Een tweede beeldscherm - meer dan een beeldscherm

Moderator: Perry

Een tweede beeldscherm - meer dan een beeldscherm

Berichtdoor de lange » za 03 nov 2001, 10:28

Al heb ik zelf op dit moment nog geen ervaring hiermee.
Ik zie wel allerlei voordelen om met meerdere beelschermen te kunnen werken. Vraag: Is het mogelijk om met Vestico met meerdere beeldschermen te werken en behalve dat je natuurlijk twee video kaarten moet hebben, zijn er in de handleiding hierover nog wat instructies te vinden.

Met vr gr

Paul

(Edited by de lange at 10:30 am op 3,nov. 2001)
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Godfried » za 03 nov 2001, 12:28

Je kunt evt. ook gebruik maken van een Matrox Dual Head videokaart. Die ondersteunt 2 beeldschermen en dan is het aan jou om te bepalen op welk scherm je je informatie toont.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor de lange » za 03 nov 2001, 15:06

Ik bedoel eigenlijk dat je met de vestics sw op meerdere schermen tegelijk kunt werken. Bijvoorbeeld: op scherm A monitor je de koersen en op scherm B analyseer je een aantal koersgrafieken.

Paul
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Godfried » za 03 nov 2001, 16:10

Dat kan dus ook met de Matrox Dual Head. Ik heb deze kaart in mijn pc zitten. Een paar plasmaschermpjes eraan en je hebt je eigen "small trading room". Mooier is het nog als je dan nog 2 pc's met dezelfde configuratie naast elkaar hebt staan. Bij mij staan wel 2 pc's naast elkaar te werken maar de tweede identieke configuratie moet nog ge?nstalleerd worden.
Mijn beoogd resultaat wordt dan 4 15"flatscreenschermen gekoppeld aan 2 matrox kaarten op 2 pc's.
Koersentoevoer van A+, NDK en QQS via schotel en kabel.
En uiteraard mijn oude internet pc met flatscreen 19".
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor de lange » za 03 nov 2001, 19:40

Het klinkt allemaal veelbelovend, en zie dus uit naar 1 januari. Ik ontvang de koersen nu via de schotel van A+ . Ik lees dat jij ook nog koersen ophaald van NKD? en QQS? Wat is dat? Heb je de PC 's straks in een netwerkje staan?

Paul
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Godfried » za 03 nov 2001, 20:12

Een aantal van deze zaken stond geformuleerd als toekomstwens.
Ik ben momenteel serieus bezig met de voorbereidingen voor implementatie van deze wensen maar ben nog niet definitief door mijn besluitvorming heen.

Koersen:
De verschillende koersontvangsten zijn nodig vanwege futuretrading, het blind sluiten van een positie omdat koersen niet te volgen zijn is niet leuk.

De QQS-koersen betreffen koersen van Teletekst met de qqs-kaart, zie o.m. www.qqs.nl

A+ ontvang ik momenteel ook (abonnement is redelijk goedkoop). Ik vind het wel jammer dat A+ onevenredig veel prestatie van mijn pc verlangt.
A+ vind helaas niet fijn in in de support.
Tevens heeft A+ wel eens de neiging om spontaan uit te vallen.

NDK is een iets betrouwbaarder leverancier (StockData), voor zover ik kan oordelen door reacties bij collega-beleggers. NDK is tevens ong. 6 seconden sneller dan A+.

De ontvangst van koersen geschiedt momenteel als volgt:
A+ via een extern modem
QQS-Teletekst via kabel
en in de nabije toekomst dus een schotel waar ik NDK op wens te ontvangen.
Alternatief voor deze laatste zou Eurobench kunnen zijn.
Dit laatste is daarom nog steeds in beraad vanwege de mogelijke koersuitwisseling met collega's (NDK ontvangst bestaat al in mijn omgeving Eurobench niet).

Let wel, de beste leverancier van koersen zou Tenfore zijn doch deze laatste is mij nog te duur.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Pierre » za 03 nov 2001, 20:50

Hoi Lange,

Na al dat geweld van Godfried zal ik even uitleggen wat je van Vestics kunt verwachten op het gebied van multi-monitor support... ;)

Inderdaad, Vestics heeft prima multi-monitor support. De manier waarop dat werkt is alsvolgt... Je kunt (ook bij single monitor systemen), meerdere schermindelingen maken met daarin grafieken en koersschermen, enz. Elke schermindeling noemen we een 'view', en voor elke view komt er een tabblad boven in het scherm. Een beetje zoals de afzonderlijke werkbladen in Excel. Via de tabbladen kun je dus heel snel wisselen van de ene schermindeling naar de andere. (zie ook de screenshots onder INFO)

Heb je nou 2 of meer monitoren, dan kun je op elk van de extra monitoren ??n van die schermindelingen vast weergeven. De overgebleven indelingen blijven gewoon 'achter' op de hoofdmonitor en kunnen via de tabbladen opgeroepen worden.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Godfried » za 03 nov 2001, 21:10

Uh Pierre, wat bedoel je met geweld?
Je weet toch zeker wel dat een daytrader zich goed in moet dekken tegen onvoorziene gebeurtenissen?
Wat dat betreft heb ik nog een vraag m.n. over de continuiteit van Vestics. Wat gaat er gebeuren als de toetreding van leden te wensen over laat en hoeveel tijd geef je Vestics om de markt te veroveren?
Kun je garantie geven mbt follow-up van support?

Vervolg op vorige posting:
Ik zie dat ik was vergeten antwoord te geven op de vraag of ik een netwerk gebruik.
Momenteel heb ik het gebruik van een hub. Echter, het blijkt dat de router vaak conflicten geeft met firewall en ftp. Daarom is mijn plan om daar zo'n routerkastje voor aan te schaffen.
Dat is zo'n klein doosje dat het internet ontvangt en tevens als firewall dient.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Pierre » zo 04 nov 2001, 11:11

Hoi Godfried,

Hoe komen we nou in een thread over multi-monitor support ineens op het onderwerp 'continuiteit van Vestics'?

Maar om je vraag te beantwoorden... De mensen achter Vestico zijn volledig committed om Vestics Beleggers Netwerk tot een blijvend succes te maken. We gaan voor de lange termijn, en niet het korte gewin. Zolang het aantal deelnemers langzaam maar gestaag stijgt zullen wij de programmatuur en dienstverlening steeds verder kunnen uitbreiden en zal dus ook het Netwerk voor steeds meer mensen aantrekkelijk worden. (Waardoor het ledental stijgt, enz enz)

De opzet van de Vestics formule is dusdanig, dat het Netwerk voor iedere belegger, op basis van objectieve criteria (kosten/baten, prijsvergelijkingen, functionaliteit, enz.) nu al aantrekkelijker is dan welke andere service of software dan ook. Dat kan alleen nog maar beter worden in de toekomst.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Godfried » zo 04 nov 2001, 11:28

Beste Pierrre,

Daar komen we op doordat je het woord geweld hebt gebruikt in een achtergrondverhaal over koersvoorziening en continuiteit van de koersvoorziening.
Dus voelde ik me verplicht om te melden dat een serieus trader zich moet indekken tegen calamiteiten en moet zorgen dat er continuiteit in bijv, koersvoorziening is.
Een andere calamiteit kan ook de continuiteit van Vestico zijn.

Zoals je al aangeeft ga je de support uitbreiden zolang het ledenaantal toeneemt.
Mijn vraag was meer gesteld in de zin van: wat gebeurt er als het ledental niet meer gestaag toeneemt of gelijk blijft?
Dat is niet uit je antwoord naar voren gekomen.

Ik ken Vestico niet zo goed maar als ik verder denk dan kan ik me ook afvragen wat er gaat gebeuren als Pi?rre Dolmans onder de spreekwoordelijke tram komt?
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor de lange » zo 04 nov 2001, 16:22

Godfried en Pierre,

Bendankt voor jullie reacties, ben weer een stuk wijzer geworden. Ik hoop dan ook dat het een groot succes gaat worden.

Paul
de lange
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: di 23 okt 2001, 19:48
Woonplaats: Hengelo

Een tweede beeldscherm

Berichtdoor Godfried » zo 04 nov 2001, 16:25

Ik denk dat die hoop inderdaad bij iedereen leeft.
In ieder geval ziet het er veelbelovend uit.
Groeten.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron