Waarom de naam Vestics? - Hoe ontstond de naam Vestics/Vesti

Moderator: Perry

Waarom de naam Vestics? - Hoe ontstond de naam Vestics/Vesti

Berichtdoor Jos » wo 27 feb 2002, 16:19

Hoi Pierre,

Hoe is de ?naam Vestics/Vestico ontstaan? Heeft het nog een betekenis?

Ik heb maandagavond een mailtje van je ontvangen, waarin staat dat we de komende dagen meer horen. ?Kun je niet alvast een klein beetje onthullen :-)

Succes!

Jos
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Waarom de naam Vestics?

Berichtdoor Pierre » vr 01 maart 2002, 12:08

Hoi Jos,

Wat de naam Vestics betreft...

In eerste instantie wilden we als bedrijfsnaam Investico als een samensmelting van Investeren en Company, waarbij je het 'co' ook nog kunt lezen als de afkorting van 'computer', 'communicatie' of 'coaching'. Met andere woorden... de 3 terreinen waarmee we ons bezighouden.

Na wat zoeken op internet bleken er al wat Investico's te zijn en er was ook een mogelijk conflict met Investa. Daarom hebben we het 'in' laten vallen en zijn we uitgekomen op Vestico. Je zou kunnen zeggen dat Vestico een beetje de turbo-taal variant is.

De boodschap blijft: "Investment Company met focus op Computer (software), Communicatie (netwerk) en Coaching (begeleiding)".

De naam Vestics is uiteraard afgeleid van Vestico en ik heb geen goede verklaring waarom de afleiding heeft plaats gevonden door de 'o' te vervangen door een 's'. Het was gewoon de 'mooiste' afleiding die we konden verzinnen.

Bij de keuze heeft ook meegespeeld dat de namen in alle talen zijn uit te spreken en hetzelfde klinken. Bovendien moesten het namen zijn die makkelijk te zoeken zijn op Internet en liefst zo weinig mogelijk hits van anderen.

Als tweede afgeleide hebben we de naam VestiCode als zijn de kodeertaal voor indicatoren in Vestics.

Voor de rest geldt... What's in a name? Je zal maar Coca Cola als bedrijfsnaam hebben. :)
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Waarom de naam Vestics?

Berichtdoor folkert » wo 06 maart 2002, 19:25

Toen ik de naam Vestico voor 't eerst zag, associeerde ik 't direct met het latijnse werkwoord "vestigo". Dat betekent zoiets als: proberen op te sporen, uitzoeken, analyseren. 't Is maar een associatie en het scheelt wel een letter, maar deze ?associatie met dit programma is wel leuk natuurlijk!!
folkert
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: vr 05 okt 2001, 19:59
Woonplaats: veenendaal


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron