Koersen - Realtime koersen, gratis of niet

Moderator: Perry

Koersen - Realtime koersen, gratis of niet

Berichtdoor Botje » di 22 jan 2002, 14:48

Hoi, ik ben via iemand bij deze site gekomen, vind het ZEER interessant, heb alleen wat vragen. Krjg je realtime koersen gratis of een aparte abbonnement.
En moet ik een rekening bij jullie openen of zo als ik software van jullie wil (plus natuurlijk die 9,95 euro p/m). Of is die maandbedrag het enige? Ik verheug me er nu al op als ik lid wordt van jullie, alvast bedankt voor antwoord
Botje
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: di 22 jan 2002, 14:29
Woonplaats: Groningen

Koersen

Berichtdoor Botje » di 22 jan 2002, 16:13

Ik zie net op de site dat er betaald moet worden voor de realtime koersen, had ik over het hoofd gezien, maar zou je dan kunnen zeggen hoeveel dat kan kosten?
Botje
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: di 22 jan 2002, 14:29
Woonplaats: Groningen

Koersen

Berichtdoor Aernout » di 22 jan 2002, 17:55

Botje,

Als je deze (info)site goed leest, lees je dat de koersen in het abonnement zitten.

groeten,Aernout
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Koersen

Berichtdoor Botje » di 22 jan 2002, 18:03

Aernout,

Heb jij het nu over de realtime koersen? nee toch. jij bedoelt zeker de end of day koersen, dat die in het abbonement zitten. Wat ik namelijk nodig heb, is eigenlijk alleen koersen van de AEX index zelf, verder hoeft niet. Dus zit realtime koersen van de index zelf in het abbonnement?

En die software, het enige wat je moet doen is 10 euro per maand te betalen, en dan krijg je die software, verder niks?

ALvast bedankt voor reactie
Botje
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: di 22 jan 2002, 14:29
Woonplaats: Groningen

Koersen

Berichtdoor Pierre » di 22 jan 2002, 21:11

Hoi Botje,

In het abonnement zitten einde dag koersen van alle fondsen op de EuroNext Amsterdam. Dat aanbod wordt later in het jaar uitgebreid naarmate we meer deelnemers krijgen.

Voor realtime koersen kun je terecht bij de diverse data leveranciers. De kosten van zo'n realtime abonnement liggen in de buurt van de 75-100 euro per maand. Wij leveren alleen maar (gratis) de software om al die datafeeds in te kunnen lezen in Vestics.

Als het je alleen maar om de AEX-index gaat dan zijn er misschien nog goedkopere alternatieven...
1) volgens mij is de AEX op minutenbasis of zo via Teletekst in te lezen (Yorin?) Misschien dat iemand anders daar meer over weet.
2) als je een vaste internet verbinding hebt is hier of daar ook nog wel de AEX realtime in te lezen van web sites (wie heeft er tips?)
3) bij Active+ kun je een vertraagd abonnement voor een relatief lage prijs krijgen, maar daar zit volgens mij wel realtime de AEX bij.

Misschien dat er nog andere wegen zijn om aan een realtime AEX te komen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen

Berichtdoor Botje » di 22 jan 2002, 21:36

Bedankt voor je reactie, weet nu genoeg
Botje
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: di 22 jan 2002, 14:29
Woonplaats: Groningen

Koersen

Berichtdoor john » za 26 jan 2002, 14:24

Hoi Botje,

Weet je al waar RT AEX te verkrijgen is ?
Laat het even weten, daar ik ook belangstelling heb.

Alvast bedankt.
john
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: di 06 nov 2001, 10:13

Koersen

Berichtdoor Pierre » za 26 jan 2002, 15:47

Hoi John en Botje,

Kijk 'ns op http://www.eurobench.nl/koersen.asp?page=exchange&bc=AEX&innr=6. Volgens mij is de AEX daar realtime te volgen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen

Berichtdoor WB » wo 30 jan 2002, 11:14

Hallo,

Weet iemand van jullie hoe je die realtime data van 't
internet, linkt naar Excel (DDE).

gr. WB
WB
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: zo 13 jan 2002, 23:38

Koersen

Berichtdoor Pierre » wo 30 jan 2002, 13:24

Hoi WB,

In Vestics zit een functie waarmee dat zonder meer kan, maar Vestics komt pas over enkele weken beschikbaar.

Het gratis programma StockBrowser (zie www.beleggen.hccnet.nl onder download) kan data inlezen van Internet en ondersteunt ook de koppeling met Excel.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen

Berichtdoor bARTre » do 31 jan 2002, 17:18

Hallo,
Bekijk www.debeurs.nl of www.binck.nl eens voor realtime index koersen. De grafiek kun je updaten door op "vernieuwen" te klikken.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben...

M.v.g.
Bart
bARTre
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: vr 11 jan 2002, 14:26

Koersen

Berichtdoor Pierre » do 31 jan 2002, 19:51

Hoi Bart,

Bedankt voor de tip !
We hebben in Vestics een prima koppeling met StockBrowser, en StockBrowser is het programma bij uitstek om internetpagina's mee in te lezen en de koersen er uit te plukken. Dus op die manier kun je koersen van dit soort pagina's inlezen in Vestics.

Daarnaast hebben we ook een tweetal alternatieven om koersgegevens rechtstreeks van internet in Vestics in te lezen zonder dat je een extern programma nodig hebt. Dat betreft vertraagde intraday koersen maar de indexen zijn wel realtime.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen

Berichtdoor bodavid » di 05 feb 2002, 9:41

hallo,
it would be nice if www.mytrack.com can be supported.
they have RT quotes for low cost ($45 +x-fees/month)and delayed data (RT indexes) including intraday downloading of 1 min data (past 13 days) for most European and American instruments for only $25 per month.
they have a SDK package for integrating into software.
www.Quote.com
has also got a SDK, but it has only US data and more features and costs $79,95 +x-fees
bodavid
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: di 05 feb 2002, 9:15

Koersen

Berichtdoor Pierre » di 05 feb 2002, 10:38

Hoi Bodavid,

Thank you for your information.

At this moment we are focussing on getting the basic functionality right. Adding new datafeeds is 'a piece of cake' once we are up and running.

Whether we are going to support the feeds that you mentioned depends also on the amount of participants of the Vestics Beleggers Netwerk that would use the feed. We'll check that when the time comes for us to start implementing one or two US datafeeds.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen

Berichtdoor bARTre » di 05 feb 2002, 20:00

Beste mensen,

Ik heb nog een en ander gezocht voor realtime quotes op internet: ?www.telequotes.nl (amerika) en kijk ook eens op www.ruudsaex.nl ?Kies daar Jeroen $ ?Je kunt daar een hele mooie realtime grafiek bekijken van de aex!!
Ik hoop dat sommigen hier iets aan hebben.....

M.v.g.
Bart
bARTre
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: vr 11 jan 2002, 14:26


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron