Vestics in thuisnetwerk

Moderator: Perry

Vestics in thuisnetwerk

Berichtdoor GMe » ma 08 okt 2001, 19:52

Werkt Vestics ook in het thuisnetwerk of is het alleen op een stand alone PC te gebruiken? Hoe werkt het bijvoorbeeld in een netwerk met 3 PC's en A+ als datafeed?

Geert.
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Vestics in thuisnetwerk

Berichtdoor Pierre » ma 08 okt 2001, 20:31

Hoi Geert,

Je zult begrijpen dat dit geen zuiver technische vraag is. Er zitten naast technische kanten ook juridische kanten aan (mag je de koersen op meerdere systemen laten zien) en commerciele kanten (wil je dat alle analisten van de AbnAmro met 1 Vestics licentie kunnen werken), enz.

Ik kan dus op dit moment nog niet echt 'n antwoord geven.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vestics in thuisnetwerk

Berichtdoor tvoeten » vr 04 jan 2002, 20:50

Vestics op een thuisnetwerk is een reeele vraag. Zoals zovelen waarschijnlijk, doe ik mijn test- en experimenteer werkzaamheden op een andere pc dan die waarop mijn beleggingsapplicaties draaien (door schade en schande wordt men wijs). Commerci?el kan Vestico dat simpel oplossen door te stellen dat een licentie slechts voor een (1) gebruiker is. Technisch is het acceptabel dat de dagelijkse update slechts voor een (1) pc geldt. Graag jullie reactie,

Tom Voeten
tvoeten
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: wo 02 jan 2002, 12:01

Vestics in thuisnetwerk

Berichtdoor Pierre » vr 04 jan 2002, 23:11

Hoi Ton,

Inderdaad... jouw situatie is een typisch voorbeeld van veel gebruikers... meerdere systemen in een netwerk waarbij je een systeem gebruikt voor het operationele gebeuren en een ander systeem om te testen en te experimenteren. Een dergelijke configuratie willen we in principe toestaan.

Blijft echter de uitdaging om te voorkomen dat daar misbruik van wordt gemaakt. Maar daar vinden we wel wat op.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vestics in thuisnetwerk

Berichtdoor Bim » zo 13 jan 2002, 14:42

Of de volgende situatie, thuis werk ik op mijn Pc en houd daar alles op bij en in het buitenland (zit ik vaak ) werk ik met mijn laptop. Wil dan ook alles bij kunnen houden. Is dit dan mogelijk?
Bim
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: zo 13 jan 2002, 14:41
Woonplaats: Breda

Vestics in thuisnetwerk

Berichtdoor tvoeten » vr 18 jan 2002, 0:28

Wat BIM stelt heb ik opgelost door de aanschaf van een Draytek Vigor 2200X. Dit is een combinatie van Router voor kabelmodem, firewall, en ISDN modem. Je kunt dan niet enkel vanaf iedere pc van je thuisnetwerk op internet (via kabel en/of ISDN), maar je kunt ook op je eigen thuisnetwerk inbellen, en zo je gewenste data synchroniseren. Het kost wel wat (Euro 350), maar dan heb je ook een veilig en betrouwbaar thuisnetwerk. Zoals ik al eerder memoreerde; door schade en schande wordt men wijs.
Tom Voeten
tvoeten
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: wo 02 jan 2002, 12:01


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron