Vestics achter proxy en firewall.

Moderator: Perry

Vestics achter proxy en firewall.

Berichtdoor Eppo » vr 05 apr 2002, 13:57

Als je Vestics op een PC in je priv?-LAN wilt installeren zijn er dan voorzieningen in Vestics waar je het gateway adres e.d. in kunt of moet aangeven?
MSIE en WS-FTP vergen dergelijke ingrepen.
Vr. gr. Eppo R. Kooi.
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

Vestics achter proxy en firewall.

Berichtdoor Jos » vr 05 apr 2002, 14:52

Vestics heeft support voor proxies. Die vraag heb ik al ooit gevraagd, en daar heb heeft Pierre toen positief op gereageerd.

Jos
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Vestics achter proxy en firewall.

Berichtdoor Pierre » za 06 apr 2002, 13:53

Hoi Eppo,

Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'n gateway, maar ik neem aan dat je een proxy bedoelt?

In ieder geval is het zo dat we de standaard WinSock interface gebruiken, en die wordt geconfigureerd vanuit Internet Explorer. Andere programma's, zoals Outlook en ook Vestics, volgen de instellingen van Internet Explorer.

Dus als je bij IE hebt ingesteld dat je Internet verbindingen via het LAN lopen, dan werkt dat ook bij Bestics.

Verder gebruiken we hoofdzakelijk poort 80 (HTML) en dus zullen bij de meeste firewalls ook geen extra instellingen nodig zijn.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vestics achter proxy en firewall.

Berichtdoor Eppo » za 06 apr 2002, 14:46

Hallo Jos, graag zou ik van je vernemen welke proxy je gebruikt in je priv? LAN.
Ikzelf gebruik de proxy van AnalogX. Deze werkt goed voor Winsock4, maar niet in alle gevallen voor Winsock5.
Je moet dan een hulpprogramma gebruiken, maar die heb ik nog niet hoeven te gebruiken.
Weet je of Vestics Winsock5 gebruikt?
Vr. gr. Eppo R. Kooi.
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron