optimum f

Moderator: Perry

optimum f

Berichtdoor hans van kleef » ma 29 okt 2001, 20:49

Ik las laatst een boeiend artikel over optimum f berekeningen. Zit deze berekening ook in Vestics ingebouwd?

met vriendelijke groet

hans van kleef
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

optimum f

Berichtdoor Pierre » ma 29 okt 2001, 23:05

Hoi Hans,

Was zeker een artikel van Vestico ?

Het antwoord is uiteraard ja, maar tot m'n schande moet ik toegeven dat ik die routine nog steeds een keer moet overzetten naar Vestics.

Zoals je weet zitten die routines al sinds 1994 in Trader (bij de TWR-berekening volgens de optimim-f methode), en ben ik recentelijk ook al bezig geweest met de secure-f van Ruud Ebels. Die Trader-routines moeten voor Vestics ietwat anders verpakt worden, zodat ze ook vanuit VestiCode gebruikt kunnen worden.

Je kunt de optimum-f berekening bijv. gebruiken voor de performance report en optimalisatie. Overigens wordt de performance report uitgeleverd in verschillende varianten, namelijk een Trader-variant die gelijk is aan het F6-scherm van Trader, en een 'klassieke' TradeStation variant. Beide varianten worden geleverd in VestiCode, zodat je ze kunt aanpassen of gebruiken voor je eigen stijl performance report.

Een derde mogelijke toepassing van de optimum-f functie is in de portefeuille functie, waar je zelf per trade kunt bepalen wat je 'betting size' wordt. Dit maakt dus zeer geavanceerde Money Management mogelijk.

Zo zie je... over alles is nagedacht, maar de kleinste klusjes blijven altijd liggen :)
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

optimum f

Berichtdoor hans van kleef » wo 31 okt 2001, 23:17

Hoi Pierre,

het was inderdaad een artikel van jou en Frans in de TKA. Bedoeling was uiteraard even zeker weten of het verwerkt was. Maar nu is kennelijk het tweede nut, dat je er nog even aan herinnerd wordt ;-)
Tot zaterdag in de Rai.

hans van kleef
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron