ROCEMA (trend) met index-opties - ROCEMA (trend) met index-o

Moderator: Perry

ROCEMA (trend) met index-opties

Berichtdoor Mark Vink » di 15 apr 2003, 8:57

Hallo Michel,

Ik stuur ook een sms`je naar mijn mobieltje waarop ik dan actie onderneem. Daarna volg ik de aex zodat ik geen stoploss of exit mis, het op de hoogte blijven van aex kan tegenwoordig prima vai sms/e-mail/radio of via mobiel internet. De xda van O2 bijvoorbeeld je stuurt een signaal via sms of e-mail en daarna kun je online je order plaatsen bij Alex. De toestellen zijn nogal prijzig maar je maakt minder snel een fout als bij een orderlijn of voiceresponse-systeem omdat je online je portefeuille kunt beheren en je dus ziet wat je doet en een foute order kan net zoveel kosten als zo`n toestel.
In sommige van deze smartphones zitten nog wel wat kinderziektes maar ik geloof dat de meeste fouten softwarematig zijn en zijn dus te verhelpen met het downloaden van nieuwe drivers etc.

Groeten,
Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

ROCEMA (trend) met index-opties

Berichtdoor shaker » di 15 apr 2003, 10:43

Ik handel ook al een tijdje het ROCEMA-systeem met enigzins aangepaste instellingen. Bij een signaal koop ik dan put- of callspreads. Zo verminder je het effect van de tijd op een optie enigzins. Je kunt hetzelfde aantal delta's kopen met minder investering/margin. En de gamma is in je voordeel. Ik koop dan meestal de eerste at the money optie in de kortste maand. Behalve in de laatste week voor expiratie. Daartegen verkoop ik de optie die 1 straddle uit het geld ligt. Meestal is dit zo'n 20 punten. Je maximale verlies is nu beperkt bij een onverwachte gebeurtenis buiten handelstijden, in tegenstelling tot futures. Lijkt me ook niet verkeerd in deze tijden.
Graag hoor ik reacties of modificaties op dit soort strategien.

Pieter
shaker
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 17:24
Woonplaats: Deventer

ROCEMA (trend) met index-opties

Berichtdoor zjoskebest » za 26 apr 2003, 20:06

Ook ik handel in AEX op ROCEMAtrend. Indien short wordt aangegeven ga ik short met ca10 punten boven de koers en indien Call kopen dan handel ik zo dicht mogelijk op de huidige koers. ?Een enkel verliesgevend en diverse winstgevende acties.

KAN IEMAND MIJ HELPEN OM DE DELTA VAN ENKELE AEX-INDEX KOERSEN IN EXCEL TE LATEN BEREKENEN ..../????
Ask a question and you?re a fool for three minutes; do not ask a question and you?re a fool for the rest of your life.?
zjoskebest
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: zo 15 dec 2002, 20:46
Woonplaats: Best

ROCEMA (trend) met index-opties

Berichtdoor geert udema » zo 27 apr 2003, 21:52

Dag Joske,
In Vesticode zit de functie Delta, aan de code heb je dus niet zoveel maar de formule is er te vinden.

Groetend, Geert
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

Vorige

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron