tradingresultaten in percentages

Moderator: Perry

tradingresultaten in percentages

Berichtdoor frans » ma 14 jan 2002, 10:20

Het lijkt mij een goed idee dat Vestics de tradingresultaten ook in percentages kan vermelden. Als we bv naar de AEX (of SP-500) kijken dan zien we dat een 1% verandering nu ong 5 punten, dus 1000 euro is, terwijl dat 10 jaar geleden toen de AEX bv op 100 stond, een 1 % verandering slechts 1 punt was en dus 200 euro.
De kosten blijven echter wel hetzelfde!
Als we bv een systeem hebben dat over 10 jaar 1% wint per trade, dan kun je die 1% verrekenen met de AEX van nu en dus zal de winst nu wrs. 5 punten per trade zijn.
Vervolgens kun je dan van die 1000 euro nog de transactiekosten, slippage en spread vanaf halen.
Een ander voordeel is dat je je systeem (op % basis) ook direct kan toepassen op een andere markt, bv eurostoxxfutures, bunds of evt. commodities als koffie en de granen.
Pas als je weet dat het systeem op %basis werkt in die markt, ga je de % omzetten in werkelijke geldbedragen en de kosten ervan aftrekken. Nu weet je of dat systeem ook toepasbaar is op die markt.
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52

tradingresultaten in percentages

Berichtdoor GMe » ma 14 jan 2002, 20:28

Zou dit allemaal niet voldoende worden afgevangen als je per symbol de settings kunt instellen? (Pointvalue, min. fluct. per punt, kosten, slip, margin) Lijkt me zowiezo iets wat zou moeten, of zie ik dan iets over het hoofd?
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

tradingresultaten in percentages

Berichtdoor Pierre » ma 14 jan 2002, 22:06

Hoi Frans,

In Vestics kun je zelf je trading report programmeren of aanpassen. Je zou dus ook een van de bestaande kunnen uitbreiden met wat percentages.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

tradingresultaten in percentages

Berichtdoor frans » di 15 jan 2002, 13:11

gme,
je hebt gelijk, natuurlijk zou dat zo moeten, zoals nu trouwens al kan in Trader.
Maar wat ik bedoel is dat je met een AEX of SP500 futurecontract te maken hebt, waarvan de onderliggende waarde enorm kan stijgen in de tijd.
Als ik dan een systeem heb op punten (=euro's) zullen de trades van 10 jaar geleden lang niet zo sterk in het resultaat meetellen dan de trades van nu. Want nu betekent een 1% verandering van de AEX 1000 euro, terwijl 10 jaar geleden een 1% verandering van de AEX misschien slechts 1 punt was en dus 200 euro. Toch doet mijn systeem relatief gezien precies dezelfde trade, met relatief gezien precies dezelfde winst.
Een ander vb is bv de future op de dax (25euro/punt) en de eurostox (10 euro/punt).
1% verandering op de dax is ong 50 punten*25 euro= 1250euro
1% verandering op de eurostox is ong 35 punten*10 euro =350 punten.
Als je kosten hetzelfde zijn kun je bv veel beter op de dax handelen en het punten systeem zal dit aangeven.
Echter relatief gezien zal een systeem op beide markten hetzelfde resultaat geven en dat wil je ook.
Want het ligt niet aan het systeem dat de punten op de dax "toevallig" veel meer waard zijn dan op de eurostox
Trouwens Pierre komt al met een oplossing, in Vestics is alles mogelijk!


(Edited by frans at 1:13 pm op 15,jan. 2002)
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron