Referentiedatabase en matrixberekeningen

Moderator: Perry

Referentiedatabase en matrixberekeningen

Berichtdoor Aernout » zo 11 nov 2001, 10:48

Hallo Pierre,

Is het mogelijk om in vestics een database op te bouwen met strategieuitkomsten om later aan te refereren? Of is het beter om daarvoor de DDE met excel/acces te gebruiken.

Is het mogelijk om matrixberekeningen te doen in vestics? D.w.z. de slotkoers van vandaag met bijv.
stap voor stap alle voorgaande slotkoersen.

Groeten,Aernout
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Referentiedatabase en matrixberekeningen

Berichtdoor Pierre » zo 11 nov 2001, 11:33

Hoi Aernout,

Standaard worden de resultaten van een backtest niet ergens opgeslagen in een database. Als je dat wilt, dan kun je dat wel zelf doen, bijv. door de trading report (de summary van de test) aan te passen en de resultaten ook naar een bestandje te schrijven. Het voordeel hiervan is tevens dat je zelf kunt bepalen welke gegevens van elke test je wegschrijft. Dat bestandje kun je dan later eventueel inlezen in Excel voor verdere analyses.

Wat de matrix berekening betreft... ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Het is in ieder geval zo dat je op elke dag toegang hebt tot de hele koers historie naar het verleden toe (dus niet de koers van morgen :) ). Dus het vergelijken van de koers van vandaag met allerlei voorgaande koersen is geen enkel probleem. Overigens heb je ook toegang tot alle indicator waarden van voorgaande dagen, zodat je hetzelfde kunt doen met bijv. de RSI van vandaag en die van alle voorgaande dagen.

Vanaf 1 januari zal ik overigens bij dit soort vragen in de antwoorden altijd een voorbeeld bijvoegen in de vorm van een echt stukje VestiCode dat je desgewenst zo kunt overnemen. Momenteel heeft dat nog geen zin.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Referentiedatabase en matrixberekeningen

Berichtdoor Aernout » zo 11 nov 2001, 13:26

Pierre,

Ik bedoel met een matrixberekening dat je bijv. dag een (vandaag) eerst met dag
-2 kunt testen, daarna met dag -3 etc.

Groeten,Aernout
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Referentiedatabase en matrixberekeningen

Berichtdoor Pierre » zo 11 nov 2001, 14:18

Noem 'ns een concreet voorbeeld van wat je wilt doen?
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Referentiedatabase en matrixberekeningen

Berichtdoor Aernout » di 13 nov 2001, 18:08

Pierre,

Slotkoers van vandaag= slotkoers0
Slotkoers van gisteren = Slotkoers-1
etc.

Onder een matrixberekening versta ik dat je de slotkoers van vandaag test met alle voorgaande dagen.
Dat je daarna slotkoers-1 test met alle voorgaande dagen .
Dat je daarna slotkoers-2 test met alle voorgaande dagen.
etc.

Daarna zou ik graag de uitkomsten van die matrixberekeningen in een database willen kunnen zetten zodat ik de uitkomsten als toekomstig referentie kan gebruiken.

Dan hoef ik nml. alleen nog maar de slotkoers van vandaag met alle voorgaande dagen te testen . ?
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk

Referentiedatabase en matrixberekeningen

Berichtdoor Pierre » di 13 nov 2001, 20:25

Ja hoor, dat kan.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron