Fibbs dagkoersen

Moderator: Perry

Fibbs dagkoersen

Berichtdoor geert udema » wo 17 apr 2002, 21:20

De dagelijkse e-mail attachments met koersen waren al meer dan een week een rommeltje door andere file-benamingen en soms andere layout. Vandaag vernam ik dat Fibbs is overgenomen door TA (?) en er een nieuwe wind waait. Maakte een frisse indruk maar ik moet toch mijn programmatuur behoorlijk veranderen.
Vestico ook ?
Groetend, Geert.
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

Fibbs dagkoersen

Berichtdoor Pierre » do 18 apr 2002, 9:37

Hoi Geert,

Bedankt voor het melden.

Vestico betrekt geen koersen van Fibbs dus om die reden hoeven we ook niets aan te passen.

Wat we wel kunnen is desgewenst de dagelijkse updates van Vestics, die opgehaald worden van de server, ook beschikbaar stellen in Fibbs formaat. Die koersen kunnen dan gebruikt worden om in te lezen in andere programma's.

We kunnen behalve het Fibbs formaat in principe elk soort ascii koersen aanleveren, dus ook Nedkoers e.d. Ook de fondsnamen die gebruikt worden in de update bestanden kunnen aangepast worden aan wat men gewend is.

Nogmaals... dit is een (optionele) extra functie van Vestics die alleen zinvol is als je gewend bent om dagelijks de koersen van Fibbs in te lezen in een bepaald programma en je wilt dat in de toekomst kunnen blijven doen met behulp van de Vestics koersen.

Omgekeerd kunnen we ook koersen in fibbs-formaat importeren in Vestics maar ik zie daar niet echt een toepassing voor. Ook hier is weer sprake van een generieke functie om ascii koersen in te lezen.

Dus als fibbs het formaat of de fondsnamen verandert dan hoeven wij alleen maar een tabel aan te passen waarin dat formaat beschreven is.

Misschien dat je ons, zodra de toestand weer stabiel is bij fibbs, een voorbeeldbestandje kunnen sturen zodat we de tabellen kunnen bijwerken? Alvast bedankt.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Fibbs dagkoersen

Berichtdoor acp010107 » do 25 apr 2002, 10:11

Beste Pierre,
Om de dagelijkse koersen via Metastock Downloader in de koersdatabase van Metastock te kunnen inlezen moet in het eerste record van het bestand met de dagelijkse koersen de indeling van het bestand staan en de opmaak van de datum. Ik krijg nu de koersen van Fibbs. Die zijn incl het record met de indeling. Ik gebruik ze voor Metastock en Hermes. Hermes heeft geen problemen met het record met de indeling. Omdat ik niet weet hoe ik bestand mee kan sturen met dit antwoord, heb ik een Fibbs-bestand met een afzonderlijk email naar jullie toegezonden.
Met vriendelijke groet,
Aad C. Pronk
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron