Koersen downloaden via internet

Moderator: Perry

Koersen downloaden via internet

Berichtdoor Eppo » ma 15 okt 2001, 20:30

Hoewel veel vragen op de HCC-beleggersdag werden beantwoord, rees bij mij toch nog de volgende vraag.
Momenteel ben ik gebruiker van Vision2000Pro en heb een abonnement op de ruim 650 Euronext-slotkoersen bij TBM/Eurobench.
Zodra ik voldoende vertrouwen heb gekregen in het VBN(etwerk) wil ik afstappen van het abonnement op TBM.
Kun je naast de bij Vestics te downloaden Euronext-slotkoersen ook elders (andere) koersen downloaden zonder bijv. daarvoor Stockbrowser en/of een TT-kaart te moeten gebruiken?
Vr. gr. ?van een "Ik doe mee"-er.
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

Koersen downloaden via internet

Berichtdoor Pierre » ma 15 okt 2001, 22:11

Hoi Eppo,

Ja hoor, vrijwel al die koers-downloads zijn in ascii formaat en kunnen zonder probleem ook in Vestics worden verwerkt. Dus mensen die nog een lopend abonnement hebben op Fibbs, Nedkoers of bijv. StockData kunnen die koersen ook inlezen in Vestics. Dit geldt ook voor mensen die een abonnement hebben op buitenlandse koersen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen downloaden via internet

Berichtdoor Sippo » vr 19 okt 2001, 19:52

Amsterdam koersen haal ik nu op mbv Sinus en een pinacles TT kaart. Ik kan ook mbv Sinus (gratis) koersen ophalen via Internet ophalen.

Die koersen worden ingelezen in Sinus, (ook van opties!) maar waar ze precies blijven is me niet duidelijk.

Het staat me bij dat Vestics z'n eigen koersen (gratis) inleest, maar het is me ontschoten w??r die vandaan komen.
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Koersen downloaden via internet

Berichtdoor Pierre » vr 19 okt 2001, 20:29

Hoi Sippo,

Vestico koopt deze koersen van de EuroNext en mag deze dan weer verder verspreiden. We doen dat door ze op onze centrale server te plaatsen, van waar Vestics ze vervolgens elke avond na 18:00 uur kan ophalen. Het betreft daarbij de koersen (OHLCV) van een 650-tal fondsen die in Amsterdam verhandeld worden. Optiekoersen zitten daar in eerste instantie nog niet bij.

Wie graag optiekoersen wil hebben, kan deze gratis via email ontvangen van www.nedkoers.nl, door zich daar op te geven. Wij zorgen er dan voor dat deze koersen in vestics ingelezen kunnen worden.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen downloaden via internet

Berichtdoor Sippo » zo 21 okt 2001, 15:37

Met een TT kaart de (vertraagde) intra-day koersen ophalen is dan eigenlijk mooier, omdat alle koersen dan elke 5 minuten ververst worden.

Als je dan zin krijgt om een bepaald aandeel te kopen kun je via Alex de real time koers van dat aandeel ophalen ... en er nog eens over nadenken.

Sippo
PS die opties moeten er w?l in, graag. Ze zijn ook zo van TT te halen. Vestics ondersteunt toch de (mijn) pinnacleskaart?
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Koersen downloaden via internet

Berichtdoor Pierre » zo 21 okt 2001, 20:27

Hoi Sippo,

Ja hoor, de pinnacles kaart wordt momenteel al ondersteund
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron