ROC systeem - trade topics uitwisselen

Moderator: Perry

ROC systeem - trade topics uitwisselen

Berichtdoor Kane » wo 08 jan 2003, 10:39

Jeetje wat is het wankelen momenteel. gelukkig komt dit niet zo vaak voor ergens in april en ergens in augustus. Wanneer gaat de markt richting kiezen :-(

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

ROC systeem

Berichtdoor pekinees » za 11 jan 2003, 14:56

Bij mij schieten we binnen een dag van short naar long en weer terug... Van zijwaartse bewegingen houdt het Rocema systeem niet erg.

Wat mij opvalt is dat de ROC-indicator wel prachtig de bodem markeert. Zijn er handelaren die bijvoorbeeld op een ROC van -3 long gaan?
pekinees
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: vr 06 dec 2002, 15:25
Woonplaats: Eindhoven

ROC systeem

Berichtdoor FM » za 11 jan 2003, 21:13

He leukke van het ROCEMA systeem is dat het een erg simpel concept is dat verschikkelijk goede resultaten geeft op de AEX.
Voordeel van het simpele concept is daty je het kunt aanpassen naar eigen inzicht.
O.a. trendlines toevoegen, Profit en StopLoss level inperecentages, entry en exit levels aanpassen (<>0), trailing stops toeveogen, aparte waarden invoeren voor long- en short posities, etc, etc. Je leert gelijk Vestics beter kennen en je hebt een systeem dat zich gedraagt naar je eigen wensen. Ik heb reeds een aantal varianten ontwikkeld en de resultaten zijn interessant genoeg. Soms mooie resultaten, soms minder drawdowns of losers. De truc is natuurlijk het systeem zijn robuustheid te laten bewaren.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

ROC systeem

Berichtdoor Kane » zo 12 jan 2003, 16:13

Frans,
kan je eens je favoriete instellingen plaatsen, Een kennins en ik hebben er ook alvele uitgeprobeert, dan kunnen we het e.e.a uitwisselen,

kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

ROC systeem

Berichtdoor FM » zo 12 jan 2003, 21:17

Kane,

Zelf heb ik een sterke voorkeur voor een vaste, lage, stoploss waarde, een trendline die de richting bevestigd en trailingstops. Hiermee kun je het rendement verhogen, de robuustheid gelijkhouden en de drawdowns en losers verminderen.

Andere instellingen ben ik nog aan het onderzoeken. Als je nog goede tips hebt hoor ik dat graag.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

ROC systeem

Berichtdoor Kane » ma 13 jan 2003, 20:35

Heeft er iemand al een systeem getest op de DAX en of NASDAQ?
Ik ben nu zelf aan het testen met ROCEMA trend, maar mijn ieuwe VEEL snellere pc komt wat later, dus duren de tests nog een tijdje. Wanneer ik mooie instellingen heb, zal ik deze direct plaatsen.
Als iemand dit al heeft en met ons wil delen, heel graag.
Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron