een rekening opent, dan geniet u beiden van Tarief A, ongeacht het volume dat door beide wordt verhandeld. U betaalt dus slechts 2,70 euro per contract, zelfs al plaats u maar ??n trade per maand.
Bij deze commissie dient nog de beurskost van de Eurex gevoegd te worden. Voor de Dax Future bedraagt deze 0,50 Euro. Samengevat: de totale transactiekost voor ??n contract Dax bedraagt 3,20 euro onder tarief A en 5,40 euro onder tarief B.

Het is uiteraard mogelijk op stop-loss orders te plaats op al uw openstaande posities.

Onze rekening werkt enkel met een real time trading platform. Dit is zeker en vast aan te raden. Er zijn namelijk enorm veel voordelen aan verbonden. U kunt thuis achter uw computer rustig handelen. U ziet precies wanneer uw order wordt uitgevoerd en aan welke prijs. U zit uw order in de markt staan en kunt het nog wijzigen wanneer u wilt. Indien u niet achter uw computer zit of wanneer u een internetstoring zou hebben kunt u altijd per telefoon uw orders plaatsen, zonder dat hier meerkosten voor worden aangerekend. Ik raad u aan de demo van ons platform eens te proberen. Hier zijn de instructies om de demo te starten
Gezamelijk aanmelden,dus ieder voor zich,maakt het traden een stuk aantrekkelijker. Een nederlandstalige helpdesk is ook welkom. Wie doet er mee? Voor reacties: hc.deleng@chello.nl
Henk L
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: vr 09 aug 2002, 14:48
Woonplaats: Almere

WHSelfinvest

Berichtdoor cees » do 14 aug 2003, 13:07

Henk,

Na bestudering van de mogelijkheden heb ik net zelf een rekening geopend bij Interactive Brokers.
Aangezien deze in principe goedkoper is zou ik graag jouw beweegredenen willen weten waarom jij voor WHSelfInvest heb gekozen. Misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien.
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

WHSelfinvest

Berichtdoor Marco » do 14 aug 2003, 13:46

Henk,

Met IB heb je voor 8 eurootjes per maand ook meteen je koersfeed voor de EUREX voor elkaar en als je meer dan 10 (dacht ik) trades er maand doet dan is het handelen in de USA (qua koersfeed) gratis (anders $10 per maand).

Tenzij je je koersfeed natuurlijk in Vestics al hebt lopen via een ander abbo of het gewoon niet nodig hebt, maar de koppeling Vestics/IB is dus geen probleem itt de koppeling Vestics/WH...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

WHSelfinvest

Berichtdoor hmommers » do 14 aug 2003, 13:57

Het voordeel van WH tov IB is de mogelijkheid om telefonisch te handelen zonder meerkosten.
Het voordeel van IB tov WH zijn de kosten en de datafeed.
Het is bij IB wel mogelijk om orders telefonisch te sluiten, maar dat schijnt nogal prijzig te zijn (heb ik zelf nog niet gedaan). En je kunt wel handelen met een PDA.

De software om te handelen van beiden is nogal verschillend, maar ik vermoed dat er net zoveel voorstanders voor de ene zijn als voor de andere. (Te vergelijken met de stoel van Rietveld, die design-lovers fantastisch vinden zitten, maar waarvan de rest een houten achterste krijgt).

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

WHSelfinvest

Berichtdoor acp010107 » vr 15 aug 2003, 12:01

Gepikt van een ander forum, maar wellicht goed om te weten:

" Overigens heb ik net een stevige discussie met IB gehad. Ik doe alleen dagorders. Na het opgeven van een bracket order (order waarbij je direct opgeeft bij welke max. c.q. welke min. koers moet worden
uitgestapt) is de betreffende order overnight open blijven staan en dus niet zoals gebruikelijk aan het einde van de dag afgesloten. Dit dus ondanks het
feit dat het een dagorder betrof. Gelukkig was ik de volgende morgen - weliswaar later - w?l op kantoor en had na het opstarten van IB snel in de gaten dat het helemaal fout zat. Ofwel, een fors verlies geleden. IB
hierover aangesproken hebben ze het gepresteerd om gedurende 4 weken standaard antwoorden te geven en daarna te melden dat ze het niet meer konden controleren omdat de orderinformatie maar gedurende beperkte tijd bewaard blijft. Als je alle papieren accordeert om een rekening te openen bij IB, dan sluiten zij IEDERE aansprakelijkheid voor ELKE (stommiteit) aangelegenheid uit. Hou hier dus rekening mee".

Aad.
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

WHSelfinvest

Berichtdoor Henk L » vr 15 aug 2003, 20:59

Cees Waarom ik voor WHS kies is nogal gevoelsmatig. Ik vrees dat IB wat te groot voor mij is. Gemakkelijke bereikbaarheid,geen taalperikelen als er werkelijk iets fout gaat en je telefonisch moet ingrijpen, vind ik belangrijk De kosten zijn inderdaad wat hoger maar dat is te verwaarlozen. Thans zit ik bij Alex, waarbij ik voor een DAX future 40 euros betaal en dan nog zonder stop loss. Bij WHS ben ik 70% goedkoper uit en met sl. Het enigste wat ik nog niet weet is hun snelheid. Daarover heb ik niemand gehoord. Dat wordt dus uitproberen. De werkelijke meerkosten worden bepaald door je in- en uitstap moment en dat is een kwestie van ervaring. Mvg Henk
Henk L
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: vr 09 aug 2002, 14:48
Woonplaats: Almere

WHSelfinvest

Berichtdoor Henk L » vr 15 aug 2003, 21:10

Hannie,Marco en Aad. Mag ik jullie verwijzen naar bovenstaand antwoord. De datafeed betrek ik bij Yahoo en dat loopt goed. Het verhaal van Aad verwijst al naar wat ik schreef over een goede telefonische bereikbaarheid. Ea zal je toch maar gebeuren. Mvg Henk
Henk L
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: vr 09 aug 2002, 14:48
Woonplaats: Almere

WHSelfinvest

Berichtdoor hmommers » za 16 aug 2003, 10:57

*Je bent tevreden over je broker tot er iets gebeurd wat je niet aanstaat.
*Met elke reactie van een ander kun je zelf je voordeel doen.
*Ik ben van de week gebeld door iemand die helemaal over de zeik was door iets bij WH wat hij niet begreep en wat hem niet aanstond.
*Ik ken 2 mensen die zowel bij IB als bij WH een rekening hebben lopen, en het plaatsen van hun order af laten hangen van wat ze op dat moment aan mogelijkheden nodig hebben (wel/geen trailorder in kunnen leggen; wel/geen telefonische opdrachtmogelijkheid).

Het is in ieder geval heel fijn dat iedereen zijn/haar kennis en ervaring wilt delen via het forum.

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron