Portefeuille - Hoe deze verdween en hoe ik het opgelost heb

Moderator: Perry

Portefeuille - Hoe deze verdween en hoe ik het opgelost heb

Berichtdoor ruudp » ma 23 dec 2002, 23:54

Hallo,

Vorige week raakte ik mijn portefeuille kwijt in Vestics. De reden waarom de portefeuille verdween is onbekend, maar het heeft mij veel tijd gekost om een en ander weer 'echt' goed te krijgen. Om jullie tijd te besparen mocht het je overkomen hierbij de stappen die ik gevolgd heb.
Allereerst staat de portefeuillefile in de backup directory. Als je weet wanneer de portefeuille nog goed was, dan kan je de backupfile van die datum naar de data\daily directory slepen. Hernoem de oude wel eerst even.
De portefeuille kan nu weer geopend worden, en eventueel kunnen de laatste transacties toegevoegd worden.
Helaas was ik er toen nog niet. Waarschijnlijk doordat er iets mis was met de portefeuillefile kwamen er nullen in de koerdata in de tickfiles. Dit had tot gevolg dat de grafiek van de portefuille ineens een dip tot nul had en daardoor niet goed leesbaar meer was.
Het was voor mij even uitzoeken hoe ik dit kon oplossen, want als Metastockgebruiker ben ik gewend dubbel te clicken op de koers en editen maar.
De tick bestanden staan in data\ticks en kunnen ge-edit worden met vcTickViewer.exe.
Met vcTickViewer.exe kan je de tickkoersen van je portefuille bekijken en wijzigen. De regels met de waarde 0 heb ik verwijderd. Vreemd genoeg duurde het wel even voor de nullen ook daadwerkelijk uit de grafiek verdwenen.
Hierna had ik slechts nog een vervelend ding, en dat was dat ik alleen de laatste paar dagen van de portefuillegrafiek te zien kreeg. Dit is nog niet opgelost, maar wanneer ik nu eerst voor een portefolio grafiek kies, en daarna naar een gewone grafiek ga, dan zie ik alles zoals het hoort.

Hopelijk overkomt je dit niet, maar zowel, dan hoop ik hiermee wat suggesties gedaan te hebben om het op te lossen.

Ruud
ruudp
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: do 21 feb 2002, 17:43

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron