Brokers-Klopt dit?

Moderator: Perry

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor ReneV » vr 16 mei 2003, 19:01

Vanmiddag wat rond gekeken naar een andere broker, kunnen jullie het volgende bevestigen:

Toolshed:
- De enige met AEX FTI contracten
- Vraagt 300 euro pm voor gebruik J-Trader ?!

WHSelf Invest:
- Geen vaste kosten voor J-Trader, maar 0.50 per zijde = gunstig

Interactive Broker:
- Geen vaste kosten voor TWS (soort J-Trader)
- Zitten er kosten verbonden aan het openen van de rekening ($2000,-) ?
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor acp010107 » vr 16 mei 2003, 21:59

Toolshed;
- de tarieven van Toolshed voor j-trader zwitserland (de broker is dan GDD in Zurich) zijn afhankelijk van het aantal contracten dat je per maand afsluit. Ze beginnen met 6 euro turn- around + 0,60 fee. Je moet dan wel 50 transacties per maand doen. Dit geldt dan o.m. voor dax en eurostoxx. Voor het gebruik van j-trader betaal je niets (zie www.toolshed.nl).
Mijn ervaringen met Toolshed zijn goed.

Dat WHSelfInvest 0,50 euro per zijde kost ?is niet juist, tenzij je misschien heel veel contracten per maand afsluit. ?Ik zou hun website nog maar eens goed lezen.
Aad ? ?
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor JP54 » vr 16 mei 2003, 22:44

Rene,
Voor GNI (londen);
http://www.gnitouch.com

Als een klant tien 'lots' (vijf 'round turns') in een maand doet dan zal hij op het einde van de maand aan extra commissie fee ? 103,50 gaan betalen.
TABEL 'variable schaal' met nieuwe prijzen vanaf 1 September 2002
20 lots (10 round turns) ? 70.00 einde van de maand
30 lots (15 round turns) ? 55.00 einde van de maand
40 lots (20 round turns) ? 40.00 einde van de maand
50 lots (25 round turns) ? 25.00 einde van de maand
60 lots (30 round turns) ? 10.00 einde van de maand
70 lots en meer GNI en DIME's 'minimums' zijn gedekt

Een roundturn (?10)
De service is goed, ook de helpdesks, JTrader is een goed snel en betrouwbaar systeem, binnen 2 sec heb je de order ( voor DAX- en FESX50 Futures)
Verschillende orders-typen mogelijk waaronder stoploss en Market If Touch (MIT-order)

werken samen met ?http://www.dimeurope.com/

M.v.gr.
John ?
JP54
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 3:19
Woonplaats: huizen

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor ReneV » vr 16 mei 2003, 23:05

Quote: from acp010107 on 10:59 pm op 16,mei 2003
Toolshed;
- de tarieven van Toolshed voor j-trader zwitserland (de broker is dan GDD in Zurich) zijn afhankelijk van het aantal contracten dat je per maand afsluit. Ze beginnen met 6 euro turn- around + 0,60 fee. Je moet dan wel 50 transacties per maand doen. Dit geldt dan o.m. voor dax en eurostoxx. Voor het gebruik van j-trader betaal je niets (zie www.toolshed.nl).
Mijn ervaringen met Toolshed zijn goed.

Dat WHSelfInvest 0,50 euro per zijde kost ?is niet juist, tenzij je misschien heel veel contracten per maand afsluit. ?Ik zou hun website nog maar eens goed lezen.
Aad ? ?

-----------------
Klopt heb ik onhandig geschreven maar de Pats fee is 0.50 euro daar komt commissie ed nog bij.

De de verwarring ontstaat vanwege J-Trader Switserland waarvoor ze een service fee van 300 euro opgeven. Voor J-Trader USA staat 10E round trip, de Switserland versie is zeker voor de groot volume traders.

Zijn jullie trouwen systeem traders, grafiek traders of een beetje van beide ?

Gaat Toolshed uiteindelijk ook via MAN/GNI zoals DIME ?

Bedankt voor de uitgbreide reacties..
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor Kane » zo 18 mei 2003, 18:46

Wat ik zo lees, allemaal veel te duur. Als je zoveel cotracten per maand doet, ben je meer online met je broker dan dat je naar de charts kijkt. Ook geeft een aantal zoals aangegeven je een failliet ticket. zoveel kosten die je eerst moet terug verdienen met al je trades BELACHELIJK.
Voor het openen van een IB account, zijn geen extra kosten verbonden.

Good luck,

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor ReneV » zo 18 mei 2003, 19:38

Quote: from Kane on 7:46 pm op 18,mei 2003
Wat ik zo lees, allemaal veel te duur. Als je zoveel cotracten per maand doet, ben je meer online met je broker dan dat je naar de charts kijkt. Ook geeft een aantal zoals aangegeven je een failliet ticket. zoveel kosten die je eerst moet terug verdienen met al je trades BELACHELIJK.
Voor het openen van een IB account, zijn geen extra kosten verbonden.

Good luck,

Kane

-----------------------------
Er zijn vermogens beheerders die een pool van accounts beheren, wanneer zij van positie draaien drukken ze meteen 100 euro stoxx of 50 T-Bond contracten de markt in. Daar zijn deze tarieven voor bedoeld denk ik, ook bij IB kun je dergelijke accounts openen.

Wanneer je 15 trades per maand doet, moet je dat soort kosten inderdaad niet hebben, dat geldt ook voor de data feed.

Welke markt trade je eigenlijk AEX, eurostoxx, DAX ?
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor acp010107 » ma 19 mei 2003, 10:56

Rene,
Toolshed werkt o.m. via de broker GDD in Zurich. Ik handel via die broker en gebruik daarvoor j-trader. Het werkt netjes en geen klachten.
Toolshed werkt echter ook met andere brokers samen (zie www.toolshed.nl).
Het voordeel van Toolshed (maar er zijn ook andere) is dat je een Nederlands aanspreekpunt hebt.
Aad.
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor m trader » ma 19 mei 2003, 13:38

www.brokertest.de ?->?diverse brokers en prijsklassen

============================
www.eltee.de ? -> futures brokers->->
www.cts-brokerage.com

(introducing broker voor ->gni london en
-> refco)

Transactietarieven:

vanaf 6 euro tot 0,30 euro per kant


===========================
www.onedaytrader.nl ? (amsterdam)

Transactietarieven:

Amerika, via www.terranovaonline.com

aandelen: $ 12 vast, ongeacht transactievolume !
RealTick software gratis bij meer dan 50 trades per maand
Leverage 4 (dus bestedingsruimte $100.000 bij storting $25.000)


EUREX Contracten, via Refco, WhSelfinvest of CK Bank:

futures Eurostoxx50 8,50 roundturn per contract all-inn
Dax Xetera 8,50 roundturn per contract all-inn
BUNDS/BOBL 8,50 roundturn per contract all-inn

futures GLOBEX US$ 8,50 roundturn per contract all-inn

geen cancelation fee, mogelijkheid telefonisch door te traden in noodgevallen


============================


(Edited by m trader at 7:07 pm op 9,juni 2003)
m trader
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: vr 01 maart 2002, 14:28

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor acp010107 » ma 19 mei 2003, 14:17

Kane,
Zo te lezen ben je (erg) tevreden over Interactive-Brokers.
Alles positief of kan je ook nog min-punten opnoemen ?
Een andere vraag is gebruik jij ook de koersgegevens van IB om Vestics bij te werken ?
Zo ja:
- wat moet je doen om de verbinding tussen IB en
? vestics tot stand te brengen ?en
- ben je tevreden over die koersvoorziening zowel
? gelet op de techniek als op de volledigheid van de
? koersen en het tijdig aanleveren ?
? In het verleden zijn daar namelijk nogal wat
? negatieve berichten over verschenen op het forum.

Bij voorbaat dank voor je reactie,
Aad

P.S.
Primair is deze vraag aan Kane gesteld. Als er echter ook anderen zijn die gebruik maken/hebben gemaakt van IB en die die hun (positieve en/of negatieve ) ervaring kwijt willen, zet die dan op het forum. Ik heb namelijk de indruk dat er meer mensen zij die op zoek zijn naar een goede en goedkope broker. Zij kunnen dan wellicht profiteren van Uw ervaringen.
Zoals eerder gezegd zijn al in een eerder stadium berichten over de koersvoorziening van IB op het forum gekomen. Die waren toen niet zo positief. Hopelijk is dat nu verbeterd.
?
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor Kane » ma 19 mei 2003, 19:00

Beste Aad,
Ik ben zeer tevreden over IB. De lage transactiekosten en de lage kosten voor RT datafeed, zijn lekker meegenomen en drukken niet op je monymanagment. Ik heb wel eens IB in Vestics laten binnen lopen, maar dat ging niet zonder slag of stoot. In eerste instantie, moet je TWS van IB een connectie kunnen maken met een Excel file. Kan dit niet, dan eerst dit fixen. Daarna, ga je de driver IB bij Vestics activeren en in de koersenbeheer en inleesprogramma alles op IB zetten. Let op dat je wel de codes weet. Deze kan je in TWS zijn door van een ticker de details te bekijken. Deze code voer je in.
Het is niet mogelijk om de dow en de nasd. via IB te laten lopen. Deze worden niet doorgegeven.
Ik heb ook een account bij Money.net. Dit kost voor RT datafeed $129 per jaar. Deze data, laat ik inlopen in het gratis programma Quotetracker. Met dit programma, kan je analyses maken, maar ik gebruik het als koersmonitor voor mijn posities. De Dow en Nasd, zijn wel RT bij dit programma.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Good luck ;-)

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor ReneV » wo 28 mei 2003, 19:49

Ondertussen is de account bij IB geopend, vooral vanwege het ruime product aanbod en lage kosten.

Geldovermaken ging gewoon via Rabo telebankieren->buitenlandse transacties, binnen ??n dag !

Ik had al een mannaged (beheerde) account bij GNI, maar wilde vanwege spreiding (niet kwaliteit) zelf traden bij een andere broker.
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor El Doctoro » do 05 jun 2003, 10:56

acp010107, waarom ben je ge?nteresseerd in IB. Je bent toch vol lof over ToolShed.

Ik zoek zelf namelijk ook een andere broker heb nu Alex, maar met AEX futures is dat waardeloos.
Wil je een order doorgeven blijft de site maar zo een minuut vast zitten, en mooi 30 a 40 basispunt
mislopen. Is mij al zeker 12 keer overkomen de afgelopen 2 maanden.

Kane is vol lof over IB, hoe zit het met het geld terugboeken, no problemo's. Want wil eerst alle
feiten en voor/nadelen es op een rijtje zetten voor ik een andere broker neem.
Kun je ook in ??n keer posities omdraaien, verder begrijp ik IB ook een soort PAT systeem heeft?

Ik heb zelf gewoon realtime feed van ActivePlus, dus kwa datafeed zit het wel goed, alleen de orders
is een grote fiasco, heeft me al zeker ? 1500 gekost ook een posite omdraaien is een ramp bij Alex,
je moet eerst de lopende positie sluiten om vervolgens de andere weer te openen.

Ik handel dus alleen in de AEX FTI's dus zou graag willen weten bij wie je positie's in 1 keer kunt draaien.
Bijv. je hebt 5 long en je wilt in ??n keer 5 short (10 round turn dus)

De brokers waar ik wat informatie over heb gevonden is momenteel:

WH Investments (zeer goeie duidelijke informatie) ? ? ?http://www.whexpert.com/nl/index.php
ToolShed (informatie vind ik wel beperkt op hun site!) http://www.toolshed.nl/nl_index2.html

IB zal ik zo dadelijk es kijken op hun site. http://www.interactivebrokers.com/index.html

Ervaringen suggesties of aanbevelingen zijn altijd welkom!
?-={ I'm a SodomBiker }=-
http://www.sodombikers.tk
El Doctoro
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: di 17 dec 2002, 10:47
Woonplaats: SodomCity

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor El Doctoro » do 05 jun 2003, 11:07

Interactive Broker:
- Geen vaste kosten voor TWS (soort J-Trader)
- Zitten er kosten verbonden aan het openen van de rekening ($2000,-) ?


IB heeft dus geen AEX FTI's en je moet minimaal ? 2.400 storten, trouwens hier heb je de hele lijst voor andere valuta's:
http://www.interactivebrokers.com/html/ ... osits.html

Ik ben dus ook op zoek naar een andere broker, en ben ook even aan het kijken en vergelijken.
Ik handel dus puur in AEX FTI's dus ieder die dat niet heeft valt al gelijk af.

Als ik nog wat anders interessants vind laat ik het wel weten. :)
?-={ I'm a SodomBiker }=-
http://www.sodombikers.tk
El Doctoro
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: di 17 dec 2002, 10:47
Woonplaats: SodomCity

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor acp010107 » do 05 jun 2003, 19:47

Beste Lammert,
Je hebt gelijk, ik ben nog steed tevreden over Toolshed. De reden dat ik op zoek ben is de volgende. Als je via Toolshed bij de broker GDD in Zurich handelt betaal je 6.60 euro turn-around (incl fee), geen slechte prijs voor mijn gevoel. Je moet dan echter wel 50 contracten per maand doen. Dus je bent per maand minstens 300 euro kwijt, ook al doe je geen enkele transactie en dat vind ik, omdat ik even wat rustig aan wil doen, wat prijzig. Toolshed bemiddelt (of hoe moet ik het noemen) echter ook voor andere brokers, zoals bijv. Man Financial. De prijs is dan dacht ik 10 euro per turn-around, maar dan zonder minimum maandbedrag.
N.a.v. jouw vraag hoe het met rekeninggegevens gaat het volgende. ?Mijn broker was GDD in Zurich, ik handelde rechtstreeks via hen en ik kreeg ook dagelijks, via internet, een overzicht van mijn rekening, maakte geld aan hen over en kreeg ook geld van hen terug.
Of Toolshed ook overzichten kreeg, weet ?ik niet. Ik heb er nooit naar gevraagd, maar ik neem het wel aan, ze moeten toch op z'n minst kunnen nagaan of de provisie, die ze naar ik aanneem van de brokers krijgen, goed berekend is.
Maar dat geldt niet alleen voor Toolshed, maar ook bijv. voor Dime die contacten hebben met o.m. GNI en als ik het goed begrepen heb ook voor WHSelfInvest. Het schijnt dat bij hen de handel ook via een buitenlandse broker loopt, niet zijnde WHS zelf. Al hoewel ik laatst een voorlichtingsbijeenkomst van hen heb bijgewoont, waar dat, naar ik mij kan herinneren, niet gezegd is.
De reden voor dit alles schijnt te zijn dat wanneer een Toolshed, Dime, WHS en wie dan ook, zich direct bezig zouden houden met de handel zij vergunningen moeten hebben, gebonden zijn aan strakke voorschriften en ook een redelijk kapitaal moeten hebben en onderworpen zijn aan het toezicht van de AFM.
Hopelijk heb je er wat aan,
Aad.

p.s. als het vorenstaande niet klopt, dan gaarne een reactie op het forum. Op die manier vergaren we allemaal wat kennis. ?
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Brokers-Klopt dit?

Berichtdoor El Doctoro » vr 06 jun 2003, 11:09

Hoi Aad,

Ik heb hier zeker wat aan, want ik handel meer dan 50 contracten per week en betaal dus alleen al een goeie ? 750 per week aan provisie, en dan ook nog is de snelheid mij niet goed genoeg. Daarom zoek ik met spoed een goeie broker, waar zowieso de snelheid z??r goed is, want bij Alex hangt soms maar zo de site een dikke minuut en heb je gelijk 30 ? 40 punten extra slippage, gebeurt dat 4 ? 5 keer per week reken dan maar uit wat je dit extra kost, plus de dure transaktie kosten. Het enige wat ik te horen krijg sorry meneer we zullen ons best doen dat het niet meer voorkomt! Dat hoor ik nu al 3 maanden.

Ik zoek voor mijzelf dus een broker waar ik AEX FTI's kan verhandelen, tot nu toe is dat alleen ToolShed voorzover ik het weet. Ik heb hun een emailtje gestuurd maar tot nu toe nog niets van hun teruggekregen, de email heb ik dinsdag verstuurd, maar tot heden nopes bericht terug.

Die vaste kosten van ? 300 vind ik wel typisch, want stel dat je nu 2 weken op vakantie gaat :) nu maakt dat bij mij niet veel uit, want de 2 weken erna pak ik het wel weer terug. Behalve als je een maand weg gaat, dan ben je ? 300 kwijt voor niets.

Wat ik begrijp van je verhaal, is dat je dus heel simpel geld heen en terug kunt boeken (met of zonder kosten?)
Je bent een min. bedrag van ? 300 per maand kwijt, ik zal dus een duurdere abonnement moeten hebben. En verder kost het je dus niets???

Tevens hoe zit het met een positie omdraaien, kan dit in 1 keer, dus 5 long omdraaien met 10 short! Ik moet nu dus eerst 5 sluiten en dan weer 5 openen (dus weer slippage!!!)

Ieder heeft natuurlijk iets aan deze info, tenminste ik in elk geval wel.

Alvast bedankt,
Lammert.
?-={ I'm a SodomBiker }=-
http://www.sodombikers.tk
El Doctoro
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: di 17 dec 2002, 10:47
Woonplaats: SodomCity

Volgende

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron