Mobiel Internet Alex Orderen - Via Communicators koersen bek

Moderator: Perry

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor JanvanZijp » vr 09 mei 2003, 21:15

Jan en Henk,

De XDA kostte via Alex 599 Euro, je betaald geen aansluitkosten van 50 Euro.
Het abonnement is een gewoon O2 basis abonnement, kost 7,50 Euro per maand.
Datacommunicatie via GPRS kost 1,50 Euro per MB, met GPRS heb je geen telefoontikken, je betaald alleen voor de data.
Je kunt eventueel de hele dag online zijn.
Het voordeel van de XDA is ook dat je gewone Internet sites kunt bereiken, je hebt gewoon een explorer waarmee je naar www.vestico.nl kunt, dus niet zoals bij iMode en Vodafone Live alleen naar speciale sites.

Hoe het in het buitenland werkt weet ik nog niet.
De 1e maand is er een buitenlandblokkering, deze wordt na de 1e betaling, dus na een maand automatisch opgeheven.
Volgens de site van O2 kun je de XDA met GPRS gebruiken in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italie, Zwitserland,UK en USA.
De kosten liggen wel wat hoger, in Italie bijvoorbeeld betaal je 12,50 Euro per MB, dus je moet daar niet de hele dag lekker op het strand mobiel gaan surfen op het Internet!
Nu ga ik deze zomer naar Italie dus ik zal zien hoe het daar werkt.
Als GPRS op bepaalde plekken toch niet werkt werkt de GSM nog wel, je kunt dus altijd SMS 'jes omtvangen en eventueel orders plaatsen door te bellen naar het Alex voice response sytem, wel wat omslachtiger maar het werkt vrijwel overal.

Het is natuurlijk een leuk hebbeding en hij ziet er best mooi uit dus er zullen altijd andere mensen zijn die hem willen hebben, dus je moet er goed op passen.

Groeten,

Jan
JanvanZijp
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: wo 06 maart 2002, 16:30

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor henkvans2 » ma 12 mei 2003, 11:58

Jan,

Nu ben ik in verwarring. Op http://www.online.o2.nl/productinfo/xda/faq
lees ik in de Sectie Verbinding:

"Kan ik de xda ook in andere landen met een O2 provider gebruiken?
Ja, in Duitsland, Ierland en Engeland kun je de xda ook gebruiken met een simkaart van deze netwerken."

Dan is daarmee het gebruik van de XDA toch beperkt tot deze landen?

Groeten
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor JanvanZijp » ma 12 mei 2003, 15:41

Hallo Henk,

Het is mij ook niet helemaal duidelijk, want als je naar http://www.online.o2.nl/productinfo/xda/xdabuitenland gaat dan staat er een verhaal over het buitenland en de landen waar je de XDA kunt gebruiken.
En daar vind ik de door mij genoemde landen. Als O2 in die landen een overeenkomst heeft dan zou je daar de XDA (GPRS) moeten kunnen gebruiken.
De site van O2 is hier niet helemaal duidelijk over want als ik zo' n land selecteer dan krijg ik een venster waar een kaartje in zou moeten verschijnen in welke gebieden van het land GPRS communicatie mogelijk is, maar dat plaatje krijg ik niet.
De praktijk zal het leren.

Jan
JanvanZijp
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: wo 06 maart 2002, 16:30

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor bart lenselink » za 07 jun 2003, 15:26

Sinds kort beschik ik ook over een XDA.
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het draaien van (een subset van) de Vestics programmatuur op een XDA (of PDA)?
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor walter » ma 09 jun 2003, 21:43

De URL voor mobile-traden bij Alex is https://mobile.alex.nl/
en werkt ook vanuit je Internet Browser op je PC

Probeer maar eens ...
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor bart lenselink » di 10 jun 2003, 11:15

Walter,

Dit is niet wat ik bedoel.
Ik wil de Vestics software op mijn XDA laten draaien en een handelssysteem laten werken op data die via GPRS worden binnengehaald.
Een alternatief hiervoor zou zijn een handelssysteem in PC Excel te programmeren, maar dan moet ik de grafieken ontberen.

Heeft misschien iemand anders hier ervaring mee?
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor Murrey » vr 13 jun 2003, 17:13

Enthousiast door wat ik hier las heb ik me ook een PDA en een GPRS-gsmmetje aangeschaft. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de zaak opgetuigd te krijgen.
Kan/wil iemand die de zaak (wel) voor elkaar heeft een korte beschrijving geven hoe eea in elkaar te steken is?
Je zou me ten zeerste verplichten.

Mur
Murrey
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: za 08 feb 2003, 23:57
Woonplaats: Assen

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor bart lenselink » wo 18 jun 2003, 11:15

Murrey,

Bij mij werkte het in ??n keer: juiste opening XDA voorzichtig openen met de stylus. SIM kaart plaatsen. Slot weer zorgvuldig afsluiten, en daarna kon ik direct een verbinding opbouwen.

Misschien heeft jouw PDA een SIM lock die niet compatible is met jouw GPRS aanbieder....

Bart
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor Mark Vink » do 19 jun 2003, 13:37

Hallo Allemaal,

Sindskort kan ik via de SPV van Orange ook mobiel mijn orders plaatsen. Je kunt met dit toestel bellen en internetten en hij ziet er uit als een gewoon mobieltje.
Als je het ?goedkoopste abonnement erbij neemt dan kost hij ongeveer 180 Euro.

Je kunt bij orange een eigen e-mail adres voor je SPV krijgen zodat je daar je signalen naar toe kunt sturen en dat je dan direct een smsje krijgt zonder eerst te moeten inbellen, hiermee is gelijk het lycos,gin probleem opgelost.

Voor meer informatie zie ?www.orange.nl


Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor Joop Henzen » do 19 jun 2003, 15:50

Hallo Mark

Indien je schrijft, dat dan meteen het Lycos/Gin probleem is opgelost, dan is dat niet helemaal juist weergegeven.
Met name met Gin zijn er GEEN problemen.


Groet


Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor cdekeizer » do 19 jun 2003, 20:41

beste Mark,
Kan je met de SPV ook de webside van Alex bereiken: ?https://mobile.alex.nl?
Niet alle smart phones kunnen namelijk een "secured" webside benaderen.
cdekeizer
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: wo 06 feb 2002, 0:26
Woonplaats: Dordrecht

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor cdekeizer » do 19 jun 2003, 20:44

Beste Mark,
Kan je met de SPV ook de Alex webside benaderen: https://mobile.alex.nl ?
Niet alle smart phones kunnen dat namelijk.
cdekeizer
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: wo 06 feb 2002, 0:26
Woonplaats: Dordrecht

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor Mark Vink » vr 20 jun 2003, 6:51

Hallo Joop,

Goed te horen dat jij geen problemen hebt met gin, uit eerdere berichten op dit forum blijkt dat het ook met gin wel eens fout loopt maar blijkbaar is dat verleden tijd. Zelf heb ik ervaring met lycos en dit liep vaak fout, berichten die een uur later kwamen of zelfs helemaal niet waren eerder regel als uitzondering maar dat zijn mijn ervaringen misschien dat het bij anderen beter gaat.



Hallo C de Keizer,

Met de SPV kun je hem gewoon bereiken.


Groeten,
Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor JMF » di 15 jul 2003, 13:21

Beste XDA gebruikers / O2 abonnee's,

Ik ben zelf wat huiverig voor O2, zij hebben de naam slechte dekking (NL). Begrijp ik jullie commentaren goed dat dat reuze meevalt?

Grtz, Jan Maarten.

(Edited by JMF at 2:22 pm op 15,juli 2003)
JMF
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: di 15 jul 2003, 11:40
Woonplaats: Amsterdam

Mobiel Internet Alex Orderen

Berichtdoor Marco » wo 16 jul 2003, 10:28

Quote: Ik ben zelf wat huiverig voor O2, zij hebben de naam slechte dekking (NL). Begrijp ik jullie commentaren goed dat dat reuze meevalt?


Ik heb tot nu toe geen problemen mogen ondervinden, behalve de onbereikbaarheid van Alex zelf :-) Maar in dat geval zul je moeten terugvallen op het VRS...

Verder kun je de (niet gelockte) XDA ook met (niet mijn eigen ervaring overigens) KPN en Vodafone gebruiken (T-Mobile geeft nog problemen omdat de helpdesk de GPRS instellingen voor de XDA niet kent/snapt, terwijl T-Mobile duitsland een identieke MDA verkoopt die het WEL in Nederland doet ;-)) Maar ja, niet iedere organisatie heeft een helpdesk die het niveau van Vestico kan benaderen :-(

En verder is de XDA dus ook uitstekend geschikt om mobiel orders bij IB in te leggen.

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

VorigeVolgende

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron