Inrichting Trading Office met Vestics - Optimale inrichting

Moderator: Perry

Inrichting Trading Office met Vestics - Optimale inrichting

Berichtdoor fred denys » za 10 nov 2001, 14:23

Elders las ik interessante info over Godfried's trading platform.
Door slechte ervaringen ivb met stabiliteit heb ik mijn internet en overige alledaagse computer-activiteiten strickt gescheiden gehouden.
Dus ik gebruik hier een set-up met 3 pc's in een netwerk, waarbij het is VERBODEN op de 2-PC's met mijn Tradingsoftware te internetten. (1 PC met A-Plus en 1 PC met QQS Teletekstkaart)

Op mijn Trading-PC gebruik ik Win2000. Dit wordt dan ook de PC waar naast A-Plus Vestico komt te draaien.

Nu is mijn vraag: Gezien de interactie met Internet, is het noodzakelijk om op de Trading-PC (waar Vestico op draait), om daar ook een internet aansluiting te gebruiken. Of kunnen Update's, Vestics-Euronext-koersen etc op mijn "Internet PC" worden ontvangen en via mijn netwerk (evt handmatig) worden doorgestuurd naar mijn "TradingPC" waar Vestico op staat.

Ook de orderplaating zou bvk via Internet-PC moeten lopen.
Nu is het zo, dat ik de (links) Charts op Trading PC heb staan en (rechts) dus de Internet-PC met Alex.
Als ik bijv. Future long ben gegaan, omdat ik (intraday)stijging verwacht vul ik meteen Alex formulier in om Futere te sluiten, voor het geval mijn verwachtingen niet uitkomen, en ik dus fout zit.
Dus links de charts volgen en rechts orders ingeven.

Door een simpele druk op de rechterkeyboard-enter knop ben ik er dan in 2 sec weer uit. (je kunt bij Alex ca 1 uur on-line blijven)

Fred
fred denys
fred denys
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:51
Woonplaats: Sneek

Inrichting Trading Office met Vestics

Berichtdoor Pierre » za 10 nov 2001, 14:45

Hoi Fred,

Er is een simpele oplossing: omdat Vestics een internet aansluiting vereist is de beste oplossing om Vestics te draaien op de internet computer. De modules die zorgen voor de koppeling met Active+ en Teletekst (de zgn TickDrivers) kunnen dan op de beide andere systemen draaien, vanwaar ze alle tikken doorsturen naar Vestics op de 3de computer.

Overigens kan Active+ hier eventueel nog moeilijk over doen, want ze verbieden volgens mij het doorzenden van de koersdata van de ene computer naar de andere.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Inrichting Trading Office met Vestics

Berichtdoor fred denys » za 10 nov 2001, 15:35

Pierre, bedankt voor je reactie.
Het is me duidelijk: een internetconnexie op de "Vestics-PC" is VERLICHT.

Ik moet er over nadenken hoe ik eea hier ga "her"inrichten.

Wat A+ betreft: Ik kan me situaties indenken dat ze problemen hebben met networking, maar in dit geval staan beide PC's naast elkaar en is het absoluut een "single user" toepassing. ?
fred denys
fred denys
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:51
Woonplaats: Sneek

Inrichting Trading Office met Vestics

Berichtdoor Godfried » za 10 nov 2001, 22:48

Ik heb begrepen dat het ook niet mogelijk is om met ??n a+-modem de koersen naar 2 pc's te sturen. Momenteel gebruik ik voor die toepassing de netutil van (ik geloof) Wallstreet. Die netutil is gratis te downloaden bij onze vriend Andrew Nazarov van traders-soft.
Deze toepassing werkt met de Global Server. Ik weet nog niet of Vestico ook dergelijke DBC-subserver koersen toestaat maar dit zou dan natuurlijk je probleem kunnen oplossen, vermits je een beperkte verbinding tussen 2 pc's toestaat in de vorm van een huisnetwerk. :-)
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Inrichting Trading Office met Vestics

Berichtdoor ruud » ma 19 nov 2001, 20:01

ik gebruik ook A+ en via de modem via eurosport gewoon een kabel splitter erop en vanuit de modem naar 2 computers te gebruiken. ( wel op beide computers het programma instaleren) heb ik begin van dit jaar lange tijd gedaan, deze info is ook vekrijgbaar op de helpdesk van active +
ruud
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: di 06 nov 2001, 10:55
Woonplaats: hillegom


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron