betrouwbare koersdata leverancier?!?

Moderator: Perry

betrouwbare koersdata leverancier?!?

Berichtdoor aextrader » zo 01 jun 2003, 21:15

Ik handel via een variant van het RoC model in AEX futures. Echter soms worden er geen koersen ingelezen door vestics. De internet-teletekst pagina heeft regelmatig storingen. Ook het premium abbonement van IEX.nl heeft af en toe storingen. Aangezien ik niet altijd in staat ben de koersen zelf te volgen wil ik een erg betrouwbare koersdata leverancier. De dataleverancier moet ten minste realtime de AEX-index koers kunnen leveren en die moet in te lezen zijn via vestics. Wie heeft ervaringen/tips/suggesties? En welke kosten komen daarbij kijken?

Dank,
Aextrader
aextrader
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: wo 30 okt 2002, 11:25

betrouwbare koersdata leverancier?!?

Berichtdoor henkvans2 » ma 02 jun 2003, 11:20

Hallo Aextrader,

Gratis minuuttikken van de AEX.

Betrouwbare ontvangst van koerstikken is ook mijn zorg. De storing van maandagochtend 19 mei 2003 was veroorzaakt bij Euronext. Hoewel de handel in FTI's ononderbroken doorging. Een hiaat in de koerstikken accepteer ik hier dan maar. Op vrijdagmiddag 16 mei had ik een storing van de bron: www.aex.nl/scripts/marktinfo. Die lees ik in met StockBrowser. Voorheen gaf deze bron nog weleens random de slotstand van de vorige dag tussen de tikken. Dat verschijnsel is inmiddels al vele weken geleden opgehouden. Om het risico op hiaten in koerstikken te verkleinen, laat ik nu in de Vestics Beta-versie 2 bronnen meelopen. Internetintra met bron Boursorama&Yahoo en Stockbrowser met bron: www.aex.nl/scripts/marktinfo.
Om te testen of beide bronnen echt ingelezen worden door Vestics, heb ik in de Download Timer van StockBrowser de Interval van 1 minuut opgehoogd naar 2 minuut. Als beide bronnen gelijktijdig op 1 minuut interval draaien, is het steeds dezelfde bron die de verversing doet. De tik met tijdstip van de bron die steeds iets te laat komt, is dan steeds net al ingelezen.

Ik heb het gevoel dat voor het doel van AEXtikken per minuut, een betaald abonnement geen beter resultaat oplevert dan de 2 gecombineerde bronnen hierboven.

Tenslotte.
De aangeboden bron Teletekst Tickdriver ofwel 'NosTT over Internet' in Vestics lijkt slechts om de ca. 5 min. in te lezen (Status / Teletekst Internet NOS / Details / Tikken). ?Inlezen per minuut vind ik minimaal. En voor toepassing van Rocema afdoende. Deze bron ga ik dus niet gebruiken. Verder kan ik me ook nog voorstellen dat door de vaak slechte verversing van tikken bij Teletekst, er zelfs foutieve tikken in je tikbestand komen. (Verouderde tikken op een foutief te recent tijdstip.)

Groeten
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

betrouwbare koersdata leverancier?!?

Berichtdoor walter » ma 02 jun 2003, 14:48

zelf gebruik ik sinds kort de iex realtime datafeed en is niet altijd betrouwbaar - zoals vandaag 2 juni
maar werkt i.h.a. goed (kost circa 15 euri per maand)

nu combineer ik dit met de teletekst feed & yahoo (gratis)

een ander alternatief is: Eurobench Realtime Internet Streamer (ERIS) en kost richting 800 euri per jaar, afhankelijk van de samenstelling, zie www.eris.nl

heb hun presentatie bijgewoond en kreeg de indruk dat het een serieus en betrouwbaar product is, echter ook zij zijn afhankelijk van hun datafeed van euronext en dus storingsgevoelig
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft



Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron