Alex & Futures

Moderator: Perry

Alex & Futures

Berichtdoor ReneV » wo 14 mei 2003, 20:35

Momenteel heb ik nog meer ervaring in het bouwen van allerlei systemen en minder in het handelen met futures. Het FTI contract vindt ik te groot en om die reden heb het Roc trend systeem omgebouwd voor eurostoxx 50 futures. Andere settings en limit order ipv market order. Nu wil ik dat gaan traden, bij alex, maar wat blijkt: geen stop loss orders mogelijk ! Ik vindt dat buiten gewoon merkwaardig, FTI, Eurostoxx, DAX, Mini S&P en Mini Nasdaq kun je traden maar geen stops.

Hoe zit met de overige Roc traders ? doen julie dit met succes bij Alex ? of toch maar niet.
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Alex & Futures

Berichtdoor acp010107 » do 15 mei 2003, 8:25

Ik zit bij GDD in Zurich. Stop loss geen ?enkel probleem.
Verder snelle uitvoering en tot op heden geen problemen (ik zit er ongeveer een jaar) .
Ook lage prijzen: 6.60 euro turn around voor o.a. eurostoxx bij 50 contracten per maand.
Zie www.Toolshed.nl
Aad
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Alex & Futures

Berichtdoor Kane » do 15 mei 2003, 9:17

Rene,

Het is inderdaad niet mogelijk om een stoploss order in te leggen, maar is dit wel noodzakelijk? Als je met een systeem handeld, dan geeft je systeem toch aan wanneer uit de markt te stappen! Wanneer je dit signaal ontvangt, bel je of leg je de order in op de site. "Easy is that"

Jan
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

Alex & Futures

Berichtdoor JP54 » do 15 mei 2003, 22:24

Beste Kane, Rene V,

Indien je met future contracten, op welke markt dan ook, wilt handelen is het een "must" dat je een stoploss kunt plaatsen, tenminste indien je niet zo snel door je geld wilt gaan.

Het is dan ook noodzakelijk dat je "interactief" kunt handelen, dus niet via een brooker als Alex.
(te duur, te traag, te laat).

Om stops te kunnen plaatsen heb je een speciaal programma nodig, bv JTrader. wordt de stop geraakt dan wordt er een tegengestelde order naar de beurs gestuurd waar je op handelt (eurex o.i.d.)

And buy the way, .......
it is not as easy as that.

Why...., 95 % van de deelnemers verliest structueel !!!


m.vr.gr.
John,
JP54
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 3:19
Woonplaats: huizen

Alex & Futures

Berichtdoor ReneV » vr 16 mei 2003, 8:29

Indien je met future contracten, op welke markt dan ook, wilt handelen is het een "must" dat je een stoploss kunt plaatsen, tenminste indien je niet zo snel door je geld wilt gaan.

Het is dan ook noodzakelijk dat je "interactief" kunt handelen, dus niet via een brooker als Alex.
(te duur, te traag, te laat).

--------------------------
Ja John, dat is ook mijn mening ik heb deze vraag nu ook aan Alex gesteld, daar gaat men nu de mogelijkheid onderzoeken.... Zolang je de hele dag voor je PC kunt hangen gaat het nog, maar uiteindelijk doe je dat toch niet ! En duur zijn ze zeker wat vooral bij de Eurostoxx er in hakt (40 euro roundtrip).
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Alex & Futures

Berichtdoor Kane » vr 16 mei 2003, 10:44

Beste JP54 (initialen plus leeftijd?)
Een directe stoploss inleggen bij het handelen in futures is alleen bij een directe scherpe daling noodzakelijk. Met sms en andere signalen die je ej PC kunt laten genereren, is het snel zat. Tevens moet je dan bestens inleggen wanneer er een koersdoel (stop) aangetikt wordt en dat kost je dan ook weer.
Daar komt bij dat de ene keer ben je te laat en kost het je een punt, de andere keer ben je te laat en is de markt weer wat opgelopen.
Dat 95% geld verliest, komt mede door het schrikachtig handelen.
Stel dat je een AANDELEN portefuille zou hebben van een ? 200000, dan zit je toch ook niet de hele tijd achter je scherm en leg je constand stoporders in.
Ik ben wel benieuwd waar je dan handeld en wat de kosten per transactie zijn.

C U

Jan
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

Alex & Futures

Berichtdoor JP54 » vr 16 mei 2003, 14:00

Best Kane,

je schrijft;
"Een directe stoploss inleggen bij het handelen in futures is alleen bij een directe scherpe daling noodzakelijk"

....Bel me even op wanneer dat gaat plaats vinden !!

"Tevens moet je dan bestens inleggen wanneer er een koersdoel (stop) aangetikt wordt en dat kost je dan ook weer"

.... en er is een wezelijk verschil tussen een stoploss-order en een koersdoel.

Voor de rest van je verhaal, ikweet niet waarom 95% verlies, ik weet alleen dat het een feit is....., maar voor mij hoef je jezelf niet te beschermen met de mogelijk heden die er zijn.... het was alleen maar een tip.

Ik handel op de DAX-futures (?10 in- en uit,GNI Londen) en heb geen ?200000....., als ik het wel had en ik zou op aandelen handelen, dan zou daar ook een Stoploss order staan, en ik zou koersdoelen hebben.

John (JP54 -- initialen en huisnummer)
JP54
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 3:19
Woonplaats: huizen

Alex & Futures

Berichtdoor ReneV » vr 16 mei 2003, 14:03

Beste Kane,

Mijn eerste ervaring met futures was vorig jaar juni/juli toen waren variaties van 3000-4500 euro op 1 dag met een FTI of een DAX vrij normaal. Dit ging met een snelheid waar je wit van rond de neus werd. Zonder stops handelen is dan net zoiets als rally rijden zonder helm en gordel. Een stop order ligt op de beurs (Eurex) en werkt altijd, ook als je PC crashed of je internet verbinding hangt. Om nog maar te zwijgen over het aantal keer dat het systeem van Alex overbelast is, meer dan eens meegemaakt, pas nog met de oorlog in Irak. In hun docu zegt Alex dat ze stops hebben voor Eurex en CME, nu mijn account vrijgegeven is voor futures blijkt dat Stops niet bestaan. Dus ik ga maar op zoek naar een andere broker....
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Alex & Futures

Berichtdoor Kane » zo 18 mei 2003, 18:41

Oke,
De scherpe kantjes ervan af en nu de realiteit.

Wanneer je handeld met futures, moet je koersdoelen hebben, dit zowel up als down. Nu weten we dat de AEX (als voorbeeld) zijn route lekker langzaam loopt, dus alle tijd om in te leggen en is naar mijn mening een koersdoel order (wat jullie willen) niet nodig. Nogmaals, alleen als je ?een paniek situatie op de beurs hebt, kan zo''n order je helpen en inderdaad, dit moet dan wel besten en niet met een limiet. Leg je met limiet in en de index opent met een gap, dan is jou limiet order mogelijk niet uit voerbaar.
Ik heb een USA broker waar dit alles mogelijk is, maar ik heb uit de praktijk ervaren dat het niet nodig is. OF JE MOET BANG ZIJN VOOR HET ONVERWACHTE :-(

Ik hoop dat dit weer iets verklaart.

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

Alex & Futures

Berichtdoor ReneV » zo 18 mei 2003, 19:28

Een Stop is geen koersdoel, maar een veiligheidsklep (verlies) die je positie sluit wanneer het verlies te groot wordt, bijvoorbeeld 10 AEX punten met het ROC systeem, dit niet te verwarren met een profit target (winst).

> OF JE MOET BANG ZIJN VOOR HET ONVERWACHTE :-(

Super trader Larry Williams zegt "Your worst drawdown has yet to come..." of te wel de grootste tegenslag in je carri?re moet nog komen.... Dus toch maar stops, die ver genoeg weg staan om niet door markt ruis te worden geraakt.
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Alex & Futures

Berichtdoor Kane » ma 19 mei 2003, 18:51

Kijk, now we are talking. 10 punten op de AEX, dat is nog eens een stoploss. dan ben ik er wel mee eens. Ik dacht dat je het over in/uit/in/uit handelen had, en dan de stoploss op 3 AEX punten of zo. In dit geval ben ik het volledig met je eens. Ik hanteer op de AEX 7 punten, maar zonder stoploss mogelijkheid, gewoon met een sms.

Leuk he Rene, oneens zijn en het zelfde bedoelen ;-)

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron