Import vanuit SB - Koersen importeren vanuit StockBrowser

Moderator: Perry

Import vanuit SB - Koersen importeren vanuit StockBrowser

Berichtdoor tvoeten » wo 02 jan 2002, 12:36

Momenteel gebruik ik StockBrowser, waarbij van een selectie aandelen iedere 15 minuten de koersen worden gedownload. Van een andere selectie aandelen wordt ieder uur de koersen gedownload. Deze koersen kunnen binnen StockBrowser in een exportformaat worden klaargezet.
Vraag: is het mogelijk om deze koersen automatisch in vestics in te lezen, zonder handeling van de gebruiker?
Overigens, de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Tom Voeten

(Edited by tvoeten at 8:19 pm op 4,jan. 2002)
tvoeten
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: wo 02 jan 2002, 12:01

Import vanuit SB

Berichtdoor Pierre » wo 02 jan 2002, 15:41

Hallo T,

Zoals je ziet is je posting verplaatst van de StockBrowser discussie naar de Vestics discussie. De regel is... alles over Vestics in de Vestics discussie, alles dat niet over Vestics gaat, niet in de Vestics discussie.

Wat je vraag betreft... je kunt koersgegevens vanuit StockBrowser op 3 manieren overzetten naar Vestics...
a) door Vestics met DDE-koppeling aan StockBrowser te hangen worden alle koersgegevens vanuit StockBrowser meteen doorgegeven naar Vestics.
b) door middel van de door jou aangegeven exportbestanden, die in Vestics ingelezen kunnen worden. Je kunt Vestics zo programmeren dat die functie automatisch op bepaalde tijdstippen gestart wordt.
c) je kunt vanuit Vestics ook grafieken maken op basis van de originele StockBrowser koersbestanden zonder deze eerst te moeten overzetten naar Vestics.

Ik denk dat voor jou methode a) veruit de beste is.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Import vanuit SB

Berichtdoor Bluf » ma 21 jan 2002, 10:56

Hoi Pierre,

Stel dat ik inderdaad Vestics middels DDE hang aan Stockbrowser. waar haalt Vestics de tijd van binnenkomst nieuwe koersen vandaan?
Ook van Stockbr. of vanuit Vestics zelf?
Groet,
Bluf
Bluf
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: ma 21 jan 2002, 10:50

Import vanuit SB

Berichtdoor Pierre » ma 21 jan 2002, 12:03

Hoi Bluf,

De bedoeling is om alle nieuwe koersen altijd meteen vanuit SB naar Vestics te laten doorspelen via de DDE-link.

Bij testen is ons gebleken dat SB echter niet automatisch de nieuwste gegevens doorstuurt. We zijn nog aan het uitzoeken waarom dat niet goed gaat, maar helaas is er weinig informatie over SB en DDE te vinden.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Import vanuit SB

Berichtdoor Pierre » do 24 jan 2002, 14:50

Nog even een update over dit onderwerp...

We hebben inmiddels van Ivo een nieuwere versie van StockBrowser ontvangen waarin het DDE-probleem is opgelost.

Je kunt die nieuwe versie van Stockbrowser downloaden door door middel van de menukeuze 'Files' en vervolgens 'Check for Systemupdates' in het programma Stockbrowser. Je krijgt dan versie 2.6.1b.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Import vanuit SB

Berichtdoor Bluf » do 24 jan 2002, 15:43

Middag Pierre,

Blijft de vraag staan of Vestics de tijd van Stockbr. gebruikt bij koersupdates via DDE of zijn "eigen tijd" koppelt aan nieuwe koersen.

Bedankt en groet,
Bluf
Bluf
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: ma 21 jan 2002, 10:50

Import vanuit SB

Berichtdoor Pierre » do 24 jan 2002, 16:23

Hallo Bluf,

Sorry, ik had je vorige vraag niet goed gelezen.

Bij DDE-links nemen we normaal de tijd over van de link en meestal is de tijd ook beschikbaar via DDE.

Ik heb het echter net effe nagekeken voor Stockbrowser en die geeft zo te zien geen tijd door. In dat geval zou het dus de PC-tijd zijn. Helaas...
Ik zal kijken of er misschien toch een mogelijkheid is om de oorspronkelijke tijd op te halen.

Overigens viel het mij op dat bij veel koersgegevens in Stockbrowser een tijd vermeld was van 00:00. dat zal er wel aan liggen waar je de koersen vandaan haalt en hoe je paginadefinities in elkaar zitten, want bij andere koersen staat weer wel een tijd.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron