datatransfer naar EXCEL - DDE koppeling Vestics -> Excel

Moderator: Perry

datatransfer naar EXCEL - DDE koppeling Vestics -> Excel

Berichtdoor bart lenselink » vr 30 aug 2002, 14:36

Wie heeft ervaring met het koppelen van informatie in Vestics met Excel werkbladen?
Ik zou graag bepaalde zelfgebouwde spreadsheets die nu data van bepaalde Internet sites met koersinformatie halen zodanig willen ombouwen dat de info uit Vestics bestanden wordt gehaald (en daar wordt bijgehouden).
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Peter Pan » za 31 aug 2002, 7:07

Hallo,

Ik heb inmiddels een DDE koppeling tusen vestics en excel.
De formule die ik heb ingeuld in een cel is als volgt:
=VESTICS|DATA!'aex,price'

Echter bij elke tik dat de koers in Vestics wijzigt, wijzigt ook de inhoud van de cel in Excel (logisch).
Ik wil nu dat wanneer de koersen wijzigen de volgende wijziging in een andere cel komt ( en het liefst na 15 minuten). Kan iemand mij daarbij helpen?
Of is het mogelijk vanuit Vestics dmv Vesticode koersen naar een bestand te schrijven dmv de FileAppend functie, zoja kan iemand mij daar een opzetje van toereiken.
Alvast bedankt.

Greetz, Peter
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Eppo » zo 01 sep 2002, 19:23

In een poging om een oplossing te zoeken voor het opbergen van opeenvolgende 15 min tikken DDE-de ik de datum/tijd met =VESTICS|DATA!'1600,DATETIME' naar een Excel-cel. Daarbij bleek de datum 02-08-30 ?echter als 0,999988426 te worden overgebracht.

Vraag: Welke transformatie vindt plaats van Vestics naar Excel?
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Pierre » zo 01 sep 2002, 19:40

Hoi Eppo,

Zo te zien is het alleen de tijd, uitgedrukt in de Excel notatie (fractie van dag) en dus is het de waarde 23:59 die Vestics gebruikt voor de slotkoers.
Als je de kolom of cell selecteert en 'Format Cell' kiest, dan kun je deze omschakelen naar Tijd.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor bart lenselink » ma 02 sep 2002, 8:11

Peter,

Door middel van een macro in Excel is het mogelijk op gezette tijden de aanroep van de DDE-functie te kopi?ren naar een volgende cel. Om de waarde in de oude cel te behouden is een copy/paste special/values actie nodig. Deze actie kan ook in de macro worden opgenomen.

Bart
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Eppo » ma 02 sep 2002, 10:05

Ha, dat was ik van plan vandaag uit te zoeken. Je bent me voor. Nu weet ik dat het op die manier mogelijk is.
Bedankt.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Eppo » ma 02 sep 2002, 12:23

In de voorbeelden die in de voorgaande berichten zijn gegeven dien je meestal de door Vestics gehanteerde decimale punt te vervangen door een komma, dus 365.33 moet worden omgezet in 365,33.
Je kunt dit in ??n keer doen door de opdracht:
=VALUE(SUBSTITUTE(VESTICS|DATA!'1600,PRICE';".";","))

te geven in plaats van:

=VESTICS|DATA!'1600,PRICE'

Opmerking 1: Vervang de termen VALUE en SUBSTITUTE door WAARDE en SUBSTITUEREN indien je een Nederlandse versie van Excel gebruikt.

Opmerking 2: Het systeem vervangt om voor mij onduidelijke redenen een ) door een emoticon. Die emoticon moet dus een ) zijn, m.a.w. de er dient dus )) te staan.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Eppo » ma 02 sep 2002, 12:27

Vergeet opmerking 2 in het voorgaande bericht.
In de preview werd steeds een emoticon getoond. In het uiteindelijke bericht was ie echter toch verdwenen.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor bart lenselink » ma 02 sep 2002, 13:43

Bedankt voor de tip! Ik had wel een oplossing om de decimale punt door een komma te vervangen, maar die was veel bewerkelijker.
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Peter Pan » ma 02 sep 2002, 17:43

Goedavond allemaal,

Ik ben al enige tijd mbv macro's bezig om cellen aan te vullem met koersen. Op een of andere manier doe ik iets fout. Is iemand misschien bereid zijn werkend excel sheet naar mij toe te mailen met de macro's? Alvast bedankt.

Peter
pjellema@home.nl

(Edited by Peter Pan at 8:41 pm op 2,sept. 2002)
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Eppo » ma 02 sep 2002, 21:03

Beste Peter, op zich zijn macro's niet nodig om koersen in Excel-cellen te plaatsen. Daarvoor kun je ?f slepen ?f de in voorgaande berichten aangegeven formules gebruiken.
Het lijkt me verstandiger om eerst hier aan te geven
* waarom je macro's denkt nodig te hebben
* wat er fout gaat.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Peter Pan » di 03 sep 2002, 19:55

Eppo,

Ik denk macro's nodig te hebben, omdat ik opgezette tijden (elke 15 minuten) de waarde uit de cel over te halen naar een andere cel zodat ik een verzameling koersen krijg.

De macro gaat opzich wel goed echter om deze om de 15 minuten de koersen uit de cel te halen, gaat niet goed.

Of weet jij een andere manier om een bestand cq file te creeeren waarin ik kwartierkoersen vanuit Vestics kan opbouwen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor GMe » di 03 sep 2002, 22:58

Volgens mij moet je het intraday databestanden opbouwen toch gewoon aan Vestics zelf overlaten?
Maar als je dan toch om de 15 minuten jouw excelmacro wilt draaien kan dat mooi met onderstaande code.

Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:15"), "JouwMacro", , True
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor GMe » di 03 sep 2002, 23:00

En op de plaats van die smiley moet gewoon een haakje sluiten staan natuurlijk.

:)
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

datatransfer naar EXCEL

Berichtdoor Peter Pan » wo 04 sep 2002, 18:15

GMe

Bedankt voor de tip. ?
En inderdaad bouwt Vestics natuurlijk zijn eigen intraday databestanden op, alleen kunnen deze nog niet geexporteerd worden. (Tenminste mij is het niet gelukt). Er is wel een mogelijkheid binnen vestics om tickbestanden te exporteren, alleen is dit nog niet actief.

Groet Peter
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Volgende

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron