De meest stabiele configuratie? - Stabiele configuratie

Moderator: Perry

De meest stabiele configuratie? - Stabiele configuratie

Berichtdoor de lange » di 01 jan 2002, 13:51

Wat is de meest optimale HW en SW configuratie voor VESTICO. Incl teletextkaart enz. en hoe staan deze in relatie tot A+ via een schotel?
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

De meest stabiele configuratie?

Berichtdoor Pierre » di 01 jan 2002, 16:14

Hoi Paul,

Helaas kan ik daar geen concreet antwoord op geven. Dit is min of meer hetzelfde als dat je zou vragen wat de meest stabiele configuratie is voor Microsoft Office in combinatie met een HP-Deskjet.

Volgens mij is een 'stabiele' configuratie allereerst afhankelijk van de stabiliteit van je hardware en je operating systeem (Windows dus). De ene gebruiker heeft een systeem dat om de haverklap gaat hangen terwijl de andere gebruiker met dezelfde hardware en software probleemloos draait. Dus ook wel een beetje en kwestie van geluk hebben (?)

Wat vaak wil helpen is ruimschoots voldoende geheugen (64 Mb of meer) en voldoende vrije schijfruimte (500 Mbyte of meer).

Als je systeem momenteel stabiel loopt met bijv. Word en Excel, dan hoef je mijnsinziens niks te vrezen voor Vestics.

Wat betreft Active-plus en een schotel heb ik geen ervaring.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

De meest stabiele configuratie?

Berichtdoor frans » wo 02 jan 2002, 0:33

ik heb sinds kort noodgedwongen ervaring met A+ met de schotel. Noodgedwongen omdat het verlies met A+ opliep tot boven de 70%.A+ gaf de schuld aan UPC (kabelsignaal niet goed doorgeven) en UPC vond A+ wel niet goed zou werken.
Nu had ik nog een schotel op het dak ivm gebruik van tenfore, waar 2 verschillende zenders mee kunnen worden ingesteld.
De andere gebruik ik nu voor A+ en het verlies is (vandaag) gedaal naar 0.1%, keurig dus
frans
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52

De meest stabiele configuratie?

Berichtdoor de lange » di 08 jan 2002, 23:15

Hoi Frans,

Ik heb sinds een tijdje ook A+ en een schotel, 0,0% signaal verlies dus het kan nog beter. Alleen is A+ niet altijd even stabiel. Als ik heb geinternet of ik ben met Excel bezig geweest, kan A+ er spontaan mee stoppen. Of beter gezegd de WBSERVER stopt er mee. Vandaar mijn vraag wat ik kan verbeteren zodat ik van die instabiliteit verlost ben.

Paul
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

De meest stabiele configuratie?

Berichtdoor GMe » vr 11 jan 2002, 10:22

Er is volgens mij maar 1 goede oplossing om van je instabiele configuratie af te komen. De datafeed moet je op een afzonderlijke PC installeren en de data vervolgens overhalen via TCP-IP naar je PC met analyse software. Als je alles op 1 PC wilt draaien wordt het nooit een stabiel gebeuren, althans dat is mijn ervaring.
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

De meest stabiele configuratie?

Berichtdoor frans » vr 11 jan 2002, 15:55

Dat zou heel goed kunnen, maar is ook afhankelijk van de software/datafeed die je gebruikt.
Op 1 computer draai ik A+ (900,196Mb) en deze heeft moeite wanneer ik iets anders erbij draai (bv excell)
Op een andere computer (600,256MB) heb ik firstquote
en deze draait altijd feilloos, wat ik er ook bij draai.
Ik hoor ook van andere gebruikers dat A+ op een of andere manier veel van een comp vergt.
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52

De meest stabiele configuratie?

Berichtdoor GMe » vr 11 jan 2002, 18:10

Dat van Firstquote en A+ wil ik direkt van je aannemen. Maar dan nog is het in mijn ogen beter om de feed op een afzonderlijke PC te laten lopen. Hoe vaak is het niet dat er toch iets op je machine gebeurt waardoor je toch beter even opnieuw kunt opstaten, of gedwongen wordt om dit maar even te doen :( ?Ligt gelijk je feed plat, hoe goed die ook is :( Met een simpel afgedankt PC-tje kun je dit dan toch enigzins voorkomen :)
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron