Transactieclusters - Rendementsoverzicht samenhangende trans

Moderator: Perry

Transactieclusters - Rendementsoverzicht samenhangende trans

Berichtdoor iabc » zo 16 dec 2001, 21:17

Nieuwe (?) Functionaliteit:

Het kunnen clusteren van transacties zodat een gewogen gemiddelde aankoopprijs kan worden bepaald waarop de totale cluster rendement oplevert. Transacties kunnen zijn aan- en verkopen van aandelen en gekochte en geschreven opties call en put.

N.B. de gebruikers bepaald of een transactie tot een cluster behoort.
Ton Dekkers
iabc
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: zo 16 dec 2001, 21:16
Woonplaats: Eindhoven

Transactieclusters

Berichtdoor Pierre » zo 16 dec 2001, 23:33

Hoi Ton,

Lijkt me een goede functie die zeker z'n weg kan vinden in de portefeuillefunctie van Vestics. Ik kan me overigens goed voorstellen dat dit automatisch kan op basis van de onderliggende waarde, zodat de gebruiker niet moeizaam zelf de 'cluster' moet aangeven.

Dus als iemand aandelen Philips in z'n bezit heeft en tegelijkertijd gaat handelen in opties Philips, kan dit automatisch gezien kan worden als een 'cluster' zodat naast de individuele transacties ook het rendement van de totale cluster gerapporteerd wordt.

Uiteraard moeten we eerst de basisfunctionaliteit van Vestics opleveren. Daarna is alle ruimte voor dit soort verfijningen. Als deze functie in mei nog niet in Vestics zit, moet je ons er even aan herinneren! Ik zal 'm in ieder geval op de lijst van suggesties plaatsen. Bedankt voor de tip!
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron