Ervaring met systeem signalen via sms

Moderator: Perry

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor pgtrader2003 » vr 13 jun 2003, 20:02

Hallo mede forum leden,

Ik zou jullie willen vragen wat jullie ervaring is met het versturen van sms signalen vanuit een systeem.
Ik zelf heb bij Lycos een sms bundel aangeschaft (op zich best aantrekkelijk) en laat via een systeem de signalen versturen naar mijn mobiel met O2 abonnement.
Maar de ervaring zijn niet al te best, soms komt een sms na 10 seconden door maar het gebeurd ook regelmatig dat ik er 1 uur op moet wachten en soms zelfs 2 uur!!.
Het probleem lijkt niet in vestics te zitten, het sms verzend scherm is altijd na 7 minuten verdwenen (heb wat testen uitgevoerd).
Wat is jullie ervaring hiermee, en weten jullie misschien een andere meer betrouwbare manier?

Ik hoop van jullie wat reacties te horen zodat ik weet of het alleen bij mij zo slecht werkt.
Groeten, Peet
pgtrader2003
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: vr 14 maart 2003, 15:13

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor Joop Henzen » za 14 jun 2003, 10:29

Hallo Peet


Zelf heb ik met Lycos ook niet beste ervaringen. Heb derhalve bij Gin aangemeld. Deze signalen komen wel regelmatig door. Zie Roc documentatie
Heb ook SMS Wanadoo geactiveerd zodat er een dubbel signaal komt


Groet


Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor henkvans2 » za 14 jun 2003, 19:51

Hallo Peet,

IK werk nu een aantal maanden met ?SMSjes via GIN.
Dat gaat uitstekend.

Groeten
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor pgtrader2003 » ma 16 jun 2003, 20:15

Hallo Joop en Henk,
Hartelijk dank voor jullie reactie, ik ga GiN ook maar eens proberen.

Groeten, Peet
pgtrader2003
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: vr 14 maart 2003, 15:13

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor zjoskebest » za 21 jun 2003, 17:44

Hallo Allemaal

Heb bij Lycos al diverse sms-bundels "versleten". ?Ben uiterst tevreden over de snelheid van afwikkeling (en ook de kosten) . Dus zowel in Vestics als Lycos ?geen problemen
Ask a question and you?re a fool for three minutes; do not ask a question and you?re a fool for the rest of your life.?
zjoskebest
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: zo 15 dec 2002, 20:46
Woonplaats: Best

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor Pierre » do 26 jun 2003, 7:22

Lycos schijnt met sommige telecom providers (zoals KPN) veel beter samen te werken dan met anderen (bijv. O2).

Daarnaast is ook bij SMS naar KPN de responsetijd 95% van de tijd prima en dan ineens is het ??n middag of ??n dag lang ook daar heel slecht. Blijft dus oppassen met Lycos!

Naast GIN wil ik nog wijzen op een nieuw goedkoop en betrouwbaar alternatief: KPN i-mode. Als je een i-mode abonnement hebt dan heb je tevens een e-mailadres en kun je net als bij GIN gebruik maken van e-mail om signalen te versturen. Omdat KPN op dit moment aan het stunten is met i-mode is een dergelijk abonnement z??r voordelig. Je combineert dan de lage prijs van Lycos met de betrouwbaarheid van GIN.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor pgtrader2003 » zo 29 jun 2003, 21:43

Hallo Piere,

bedankt voor je reaktie, ik ben 'blij' dat het niet niet bij mij in de configuratie zit, wel jammer dat lycos blijkbaar niet betrouwbaar werkt.
Ik heb nu enige tijd proefgedraaid met GIN en ik moet zeggen tot nu toe werkt het perfect.
Het zal wel duurder zijn als Lycos, maar dat maakt niet zo veel uit als het maar betrouwbaar werkt.

Groeten, Peet
pgtrader2003
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: vr 14 maart 2003, 15:13

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor Dammie » zo 06 jul 2003, 8:21

Hallo,


Zijn er hier mensen die weleens aan imode hebben gedacht?
Als je zelf je abbonnenment betaald is het zeker een aanrader om over te stappen. GSM van de zaak wordt moeilijker uiteraard.
Maar ik stuur mezelf gewoon emailtjes op me imode wat hetzelfde werkt als via sms, je telefoon piept bij een bericht. Tevens heb ik inmiddels een imode site gemaakt waarmee ik met me toestel RT indexen en indexgrafiekjes kan bekijken.

Op www.gsm.nl en www.gsmweb.nl hebben ze regelmatig acties met imode toestellen waarbij je maar 9.95 per maand betaald inclusief gratis toestel, 1 uur bellen en 250kb data en geen aansluitkosten.

Zelf heb ik de 5mb databundel van 13,50 euro (ongeveer) en daar surf ik de hele dag flink mee op me site en ontvang ik regelmatig emails Dus voor alleen emails is de 250Kb of 1 mb abbonnement genoeg.

Uiteraard zijn er tegenwoordig ook andere vormen zoals vodafoon mms en iets van orange maar daar heb ik geen ervaring mee.

Gr,
Guido Damsteeg
Dammie
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 23:00

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor karel » di 08 jul 2003, 14:23

Gin werk prima; dat kan ik bevestigen.
Ik heb alleen slechte ewrvaring in het buitenland (m.n. Frankrijk), waar het soms een paar uur duurt voordat je het sms-je krijgt.
Hebben jullie ook die ervaring?
karel
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: zo 25 mei 2003, 12:16

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor Marco » ma 14 jul 2003, 9:18

Ik heb alleen slechte ewrvaring in het buitenland (m.n. Frankrijk), waar het soms een paar uur duurt voordat je het sms-je krijgt.
Hebben jullie ook die ervaring?


Ben net terug uit Frankrijk en de smsjes kwamen zonder problemen (soms binnen de minuut) door...

En oja, ik gebruik gin...

Marco.

(Edited by Marco at 10:19 am op 14,juli 2003)
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Ervaring met systeem signalen via sms

Berichtdoor JMF » di 15 jul 2003, 13:07

gin.nl werkt niet meer voor KPN. Maar KPN zelf biedt deze dienst nu aan onder de noemer
'M-info SMS e-mailnotificatie', zie:

http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_B ... 51787#par6

Per SMS ? 0,30. Met beetje handigheid is 1 SMS per Vestics bericht voldoende.

I-mode is wellicht goed alternatief, echter tegen hogere kosten dan wordt voorgespiegeld. Er is immers zowel een abonnement (minimaal ? 9,95 / mnd) als ook een data-bundel (minimaal ? 5 / mnd) nodig. Aldus zit je op minstens zeg ? 15 /mnd.

Break-even tussen i-mode en M-info SMS e-mailnotificatie ligt dus op 50 SMS. Althans, als die I-mode data-bundel ad ? 5 / mnd van I-mode toereikend is voor wat je via 50 SMS berichten kan ontvangen, ik neem aan van wel... ;-)

Greetz, Jan Maarten.
JMF
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: di 15 jul 2003, 11:40
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron