10057:Socket is not connected (vcAlertmail)
Geplaatst: di 17 jun 2003, 18:24
Zie mijn onderstaande mail-wisseling met Pierre. Herkend iemand dit probleem?
Met dank,
Michel
Hallo Pierre,
Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd, maar krijg het probleem niet verholpen. Hier is een overzicht van mijn configuratie:
- Ik werk momenteel met de laatste (beta) versie van Vestics. Ik heb eerst de laatste offici?le versie helemaal opnieuw geinstalleerd (oude verwijderd) en vervolgens ge-update naar vooraf.
- Mijn computer is verbonden via een lan switch met een ADSL modem dat ingebeld staat by uni-one.nl.
- Op een andere poort van de switch heb ik een tweede computer aangesloten.
- Beide computers hebben verbinding met internet. Beide computers kunnen met outlook express email versturen via de smtp-server van uni-one.nl
- In Vestics staat aangevinkt dat ik een ADSL verbinding heb met internet.
Voor alle duidelijkheid: ik zie een chart een melding genereren die wel op het scherm wordt geplaatst. Vervolgens zie ik vcAlertmail opgestart worden die even daarna de foutmelding geeft "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"
Doe ik er verstandig aan om de helpdesk te bellen? Zoja, op welk nummer?
Dank voor je hulp,
Michel.
ps. Ik zal mijn probleem ook op het forum zetten in de hoop dat iemand het herkent...
----- Original Message -----
From: Vestico Helpdesk
To: u1m00216@u1mail.nl
Sent: Wednesday, June 11, 2003 11:12 AM
Subject: Re: Foutmelding "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"
Hallo Michel,
De voor de hand liggende oorzaak is dat er iets mis is met de instellingen van je Firewall, waardoor vcAlertEmail geen verbinding kan maken op het internet.
vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestico helpdesk
----- Original Message -----
From: u1m00216@u1mail.nl
To: Vestico Helpdesk
Sent: 11-06-2003 10:30
Subject: Foutmelding "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"
Hallo Pierre,
Ik draai momenteel "schaduw" met 2 (aangepaste) ROCEMAsystemen. Ik laat beide een alert genereren in geval instappen. Mijn lokatie is "werk" zodat ik het niet alleen op het scherm thuis maar als email op de zaak krijg doorgestuurd. Dit werkte prima tot een paar dagen terug. Sinds een paar dagen krijg ik de bovenstaande melding nadat ik de melding op het scherm krijg. Ik zie vestics ook proberen om de emails te versturen (links bovenin het schermpje "verzenden eMailsignaal", maar er worden er geen emails meer verstuurd.
Weet jij raad?
Michel
ps. Ik werk met de laatste (beta) versie.
Met dank,
Michel
Hallo Pierre,
Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd, maar krijg het probleem niet verholpen. Hier is een overzicht van mijn configuratie:
- Ik werk momenteel met de laatste (beta) versie van Vestics. Ik heb eerst de laatste offici?le versie helemaal opnieuw geinstalleerd (oude verwijderd) en vervolgens ge-update naar vooraf.
- Mijn computer is verbonden via een lan switch met een ADSL modem dat ingebeld staat by uni-one.nl.
- Op een andere poort van de switch heb ik een tweede computer aangesloten.
- Beide computers hebben verbinding met internet. Beide computers kunnen met outlook express email versturen via de smtp-server van uni-one.nl
- In Vestics staat aangevinkt dat ik een ADSL verbinding heb met internet.
Voor alle duidelijkheid: ik zie een chart een melding genereren die wel op het scherm wordt geplaatst. Vervolgens zie ik vcAlertmail opgestart worden die even daarna de foutmelding geeft "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"
Doe ik er verstandig aan om de helpdesk te bellen? Zoja, op welk nummer?
Dank voor je hulp,
Michel.
ps. Ik zal mijn probleem ook op het forum zetten in de hoop dat iemand het herkent...
----- Original Message -----
From: Vestico Helpdesk
To: u1m00216@u1mail.nl
Sent: Wednesday, June 11, 2003 11:12 AM
Subject: Re: Foutmelding "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"
Hallo Michel,
De voor de hand liggende oorzaak is dat er iets mis is met de instellingen van je Firewall, waardoor vcAlertEmail geen verbinding kan maken op het internet.
vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestico helpdesk
----- Original Message -----
From: u1m00216@u1mail.nl
To: Vestico Helpdesk
Sent: 11-06-2003 10:30
Subject: Foutmelding "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"
Hallo Pierre,
Ik draai momenteel "schaduw" met 2 (aangepaste) ROCEMAsystemen. Ik laat beide een alert genereren in geval instappen. Mijn lokatie is "werk" zodat ik het niet alleen op het scherm thuis maar als email op de zaak krijg doorgestuurd. Dit werkte prima tot een paar dagen terug. Sinds een paar dagen krijg ik de bovenstaande melding nadat ik de melding op het scherm krijg. Ik zie vestics ook proberen om de emails te versturen (links bovenin het schermpje "verzenden eMailsignaal", maar er worden er geen emails meer verstuurd.
Weet jij raad?
Michel
ps. Ik werk met de laatste (beta) versie.