Importeren portefeuilles - Importeren Bel.Manager-portefeuil

Moderator: Perry

Importeren portefeuilles - Importeren Bel.Manager-portefeuil

Berichtdoor WJM Joosten » do 25 okt 2001, 20:50

De BM is een stille dood gestorven en de daarom aangeschafte nieuwe software (Wall$treet) laat geen import van in andere paketten opgebouwde portefeuille toe. Ik stel er prijs op alsnog deze historie bij de hand te hebben. En als het kan geconverteerd naar Euro-waarden.
Vriendelijke groet / Best regards
WJM Joosten, Arnhem NL
WJM Joosten
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 13:53

Importeren portefeuilles

Berichtdoor Pierre » do 25 okt 2001, 21:25

Hallo Wim,

Zoals je weet kunnen we in Vestics al de portefeuilles van Wallstreet lezen en desgewenst ook converteren. Voor andere paketten hebben we dat nog niet.

Jij vraagt specifiek om AbnAmro Beleggings Manager en veel mensen zullen dat pakket niet eens meer kennen omdat het al meerdere jaren geleden vervangen is door AbnAmro HomeNet. Mijn eerste reactie is dan ook... waarom tik je de transacties niet ff opnieuw in? (of laat het doen)

Toch heb je zijdelings een ander thema opgebracht, namelijk... kunnen we niet een soort algemene importfunktie maken om portefeuilles uit andere pakketen zoals Homenet, Davilex, Vision, enz. (en uiteraard voor jou: BelMgr) te importeren in Vestics. Daar hebben meer mensen wat aan.

Het uitzoeken van al die interne formaten is uiteraard ondoenlijk. Maar elk portefeuille beheersprogramma zal wel een funktie hebben om alle transacties te printen en dan kun je meestal wel aangeven dat je naar een bestand wilt printen. Dergelijke bestanden zouden met wat moeite weer teruggelezen kunnen worden door een importprogramma.

Ik vind het een leuk idee om op die manier een soort universele importfunktie te maken, die dan tevens de door jou gevraagde Euro-conversie en eventuele splitsingen kan aanbrengen zodat de portefeuilles weer helemaal up-to-date zijn.

Nu het slechte nieuws... tot 1 januari is er absoluut geen ruimte in onze planning. Pas daarna gaan we naar nieuwe functies kijken.

Het zou dus wel 'ns maart of later kunnen worden voordat je weer kunt genieten van die gigantische winsten die je in de periode 1995-1999 hebt gemaakt. Want geef het maar toe... daar gaat het jou natuurlijk om :o
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Importeren portefeuilles

Berichtdoor bart » vr 26 okt 2001, 8:15

Ik hou mijn schaduwportefeuille bij op www.behr.nl. De relevante info zit verborgen in een cookie op mijn eigen PC. Hoewel het aardig zou zijn die gehele schaduwportefeuille te kunnen importeren, is het aantal fondsen zo beperkt dat met een 'stief kwartiertje' klopwerk die info gemakkelijk in een andere applicatie kan worden omgezet. ?Ik beschouw daarom de importfunctie (vanuit mijn perspectief) als nice-to-have.

Groeten, Bart
bart
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: za 20 okt 2001, 8:00
Woonplaats: Pijnacker

Re: Importeren portefeuilles - Importeren Bel.Manager-portef

Berichtdoor wimjo » ma 12 feb 2007, 15:51

WJM Joosten schreef:De BM is een stille dood gestorven en de daarom aangeschafte nieuwe software (Wall$treet) laat geen import van in andere paketten opgebouwde portefeuille toe. Ik stel er prijs op alsnog deze historie bij de hand te hebben. En als het kan geconverteerd naar Euro-waarden.
wimjo
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: ma 19 aug 2002, 14:33
Woonplaats: Arnhem


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron