Inlezen MetaStock data - Inlezen MetaStock data

Moderator: Perry

Inlezen MetaStock data - Inlezen MetaStock data

Berichtdoor sylvestro » zo 21 jul 2002, 16:44

Heeft er al iemand ervaring om MetaStock data in te lezen of te exporteren naar Vestics? En een beschrijving hoe dat het best en snelst kan?
Sylvestro
sylvestro
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 15:02

Inlezen MetaStock data

Berichtdoor acp010107 » di 06 aug 2002, 20:14

Sylvestro,

Heb jij inmiddels ervaring met het inlezen van metastock data en zo ja mag ik daarvan dan profiteren ? Ik ben net begonnen en loop tegen de volgende problemen:
1. ik wil mijn data van vestics, metastock en hermes aan elkaar gelijk maken. Ik dacht, ik vul metastock en hermes met de historie van vestics. Maar als je die historie wil exporteren ?wordt er wel per aandeel een bestand met mutaties aangemaakt, maar in die mutaties staat als ticker-naam een "X" i.p.v. een tickernaam van het aandeel
2. bij de aanmaak van de dagelijkse mutaties om metastock en hermes bij te werken kom ik vrij vaakl een "X" tegen als tickernaam.
Ken je deze problemen ook en zo ja, hoe heb je ze opgelost ?

aad/acpronk@xs4all.nl
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Inlezen MetaStock data

Berichtdoor Pierre » wo 07 aug 2002, 18:31

Hoi Aad,

Een X als symbol ontstaat als er in de zoektabel geen koppeling is gevonden. Dus als je exporteerd naar de Bron ABC dan moet je via Zoektabelbeheer even de zoektabel Source_ABC bekijken. Er zijn dan een aantal fondsen die geen fondsnaam hebben en -1 in het fondsnummer.

Als je die regels verwijderd dan krijg je geen regels meer met X, maar dan mis je wel die fondsen. De beste oplossing is om de juiste Vestics fondsnaam te koppellen aan de externe fondsen.

Mocht je er niet uitkomen dan moet je maar even bellen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron