Vraag over hardware - hardware Vestics

Moderator: Perry

Vraag over hardware - hardware Vestics

Berichtdoor Ton van Wunnik » zo 02 dec 2001, 20:57

Kan vestics tegelijk met de software of binnen afzienbare tijd er na ook een Tetetekstkaart leveren,
zodat eventuele problemen worden voorkomen of
in een hand voor iedereen worden opgelost?
Zo ja, welke en wat zou die dan ongeveer gaan kosten?
gezamenlijke inkoop kan prijs reduceren.
Ton van Wunnik
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: wo 28 nov 2001, 20:59

Vraag over hardware

Berichtdoor Pierre » di 04 dec 2001, 11:54

Hallo Ton,

Bij voldoende belangstelling zullen we dat zeker doen. Zoals je weet ondersteunen we momenteel de Pinnacle kaart die ca. 135 gulden kost incl. BTW. Of daar nog iets vanaf kan door gezamelijke inkoop ligt uiteraard aan het aantal. Overigens zouden daar dan weer verzendkosten bijkomen, tenzij we ze uitleveren (en eventueel installeren?) op een contactdag.

We zullen over enkele weken de vraag peilen door een emailtje rond te sturen. Wie daar niet op wil/kan wachten, kan o.a. bij Alternate een Pinnacle Studio PCRave kaart kopen voor 109,= ex BTW.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vraag over hardware

Berichtdoor Martin » di 04 dec 2001, 21:45

Past deze kaart ook in een Laptop?
Of is hier een aparte uitvoering voor?
Martin
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 11:35
Woonplaats: Veldhoven

Vraag over hardware

Berichtdoor Pierre » di 04 dec 2001, 23:25

Hoi Martin,

Ik vrees dat er geen externe versie van de PCRave kaart is, maar zeker weet ik het niet. Ik zal het uitzoeken en dan hoor je dat nog van me.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vraag over hardware

Berichtdoor Frans Wijnen » di 11 dec 2001, 0:07

Beste Pierre,

Kan ik straks Wall $treet en Vestics tegelijkertijd bijv. de gehele dag laten draaien? Immers Wall $treet stuurt de teletekst (interne tuner) kaart aan voor het inlezen van 4 pag's. Wanneer Vestics ook de teletekst-kaart aanstuurt(?), ontstaan er dan geen conflicten?
Zeker in het begin wil ik zowel Wall $treet als Vestics kunnen draaien (je weet wel; oude en nieuwe schoenen) alvorens ik Wall $treet buiten de deur zet.
Kan ik eventueel ook de inleescapaciteit vergroten door het bijplaatsen van een extra teletext-kaart, zodat bijv. 2x4 pag's tegelijk worden ingelezen?
Bezit de PCTV Rave kaart die jij aanhaalt ook de mogelijkheid om meerdere pag's tegelijk in te lezen, en kan je dan ook bijv. vlgs. een schema zenderwissels laten uitvoeren?
En tot slot nog: is het bij jouw weten mogelijk om met de PCTV-kaart ook Wall $treet correct te laten werken?

Je ziet het, nog een heleboel vragen waar ik mee zit....

gr.
Frans Wijnen

PS. Heb ook wel belangstelling voor een wat modernere kaart, immers je PC moest voor Wall $treet nog een ISA-slotje vrij hebben...............
Frans Wijnen
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 23:05
Woonplaats: Yerseke

Vraag over hardware

Berichtdoor Pierre » di 11 dec 2001, 9:11

Hoi Frans,

Ja, je kunt heel goed Wallstreet en Vestics naast elkaar laten draaien en wel zodanig dat alles wat Wallstreet betreft bij het oude blijft. Dus Wallstreet blijft ook gewoon de controle over de teletekstkaart uitoefenen.

En Vestics dan? zul je vragen... wel, het is niet mogelijk om vanuit 2 programma's tegelijkertijd de teletekstkaart aan te sturen. Dus hebben we voor dit soort situaties gekozen voor een oplossing waarbij Vestics niet NAAST Wallstreet gaat hangen maar er ACHTER. Alle tikken die Wallstreet inleest van de teletekstkaart (of van andere bronnen), worden via DDE-koppeling meteen doorgespeeld naar Vestics. Op die manier kunnen beide programma's de tik verwerken.

Deze opzet heb ik al bijna 1 jaar feilloos draaien en dat werkt uitermate stabiel. En over oude situatie gesproken... bij mij draait dat allemaal probleemloos op een oude Pentium 1 van 166 Mhz met Windows/95, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Bijplaatsen van een 2de kaart wordt volgens mij bij Wallstreet niet ondersteund. Wat Vestics betreft zou het eventueel wel kunnen, maar dan draaien beide kaarten geheel onafhankelijk waarbij de ene kaart de pagina's A,B en C inleest terwijl de andere kaart de pagina's D, E en F inleest. Van echte samenwerking en verdeling van de taken is daarbij dus geen sprake.

Volgens mij ondersteunt Wallstreet uitsluitend de eigen teletekstkaarten en niet de PCTV kaart.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron