Hoe goed is Vestics!!!

Moderator: Perry

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor douwe » vr 11 okt 2002, 19:41

Beste Vestics gebruiker,

Ik lees sinds kort dit forum om een indruk te krijgen van Vestics en heb tevens de handleiding gelezen.

Maar wat ik mij afvraag, wat is het verschil met andere TA-pakketten (Metastock, Wallstreet for Windows, Tradestion, Hermes, etc) betreffende de gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit, ondersteuning, etc.

En of het pakket beter is dan de andere pakketten. (ik heb zelf namelijk Wallstreet for Windows)

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Douwe
douwe
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: di 03 sep 2002, 18:15

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor acp010107 » vr 11 okt 2002, 22:04

- lees het overzicht Vestics Beleggers Netwerk
- lees de handleidingen die je kunt downloaden
- neem gewoon een abonnement op Vestics. Dan kun je zelf ervaren wat Vestics omvat. Voor de kosten behoef je het niet te laten. Als je belegt mag die 10 euro per maand toch niets uitmaken. Als dat wel zo is moet je denk ik stoppen met beleggen of er niet aan beginnen.
En als Vestics je niet bevalt zeg je je abonnement toch ?gewoon weer op. Want een voordeel van Vestics is in ieder geval dat je geen pakket behoeft te kopen.

Zoals ik al zeg zijn de kosten van Vestics laag. Naast Vestics heb ik ook nog Hermes (voor de software) en Fibbs (voor de koersen). Dat kost mij per jaar voor onderhoud programmatuur en levering koersen ca 350 euro, terwijl dat voor mij bij Vestics ca 120 euro per jaar is. ?Terwijl ik daarnaast destijds Hermes een aantal duizenden guldens (de RT-versie) ?heb moeten neertellen.

Maar ik denk dat een goed pakket belangrijker is dan wat meer kosten.

Terug naar het eerste deel, lees de daargenoemde documentatie neem een abonnement en oordeel zelf. Ik denk dat de Vestics-gebruikers op dit moment bezig zijn met zich in te werken in de programmatuur. Zij zullen nu geen tijd of zin hebben een vergelijkend warenonder-zoek te doen. Zij hebben het ook zonder moeten doen.
Aad ?
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor FM » vr 11 okt 2002, 22:49

Douwe,

Ik heb ervaring met meerdere pakketten maar Vestics is een zeer interessant alternatief voor beleggers. Groot voordeel is het automatisch inlezen van koersen en updates waardoor geen tijd meer verspilt wordt aan onderhoud.
De flexibiliteit is vele malen beter dan bij Wallstreet. Recht-toe-recht-aan beleggers kunnen gewoon met alle standaard opties werken, ontwikkelaars kunnen zich uitleven in het zelf schrijven van handelssystemen, indicatoren en signalen.( EasyLanguage = Tradestation compatible).
Af en toe is nog wel merkbaar dat er nog kleine kinderziektes in het pakket zitten maar deze worden snel opgelost. Met de te verwachten uitbreidingen en mogelijkheden is Vestics zonder meer te vergelijken met de bekendere Amerikaanse producten.
Bijna vergeten de cursussen.
En dat alles voor een zeer voordelig tarief.

Gewoon proberen.

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor Frans Wijnen » zo 13 okt 2002, 0:42

Ik kan me volledig bij de vorige reaktie aansluiten.
Maak nu nog gebruik van de aanbieding: 9.95/mnd tot
15/10/2002. Ontdek het zelf, maar zonder uitzondering denk ik dat elke Vestics-gebruiker positief is.
Bevalt het je niet dan stop je er mee. (Maar die kans acht ik zelf heel klein.....)
Frans Wijnen
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 23:05
Woonplaats: Yerseke

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor Robert » ma 14 okt 2002, 13:27

L.S.
Afgelopen zaterdag heb ik op de HCC gg bijeenkomst enkele mensen gesproken die Wall Street en Vestics gebruikten. Zij waren uit nieuwsgierigheid Vestics gaan proberen. Qua Performance en mogelijkheden was Vestics op dit moment echter voor hen geen alternatief (beperkte mogelijkheden, te traag, (nog) geen opties/berekeningen). Zij bleven echter nog even de kat uit de boom kijken i.v.m. de programmeerfaciliteiten.
Robert
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: di 13 nov 2001, 19:46

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor acp010107 » ma 14 okt 2002, 19:41

Kunnen de opmerkingen van Robert dat Vestics (nog) niet voldoet, o.m. omdat het systeem te traag is en de mogelijkheden te beperkt, wel op Vestics Forum ?

Op de eerste plaats:
de opmerking dat Vestics nog niet geschikt is voor opties, is een duidelijke opmerking, maar is bekend (Pierre heeft onlangs gezegd dat er hard aangewerkt wordt).
De andere opmerkingen missen echter iedere onder-bouwing. Het systeem heeft beperkte mogelijkheden. In vergelijking waarmee ?
Het systeem is te traag. Op de eerste plaats, wat zijn de technische specificaties van de pc's waarop ?Vestics in die gevallen draait (het heeft me vaak verbaast dat mensen met beleggingsprogrammatuur nog pc's hebben van enkele generaties terug) en wat draait er allemaal gelijktijdig op (ik heb zelf een redelijke pc met daarop Hermes en Activeplus voor de rt koersvoor-ziening. Maar als ik Hermes draai met een aantal grafieken en alarmen reageert het systeem ook niet altijd direct als ik bijv de parameters van een grafiek wil wijzigen).

Een andere vraag is, is het forum bestemd voor dit soort commentaar.
Het forum is m.i. voor het uitwisselen van informatie en kennis tussen Vestics gebruikers onderling en tussen de gebruikers en de bouwers van Vestics, om zodoende te komen tot enerzijds een goed pakket ?en anderzijds om de gebruikers zo goed mogelijk op de hoogte te brengen van de mogelijkheden van het pakket.

Het forum is m.i. echter niet bestemd voor negatieve kritiek, omdat dat niet in het belang is van de bouwers en gebruikers van Vestics, maar alleen in het belang van de leveranciers van concurerende software.

Wat is er mooier voor hen dan dat ze naar het Forum van Vestics kunnen verwijzen om mogelijke klanten aan te tonen dat men geen Vestics moet nemen. ?

Pierre heeft namens het Vestics-team al een aantal malen gezegd dat er nog allerlei verbeteringen en uitbreidingen komen. Geef ze een kans en probeer niet nu al het pakket af te branden. Er is geen enkele reden voor.
Zet positieve zaken op het forum en stuur eventuele negatieve zaken rechtstreeks naar het Vestics-team.

Aad
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor Robert » di 15 okt 2002, 9:51

Beste Acp010107 (?),

Ik geef een eerlijk antwoord op een vraag van Douwe. (ervaringen Vestics - andere programmatuur). Als dit niet mag op dit forum moet de mediator (Perry) maar ingrijpen, maar ik denk dat ook Vestico gebaat is bij een integer forum. Dit is semi openbaar gebied. Deze topic kan ook verplaatst worden naar het Wall Street forum als iemand denkt dat het hier een goed nieuws show moet blijven. Ik krijg ook wel eens dergelijke reakties als ik op een Linux forum aardige (maar ware) dingen over microsoft zeg.

Mvg,
Robert.
Robert
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: di 13 nov 2001, 19:46

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor Eppo » di 15 okt 2002, 22:21

Reactie op Roberts laatste bericht.
Je moet inderdaad welgemeend commentaar en kritiek kunnen geven in dit forum.
Waar ik wel een beetje moeilijkheden mee heb, als niet duidelijk is wat de kritiek is. Het zijn door anderen gemaakte opmerkingen, waar je verder niets mee kunt. Je kunt er dus niet op reageren en eventueel er rekening mee houden of correcties aanbrengen.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor acp010107 » di 15 okt 2002, 22:40

Beste Robert,

Het gaat er mij niet om dat er geen negatieve berichten op dit forum mogen komen, zij het dat ik liever heb dat er alleen maar positieve zaken op komen, want dat betekent dat ik een het goede pakket gekozen heb.

Maar het gaat mij om de manier waarop. ?

Want als ik enerzijds jouw reactie ?lees "ik heb Wallstreet-gebruikers gesproken die zeggen dat Vestics qua performance en mogelijkheden momenteel geen alternatief is" ?en anderzijds de eerdere reactie van Frans, die zelf ervaring heeft met meerdere pakketten, en die schrijft "het is een zeer interessant alternatief voor beleggers en met de te verwachten uitbreidingen en mogelijkheden is Vestics te vergelijken met de bekendere Amerikaanse produkten" vraag ik mij af of jouw reactie niet wat ongenuanceerd is.

Jouw reactie zou voor mijn gevoel voor mogelijke nieuwe gebruikers een reden kunnen zijn om, onder de mom van Vestics is traag en onvolledig, zonder verder onderzoek Vestics opzij te schuiven. En dat terwijl andere gebruikers een heel positief beeld over Vestics hebben. ? ?

Negatieve reacties heben namelijk meer invloed dan positieve reacties en blijven ook langer hangen. Ze kunnen dan ook een heleboel ellende veroorzaken.
En dat kan mijn idee niet de bedoeling zijn, vooral als ze niet (helemaal) terecht zijn.

M.v.gr.
Aad.
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor Aernout » zo 20 okt 2002, 13:55

Hallo heren,

Als jullie lid zijn van de HCC dan kunnen jullie met dit soort vragen/problemen bij de IG Vestics terecht. Dit is een InteresseGroep van de GG-beleggen van de HCC. Deze is speciaal bedoelt voor Vesticsgebruikers om zich rond een bepaalt onderwerp te verenigen. Ook, en zeker niet in de laatste plaats is deze IG bedoelt om (positieve) kritiek,suggesties etc. richting Vestico te spuien. De makers van Vestics staan hier zeer positief tegen over omdat zij hierdoor een goed beeld van de vesticsgebruiker kunnen krijgen en daar op in kunnen spelen.
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor GTR » ma 21 okt 2002, 18:42

Hoe goed Vestics is?

Nou, ik ben nu een paar dagen aan het stoeien er mee (althans dat probeer ik) maar ik vind het allemaal behoorlijk gebruiksonvriendelijk. Ik zie me dus nu al echt uren in de help files studeren, nee bedankt.

Ik ga weer gauw terug naar mijn oude pakket, Amibroker, dat is een genoegen om mee te werken: www.amibroker.com . Aanbevolen, zeker voor wie op de Amerikaanse markten handelt. Enige nadelen: geen Easylanguage ondersteuning en de RT versie heeft nog wat kinderziektes. Maar die heeft Vestics duidelijk ook.
GTR
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: ma 21 okt 2002, 18:29

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor FM » ma 21 okt 2002, 19:26

Ha GTR,

Leuk om te horen van een mede Amibroker gebruiker. Ik deel jouw enthousiasme voor Amibroker maar ik ben tevens erg tevreden over Vestics. Ik gebruik nu deze beide produkten naats elkaar en ze vullen elkaar prima aan. EasyLanguage kost even wat meer tijd dan AFL, maar je kunt er eter handelssystemen mee bouwen dan met Amibroker.
Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijk iets een trading tool maar mocht je Vestics vragen hebben (eventueel in vergelijking met Amibroker) stel ze dan maar.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor Henry » ma 21 okt 2002, 22:31

acp: Mag ik even zeggen dat als je geen negatieve opmerkingen in dit forum wil horen dat mij dat aan een struisvogel doet denken ?

Je zou juist blij moeten zijn dat iemand dit soort dingen, zelfs al is het (nog) niet onderbouwd omdat robert duidelijk geen ervaring met vestics heeft, hier aangekaart worden. Anderen kunnen dan eventueel ook van harte melden dat het juist helemaal perfect is.

Over traag: P4-2000 256mb WinXP 32mb grafische kaart.

Voorbeeld: Als ik Vestics minimaliseer en daarna weer van de taakbalk activeer duurt het 6 seconden voordat er 2 EOD grafieken en het lijstje met AEX aandelen op mijn scherm staan.

Voorbeeld: Het opvragen van een EOD grafiek duurt 4 seconden voordat die op het beeld staat.

Mijn conclusie, ja, vestics is traag en nee, ik heb geen historische aparatuur.

En zelfs al zou mijn aparatuur historisch zijn, dan vergelijk ik nog altijd met andere programatuur die ook op diezelfde historische machine draait.

Dit forum is mijns inziens dus ook bedoeld voor negatieve kritiek, zo lang alles maar netjes en beleefd blijft. Robert meld netjes dat hij het van horen zeggen heeft. Niks mis mee.

Dat de makers melden dat er verbetering gaat komen, dat is fantastisch. Echter, hoe vervelend ook voor de makers, het gaat nooit in het tempo waarin de gebruikers dat graag zouden zien. Of dat aan de gebruikers ligt of aan de makers, die conclusie is wellicht voor elke gebruiker weer anders. We zullen zien.

Succes allemaal.
Henry
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: di 05 feb 2002, 11:59

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor GTR » di 22 okt 2002, 12:22

Hallo Frans,

Da's vriendelijk aangeboden, maar nee ik voorzie hoe dan ook een flinke tijdsinvestering in het leren (beginnen met) werken met Vestics. Ik wil best geloven dat Vestics een hoop mogelijkheden heeft, maar als ik zoveel moeite moet doen om die te ontdekken, hoeft het van mij eigenlijk al niet meer. Je krijgt toch een beetje het idee dat je als gebruiker met de makers mee moet denken in plaats van andersom. Ik herinner me van Amibroker daarentegen dat ik er vrijwel vanaf dag #1 mee uit de voeten kon, en vandaaruit verder lerend natuurlijk.
Met Vestics wordt het toch echt een beetje studeren voor je sowieso wat functies aan de praat krijgt, en tja daar ben ik gewoon een beetje te lui voor.
Daarbij nog stuit ik op rare onhandigheidjes zoals een chart zonder scrollbar, dat kan voor mij echt niet.
Blijft natuurlijk staan dat Vestics een grote troef in handen heeft met de Easylanguage ondersteuning, dus ik denk dat ik over een jaartje nog wel eens weer naar Vestics kom kijken, om te zien of ze er een beetje bruikbaar geheel van hebben weten te maken. Op dit moment komt het me nog allemaal nog wat chaotisch over. Ik neem tenminste aan dat Vestics (net als Amibroker) nog volop in ontwikkeling is.

Wat ik me overigens afvraag is of die Easylanguage ondersteuning wel legaal is. Ik denk niet dat ze er bij Omega (of hoe ze tegenwoordig heten mogen ) blij mee zullen zijn. Ze zijn nogal kinderachtig in die dingen (denk aan hun actie tegen eBay om handel in 2e hands Tradestations te verbieden). Voor de continu?teit van Vestics lijkt me dit niet zonder belang, ook voor de gebruiker.
GTR
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: ma 21 okt 2002, 18:29

Hoe goed is Vestics!!!

Berichtdoor FM » di 22 okt 2002, 18:17

Hallo GTR,

Jammer dat je Vestics niet gaat gebruiken. de combinatie van AB en Vestics werkt voor mij uitstekend.
Wellicht dat we je hier over een jaar weer tegenkomen of misschien op de AB yahoo group.

good trading,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron