Portefeuille beheer!? - Vragen over portefeuille beheer

Moderator: Perry

Portefeuille beheer!? - Vragen over portefeuille beheer

Berichtdoor Jos » zo 17 feb 2002, 15:51

Pierre,

Een paar vragen over portefeuille beheer:

- Slaat Vestics ook de transactiekosten/bewaarloon op?
- Geeft de portefeuille overzicht ook een rendement% ?
- Hoe betrouwbaar is dat rendements%? Ik bedoel: worden kosten(transactiekosten, dividendafwikkeling) in mindering gebracht voor de rendements berekening? Of is dit bruto rendement?
- Wat doen jullie met ontvangen stock/dividend tav. de portefeuille? Aangezien dividend interessanter wordt ivm IB 2001 lijkt het me interessant hiervoor speciale functies te voorzien(herbeleggen dividend, dividendrendement, etc).
- Is het mogelijk een monitorscherm met alleen de aandelen in portefeuille te maken?
- Is het mogelijk om de gehele portefeuille als 1 fonds te zien? Zodoende kun je bv de maximum drawndown berekenen van je portefeuille. Je portefeuille is zodoende een soort index.

mvg,

Jos van Roosmalen
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Portefeuille beheer!?

Berichtdoor Pierre » zo 17 feb 2002, 21:08

Hoi Jos,

En hier dan de antwoorden (zie vragen in post van Jos)
- Uiteraard worden kosten e.d. opgeslagen
- Rapportage zijn we nog mee bezig, dus als je nog wensen hebt..
- Kosten worden uiteraard meegenomen in rendementsberekening
- Idem dividend en andere inkomsten
- Je kunt zelf je monitorscherm indelen qua fondsen en qua kolommen. Zo kun je per aandeel je positie, aankoopprijs, winst enz. in monitorscherm opnemen.
- Ja, elke portefeuille heeft een fondscode en kan dus in het monitorscherm of in een grafiek opgenomen worden als elk ander fonds. Er worden zelfs 'koerstikken' gegenereerd voor een portefeuille als een van de aandelen een tik ontvangt. Je hebt dan realtime de portefeuille waarde.
We kennen ook 'eigen indexen'. Je bepaalt dan zelf welke fondsen hoe zwaar in die index zitten, en Vestics houdt de waarde van de index real-time bij.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Portefeuille beheer!?

Berichtdoor Jos van Went » zo 17 feb 2002, 22:18

Pierre,

Als je het hebt over de wensen voor de (rendements)rapportage van een portefeuille:

Mijn belangrijkste wens is dat je het rendement (in bedragen en in procenten) over elke gewenste periode kunt laten zien; zowel voor de gehele portefeuille als voor elk fonds in de portefeuille.
Ik gebruik in m'n huidige pakket dagelijks de rapportage van gisteren tot en met vandaag ( "hoeveel heb ik vandaag verdiend/verloren" ) en regelmatig rapportages over vorige maanden en jaren (bijvoorbeeld, hoeveel heb ik in 2001 verloren).

Groeten, ?Jos (van Went)
Jos van Went
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 22:39
Woonplaats: Culemborg

Portefeuille beheer!?

Berichtdoor Pierre » zo 17 feb 2002, 22:23

Hoi Jos (van Went),

Bedankt voor je feedback. Deze stond overigens al op de lijst, en als ik me niet vergis kwam die wens ook al eerder van jou.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron