Point & Figure - Point & Figure

Moderator: Perry

Point & Figure - Point & Figure

Berichtdoor Jack » di 11 dec 2001, 12:26

Graag zou ik willen weten of Vestics ook de Point & en
Figure techniek ondersteunt, en zo ja , wordt dan de box size en de reversal automatisch ingevuld????
Jack
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: di 11 dec 2001, 12:23
Woonplaats: Wissenkerke

Point & Figure

Berichtdoor Pierre » di 11 dec 2001, 22:04

Hoi Jack,

Op dit moment hebben we geen ondersteuning voor P&F charts. Bij voldoende interesse is dat uiteraard wel toe te voegen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Point & Figure

Berichtdoor bob » ma 17 dec 2001, 13:20

Als de interesse gemeten wordt aan de hand van het aantal reacties op deze vraag, wil ik hier even melden ook geinteresseerd te zijn in P&F charts.
bob
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: ma 17 dec 2001, 13:14
Woonplaats: Nieuwegein

Point & Figure

Berichtdoor Pierre » ma 17 dec 2001, 19:55

Hoi Jack en Bob,

Hebben jullie een voorbeeld van het soort functionaliteit dat je zou willen zien op het gebied van P&F. Bijv. van een programma dat je momenteel gebruikt, of juist functionaliteit die je in je huidige programmatuur mist.

Zelf heb ik nooit met P&F gewerkt, maar ik ken wel de theorie. De box-size en reversal-size zijn de basis ingredienten van de chart die je construeert, dus begrijp ik niet helemaal wat Jack bedoelt met 'automatisch invullen'.

Verdere functionaliteit die ik me kan voorstellen is het tekenen van horizontale en 45-graden lijnen, eventueel hulp bij de horizontal en vertical count. Maar jullie moeten het maar verder aanvullen, en dan liefst met als voorbeeld een ander programma. Alvast bedankt.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Point & Figure

Berichtdoor Godfried » di 18 dec 2001, 10:11

Mijn zwager is een enthousiast gebruiker van point&figure en gebruikt Stockvision.
Zonder daarvoor reclame te willen maken, omdat ik het programma zelf niet ken en ook niet echt interesse heb, er is een proefpakket op de markt, zie:
http://www.stockvision.nl/software/proefperplus.htm
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Point & Figure

Berichtdoor bob » wo 26 dec 2001, 17:14

Hoi Pierre,
Ik gebruik ook Stockvision. Dit programma werkt met PF en candle sticks. Ik kan hier wel een heleboel over vertellen, maar ik zou zeggen kijk eens op de site van Stockvision.
Groet,
Bob.
bob
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: ma 17 dec 2001, 13:14
Woonplaats: Nieuwegein

Point & Figure

Berichtdoor Pierre » wo 26 dec 2001, 20:28

Hoi Bob,

Ik heb even op de web site gekeken, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag: wat voor soort functionaliteit (behalve het tekenen van de grafiek) verwacht je van een P&F functie in Vestics.

Nogmaals, ik weet wat P&F is (in theorie), maar ik doe zelf geen P&F analyses en dus mijn vraag aan jullie: willen jullie alleen maar een P&F grafiek (met instelbare box-size en instelbare reversal-size) of moet er meer in zitten.

Is het voldoende als we dezelfde functionaliteit hebben als stockvision?
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Point & Figure

Berichtdoor de lange » di 22 jan 2002, 23:35

Hallo Pierre, in eerste aanleg is de functionaliteit van Stockvision voldoende. De kracht van zo'n grafiek is dat je wat makkelijker steun en weerstanden kunt herkennen. Een functie die dit automatiseerd zou een uitstekende toegevoegde waarde kunnen zijn.
Ik zou het dus ook waarderen als er p&f grafieken kunnen worden gemaakt

groeten

Paul

(Edited by de lange at 11:37 pm op 22,jan. 2002)


(Edited by de lange at 11:47 am op 27,jan. 2002)
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Point & Figure

Berichtdoor Jejee » za 26 jan 2002, 22:34

Hoi Pierre,
Voor een P&F grafiek moet eerst de 'Box Size' worden bepaald. Het is wenselijk deze op te geven met 2 decimalen. Voor het op te geven 'Reversal Amount' is dit niet nodig. De 'Box Size' hangt samen met de prijs van het aandeel. Sommige programma's bepalen zelf een 'default Box Size' afhankelijk van deze prijs. Ook wordt inplaats van de 'Close' gebruik gemaakt van de 'High' of de 'Low' voor het berekenen van een 'Box". Omdat 'tijd' niet in de grafiek zichtbaar is wordt soms op het moment van de 'reversal' een nulletje of kruisje vervangen door een getal, aangevende de maand van het jaar.
Vr. gr.
Jejee
Jejee
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: za 26 jan 2002, 22:04

Point & Figure

Berichtdoor Pierre » zo 27 jan 2002, 10:26

Hoi Jejee,

P&F is inmiddels meer dan 100 jaar oud en stamt dus van ver v??r het computertijdperk. Uit alle responses hier krijg ik echter het gevoel dat wat jullie willen 'n ??n op ??n vertaling is van het ruitjespapier en het potlood.

Zijn er momenteel geen computerprogramma's die verder gaan dan dat en die de kracht van de computer inzetten bij P&F?

'n Hele kleine aanpassing lijkt het me om de box size procentueel te kunnen maken, zodat je
a) niet per aandeel de box size hoeft in te stellen op 1 of 2 Euro, of zoals jij voorstelt, zelfs met 2 decimalen nauwkeurig en
b) een soort logaritmische P&F krijgt.
Maar er moet toch meer te 'verbeteren' zijn?
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Point & Figure

Berichtdoor de lange » zo 27 jan 2002, 11:40

Hallo Piere,

In het TA boek ?in THEORIE EN PRAKTIJK.
geschreven door Drs MM Ahrens en S Theeuwes.
Kun je een zeer goede uitleg over P&F vinden.
Vooral de diverse koerspatronen voor verkoop & koop acties worden zeer helder beschreven. Deze zouden door een computerprogramma moeten kunnen worden herkend. ISBN 90-9007432-5

Paul

(Edited by de lange at 11:45 am op 27,jan. 2002)
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Point & Figure

Berichtdoor Jejee » zo 27 jan 2002, 21:15

Hoi Pierre,
In 'Stocks & Commodities van juli 2001 (blz. 95) vond ik een beschrijving van BULL'S-EYE BROKER, een specifiek P&F programma. John Sweeney schrijft hierover: "Just about any tweak anyone ever wanted to give a P&F-chart is available in Bull's Eye Broker. It draws support, resistance and trendlines, and plots a relative strengh chart -- all on its own. Het heeft een ' pattern recognizer' voor het zoeken van 'dubble bottoms/tops'
Het accepteert ASCII en MetaStock-formaat en er is een 'Free Trial Download' beschikbaar. Het internetadres is: WWW.ARCHERANALYSIS.COM
Vr. gr.
Jejee
Jejee
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: za 26 jan 2002, 22:04

Point & Figure

Berichtdoor de lange » ma 28 jan 2002, 18:29

Jejee,

Bedankt voor de tip.

Paul

(Edited by de lange at 6:30 pm op 28,jan. 2002)
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Point & Figure

Berichtdoor bob » ma 16 sep 2002, 10:54

Hallo Pierre,

Hoe is de stand van zaken betreffende het implementeren van P&F? Is er al enig zicht op wanneer dit beschikbaar komt?

Groeten,
bob.
bob
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: ma 17 dec 2001, 13:14
Woonplaats: Nieuwegein

Point & Figure

Berichtdoor Pierre » ma 16 sep 2002, 11:13

Hoi Bob,

Ik kan helaas nog geen datum geven voor P&F.
We zijn momenteel druk bezig met o.a. Opties & Futures en met het activeren van handelssystemen (VestiCode).
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron