10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Moderator: Perry

10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Berichtdoor poekmeister » di 17 jun 2003, 18:24

Zie mijn onderstaande mail-wisseling met Pierre. Herkend iemand dit probleem?
Met dank,
Michel


Hallo Pierre,
Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd, maar krijg het probleem niet verholpen. Hier is een overzicht van mijn configuratie:
- Ik werk momenteel met de laatste (beta) versie van Vestics. Ik heb eerst de laatste offici?le versie helemaal opnieuw geinstalleerd (oude verwijderd) en vervolgens ge-update naar vooraf.
- Mijn computer is verbonden via een lan switch met een ADSL modem dat ingebeld staat by uni-one.nl.
- Op een andere poort van de switch heb ik een tweede computer aangesloten.
- Beide computers hebben verbinding met internet. Beide computers kunnen met outlook express email versturen via de smtp-server van uni-one.nl
- In Vestics staat aangevinkt dat ik een ADSL verbinding heb met internet.

Voor alle duidelijkheid: ik zie een chart een melding genereren die wel op het scherm wordt geplaatst. Vervolgens zie ik vcAlertmail opgestart worden die even daarna de foutmelding geeft "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"

Doe ik er verstandig aan om de helpdesk te bellen? Zoja, op welk nummer?

Dank voor je hulp,
Michel.

ps. Ik zal mijn probleem ook op het forum zetten in de hoop dat iemand het herkent...


----- Original Message -----
From: Vestico Helpdesk
To: u1m00216@u1mail.nl
Sent: Wednesday, June 11, 2003 11:12 AM
Subject: Re: Foutmelding "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"


Hallo Michel,

De voor de hand liggende oorzaak is dat er iets mis is met de instellingen van je Firewall, waardoor vcAlertEmail geen verbinding kan maken op het internet.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestico helpdesk
----- Original Message -----
From: u1m00216@u1mail.nl
To: Vestico Helpdesk
Sent: 11-06-2003 10:30
Subject: Foutmelding "10057:Socket is not connected (vcAlertmail)"


Hallo Pierre,
Ik draai momenteel "schaduw" met 2 (aangepaste) ROCEMAsystemen. Ik laat beide een alert genereren in geval instappen. Mijn lokatie is "werk" zodat ik het niet alleen op het scherm thuis maar als email op de zaak krijg doorgestuurd. Dit werkte prima tot een paar dagen terug. Sinds een paar dagen krijg ik de bovenstaande melding nadat ik de melding op het scherm krijg. Ik zie vestics ook proberen om de emails te versturen (links bovenin het schermpje "verzenden eMailsignaal", maar er worden er geen emails meer verstuurd.
Weet jij raad?

Michel

ps. Ik werk met de laatste (beta) versie.
poekmeister
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: za 17 aug 2002, 19:50

10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Berichtdoor Mark Vink » di 17 jun 2003, 19:30

Hallo Michel,

Het ligt aan de firewall, even opnieuw instellen en hij doet het weer.

Succes!
Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Berichtdoor walter » di 17 jun 2003, 19:38

zoek met google naar de foutmelding, je krijgt vele hits terug, misschien dat jouw oplossing daar tussen staat
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Berichtdoor poekmeister » di 17 jun 2003, 20:05

Hoi Mark,
Ik ben blij dat je even reageert. Firewall opnieuw instellen...heb ik nog nooit gedaan (is gedaan voor mij). Enige Tips?
Michel
poekmeister
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: za 17 aug 2002, 19:50

10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Berichtdoor poekmeister » di 17 jun 2003, 21:46

Allen, :)
Hij doet het weer !!!! Het heeft me wel veel grijze haren opgeleverd en heb nu veel meer verstand van zaken waar ik geen verstand van wilde hebben. Anyway, hier een samenvatting wat ik heb gedaan:
- Ingebouwde firewall herconfigureert. Was niet de oplossing.
- ADSL modem en ISDN router uit/aan gezet. Ook niet. :angry:
- Omdat het probleem gerelateerd is aan Winsocket (en ik het niet leek te hebben op mijn nieuwste XP machine met IE 6) heb ik IE6 op mijn WIN98 machine met het probleem geinstalleerd.
- Daarnaast heb ik ook een van-email adres ingesteld in mijn locatie instellingen van de alert-manager.
- Machine gereboot na installatie IE6. Vestics opnieuw gestart. En toen onderwater vanuit Explorer de vcAlertmail gestart. Hij ging toen een voor mij onzichtbare log van alerts versturen (stonden niet meer in de alerts window, maar kwamen wel aan op mijn zakelijk email adres)
Oef. wat een ellende. Maar we kunnen nu weer verder met het echte werk> ontwerpen en draaien van handelssystemen :biggrin:

Michel
poekmeister
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: za 17 aug 2002, 19:50

10057:Socket is not connected (vcAlertmail)

Berichtdoor JPR » do 30 okt 2003, 22:33

hallo Michel, een dag of wat bleven mijn alerts hangen..... totdat vanavond een upgrade van vestics binnen kwam.... spontaan werder de alerts die klaar stonden verstuurd.. Ik denk dat ze wat hebben gevonden..
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron