Hoe handelen jullie het EMA/ROC-systeem? - Met welke cash pr

Moderator: Perry

Hoe handelen jullie het EMA/ROC-systeem? - Met welke cash pr

Berichtdoor Jos » za 28 dec 2002, 15:17

Hoi,

Ik heb een vraag voor diegene die het EMA/ROC systeem handelen(b.v. Janosh). Welke producten gebruiken jullie, en handelen jullie intraday of end of day?

Je kunt futures gebruiken maar naar wat ik weet is de liqiditeit van FTI afgenomen doordat 'iedereen' tegenwoordig DAX-futures gebruikt. Daarnaast speelt mee dat als ik futures wil handelen m'n halve portefeuille moet verkopen om de initial margin van 1 contract te kunnen dekken, dus vanuit money management oogpunt niet zo slim.

Volgens mij zijn er ook AEX Light Futures of niet? Maar van de AEX Light Opties weet ik dat de volumes bijna nul zijn. En de aandelen futures in Amsterdam stelt ook niet zoveel voor: als een volume van 5 wordt gehaald op een dag is het veel.

Je kunt ook synthetische futures maken met opties door tegelijkertijd koop/verkoop van call/put optie combinatie, maar volgens mij zitten hier ook haken en ogen aan.

Losse calls of put opties kopen is natuurlijk een andere mogelijkheid om zo'n EMA/ROC systeem te handelen maar dan zit je met het probleem van de tijdverwachtingswaarde.

Kortom welke cash producten gebruiken jullie?

Jos
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Hoe handelen jullie het EMA/ROC-systeem?

Berichtdoor Dammie » za 28 dec 2002, 15:39

Hallo,


Ik zelf ben ook "nog" niet in het bezit van voldoende middelen om te starten met een margin + leuk begin bedrag voor de futures.

Zelf heb ik de laatste 4 trades van het ROCEMA-systeem meegedaan en heb ik fictief wat call/puts gekocht op de AEX, net buiten the money en een maandje weg.

Deze resultaten waren erg wisselend. De trade die liep rond de kerstdagen (bij mijn instellingen) was uiteindelijk gesloten met +1 AEX punt maar had een verlies van 227 euro. Daarentegen had ik de trade daarvoor met mijn instellingen -1,25 AEX-punten en een verlies van maar 12 euro.

Uiteindelijk heb ik nu sinds 16 december (4 trades) een plusje van 408 euro en dat is 7.65% op de totale inleg incl de kosten.

Ik wil eerst even een test reeks maken van ca 10-15 trades voor ik zo ga traden.

Maar naar mijn idee moet er wel wat te halen zijn ondanks de tijdwaarde die eruit loopt. En zo een kapitaaltje opbouwen voor de futures :)
Dammie
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 23:00

Hoe handelen jullie het EMA/ROC-systeem?

Berichtdoor Janosh » do 02 jan 2003, 18:23

Hallo Jos, allereerst de beste wensen. Sorry dat ik zo laat reageer op je vraag, maar ik ben pas twee weken gebruiker van Vestics en moet nog even de weg vinden.

Ik handel met Rocematrend met de standaard instellingen en ik trade op dit moment 1 FTI. Hiervoor handelde ik met opties (put en call niet geschreven). Ik vind de FTI veel prettiger omdat je niet of nauwelijks last hebt van waardeverlies door de tijd (de ene keer long een andere keer short). Nogmaals ik ben beginner dus mijn systeem zal in de loop van tijd wel wijzigen, maar voorlopig ben ik dik tevreden. Hoe kan ook anders als je het nieuwe jaar begint met een 10 punten trade. Lekker hoor traden op basis van grafieken en niet op basis van subjectiviteiten (Eens kijken of ik over een maand of zo nog zo tevreden ben)
Met vriendelijke groet

Jan van den Berg
groeten
Janosh
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: za 30 nov 2002, 11:11


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron