Kwaliteit Vestics!? - Vragen over kwaliteit vestics!

Moderator: Perry

Kwaliteit Vestics!? - Vragen over kwaliteit vestics!

Berichtdoor Jos » vr 22 feb 2002, 11:25

Ik moet zeggen dat dit niet tegenvalt. Ik werk namelijk als Software Engineer, en weet uit ervaring dat veel projecten enorm uitlopen, en dan valt het hier 'nog wel mee'. ?Ik heb net het inschrijfformulier ingevuld, maar ik heb nog geen bevestiging(geen volledig geautomatiseerd proces?). Enig probleem met de verwerking Piere?

Ik heb alvast een lijst gemaakt met testobjectives. Het eerste wat ik probeer is negatieve koersen ingeven(een koers kan niet negatief zijn right? en wat met een koers ?van 0?).

Ik hoop niet dat er dingen zijn die zijn afgeraffeld(maar dat zien we volgende week wel), want dat zie je nogal vaak bij projecten die uitlopen(onder het mom van 'dat lossen we later wel op' om er vervolgens achter te komen dat die 20% van de functionaliteit 80% van de tijd kost).

mvg,

Jos
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Kwaliteit Vestics!?

Berichtdoor Pierre » vr 22 feb 2002, 12:13

Hoi Jos,

We hebben 2 man op QA zitten en die testen allerlei extreme situaties. We hebben in ieder geval niets 'afgeraffeld' en staan voor 100% achter ons product.

We zijn blij met iedereen die wil helpen om het product nog beter en stabieler te maken en wat dat betreft zou iemand met jouw technische achtergrond enorm welkom zijn.

Waar ik wat vraagtekens bij zet is je wat cynische opmerkingen en je verwachtingen... Wie met een negatieve instelling begint met een nieuw product vindt al heel gauw z'n vooroordeel bevestigd. Als deze persoon dan ook nog zijn 'gelijk' van de daken gaat schreeuwen kan dat enorm schadelijk zijn voor het imago van het product.

Het is een beetje het verhaal van de half volle en de half lege fles... je kunt vallen over 5 functies die haperen of je kunt constateren dat 995 functies wel goed werken.

Zoals ik al aangaf zoeken we voor de 1ste groep mensen die op de allereerste plaats 'geduld en vergevingsgezindheid' hebben. Pas op de 2de plaats komen technische vaardigheden. We kunnen het ons gewoon niet permiteren dat mensen apentrots van de daken gaan schreeuwen als ze een fout in vestics hebben gevonden.

Wat betreft de bevestiging heb ik inderdaad een foutje gemaakt. Er komt vanmiddag een mailtje met de mededeling dat de bevestigingen pas begin volgende week de deur uitgaan. E.e.a. heeft te maken met interne procedures en niet met technische problemen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Kwaliteit Vestics!?

Berichtdoor Jos » vr 22 feb 2002, 12:22

Ik schreeuw nu niet van daken dat er een fout inzit, want ik heb het nog nooit gezien. Zowiezo schreeuw ik niet in bij een eerste release iets van de daken, omdat hea nog in ontwikkeling kan zijn.

Cynisch ben ik niet. Ik ben gewoon erg kritisch als ik nieuwe producten bekijk, en stuur de makers daarom ook feedback.

Jos
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Kwaliteit Vestics!?

Berichtdoor Bluf » vr 22 feb 2002, 13:01

Hoi Pierre,

Alles komt goed. Het is/wordt gewoon een goed produkt. ?Er is alleen tijd voor nodig om dat te bereiken en die is er toch. Echter, er zullen altijd mensen zijn, hier bedoel ik niet specifiek Jos mee, die het bij voorbaat al niks vinden, blijven trappen en ondertussen profiteren van de kwaliteit en lage prijs.
Rustig doorgaan met bouwen en gebruik maken van de pos. feedback van de gebruikers
Veel succes
Groet,
Bluf
Bluf
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: ma 21 jan 2002, 10:50

Kwaliteit Vestics!?

Berichtdoor frans » vr 22 feb 2002, 22:26

hallo Jos,
even een kleine correctie mijnerzijds:
koersen kunnen soms wel negatief zijn.
Ik werk met handelssystemen onder andere op futures, als bijv op olie, koffie en ander commodities.
Omdat deze contracten 4maal per jaar expireren, krijg je "sprong" in je grafiek. Dit is geen echte sprong in realtime, maar komt omdat alle beleggers die bv in olie zitten het oude contract verkopen en het nieuwe aankopen. Dat nieuwe contract is meestal duurder dan het oude omdat in het nieuwe contract allerlei kosten zitten bijv rente kosten (want ik koop de olie nu al terwijl ik nog niet betaal), opslagkosten etc., maar soms ook goedkoper bv bund.
Wanneer ik een handelssysteem maak, link ik al deze contracten aanelkaar en haal ik de "sprongen" uit de koers. Dit is correct, want als ik tijdens de expiratie long blijf moet ik het oude verkopen en het nieuwe kopen. Die koersprong verdien ik dus niet en moet uit de testkoersen.
Nu is het de gewoonte in de TA dat je het huidige contract niet aanpast, maar de vorige allemaal wel. Omdat een volgdende contract soms geodkoper ?is dan een vorige, worden in de TA -omdat wij uitgaan van het huidige contract- de vorige contracten stuk voor stuk goedkoper gemaakt (steeds aangepast voor de expiratiesprong). Als je dit doet voor een koersreeks van 10 jaar dan blijkt dat de oudste contracten vaak een negatieve prijs hebben.
Dit doet niets af aan een tradingsysteem, omdat je met je systeem steeds de verschillen in prijs berekent van in- en uitstappen.
frans

(Edited by frans at 10:40 pm op 22,feb. 2002)
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron