Systeem Schreiber - Beleggen in de US

Moderator: Perry

Systeem Schreiber - Beleggen in de US

Berichtdoor Sippo » za 01 jun 2002, 12:06

Frans Schreiber heeft in Culemborg een lezing gehouden over een systeem gebaseerd op de sector indeling van O'Neil. De strekking was: zoek eerst de betere sector(en) en daarna in die sectoren de aandelen. De sector bepaalt 2/3 van het rendement en het aandeel slechts 1/3.

Om te beginnen: waar vinden we die sectorindeleing van O'Neil?

Sippo
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Systeem Schreiber

Berichtdoor frans » zo 02 jun 2002, 22:28

waar vinden we die sectorindeleing van O'Neil?

Dat heb ik verteld op de lezing toen, ik ben geabonneerd op O'neil zijn Daily Graphs, die hij beschrijft in zijn boek "how to make money on stocks".
Hij deelt de aandelen in in ong. 190 sectoren, die ik zelf dan gebruik.
Deze database geeft elke dag opnieuw de PE, alfa, eps cahnge etc voor ongeveer 3000 aandelen. Hij kost ong $80.00 per maand.

met vr gr
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52

Systeem Schreiber

Berichtdoor Sippo » ma 03 jun 2002, 18:21

Frans, bedankt voor je antwoord.

Eigenlijk was het formuleren van de vraag ?haar beantwoorden, want met "Oneil+stocks" in Google ben je al meteen op www.Investors.com en bij Investors Business Daily, een uitgebreide site met een "Learning Center" alwaar een flink aantal lessen van ??n of twee blz en onderaan een link naar de volgende les. Een gratis proefabonnement is beschikbaar (2 weken) dat bestaat uit 10 ex van de IBD-krant en free access to investors.com. Die krant is vermoedelijk alleen voor Noord Amerika beschikbaar?

Let's try!

Sippo
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron