Brokeraanvraag - Internettip voor broker

Moderator: Perry

Brokeraanvraag - Internettip voor broker

Berichtdoor Aernout » za 19 jan 2002, 9:50

Pierre,

Is het mogelijk om in de toekomst deze broker te gaan ondersteunen? lijkt mij zeer interressant, zeker aangaande hun zgn. qualifiers.

www.selfinvest.com

Groeten, Aernout
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Brokeraanvraag

Berichtdoor Pierre » ma 21 jan 2002, 12:00

Hallo Aernout,

Klopt de URL wel?
Ik krijg 'not found' als ik die URL aanklik.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Brokeraanvraag

Berichtdoor Aernout » ma 21 jan 2002, 14:20

Pierre,

De url is inderdaad fout(je bedankt).

Hij moet zijn www.whselfinvest.nl voor een algemeen overzicht van hun diensten, en www.whexpert.com
voor de tarieven etc. en de qualifiers, bijv. koop zo dicht mogelijk tegen de closeprice.


www.whselfinvest.nl
www.whexpert.com

Dank voor je bericht, Aernout ?
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Brokeraanvraag

Berichtdoor Pierre » ma 21 jan 2002, 15:20

Hoi Aernout,

Bedankt voor de verbeterde URL. Ik heb daar effe rondgekeken.

In principe kunnen we elke Internet-broker in Vestics ondersteunen, mits je er gewoon met Microsoft Internet Explorer je orders kunt plaatsen. Dus niet als je een speciaal programma van hun op je PC moet laten draaien.

Als het via Microsoft Internet Explorer kan, dan kunnen wij relatief eenvoudig een script maken, echter... we moeten dan wel het plaatsen van een order kunnen testen om te zien welke menukeuzes je moet maken en welke velden je moet invullen. Al met al is dat ongeveer 'n dag werk. Bovendien moet een lijst gemaakt worden van de door de betreffende broker gebruikte fondsnamen of fondscodes, zodat we weten welke code we moeten ingeven voor bijv. Philips. Het maken van z'on tabel voor alle fondsen is meestal ook 'n dag werk.

Als er voldoende vraag is naar 'n bepaalde broker, zoals bij Alex of VEB, dan doen we dat uiteraard meteen. Als echter slechts 1 of 2 gebruikers bij een bepaalde broker zitten, dan is het voor ons niet lonend om al die tijd te besteden.

Op termijn zullen we de scripttaal misschien voor de gebruikers documenteren, zodat je ook andere internet functies kunt automatiseren met ons programma, maar het uitpluizen van de vereiste gegevens (namen van velden en knoppen op het scherm) vereist redelijk veel kennis van HTML en zal niet voor iedereen weggelegd zijn.

Terug naar jouw concrete vraag... ik begrijp dat dit een nieuwkomer op de markt is, en over 'n tijdje zien we vanzelf of het aanslaat. Zo ja, dan kunnen we tzt het script maken terwijl jij (of 'n andere ge?nteresseerde) bijv. de fondsentabel zou kunnen maken.

We houden het in de gaten!
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron