Ondersteuning Active+ via internet

Moderator: Perry

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor hans van kleef » vr 05 okt 2001, 23:33

Pierre,

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker dezelfde vraag. Active+ kan via de TV kabel zijn koersen krijgen van Eurosport. Uit eigen ervaring weet ik dat Wallstreet dat signaal feilloos oppakt.
Active+ kan echter ook zijn koersen (sneller) via internet leveren. Wallstreet kan die manier van datafeed niet aan. Kan Vestics straks wel via Active+ via de kabel werken? Ik bedoel dus niet via een TV zender.

Met vriendelijke groet,

Hans van Kleef
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Pierre » za 06 okt 2001, 8:25

Hoi Hans,

Ja, Vestics kan met ALLE datafeeds samenwerken. Dat komt omdat we, naast specifieke inleesprogramma's voor bepaalde veel gebruikte feeds, ook een algemeen inleesprogramma hebben dat gebruik maakt van DDE.

En nou niet meteen schrikken van DDE... ondanks wat je soms hoort over DDE is deze manier van communiceren uitermate stabiel en doeltreffend. Koppel maar 'ns een Excel werkblad aan Wallstreet of aan je datafeed, en je zult zien dat dit probleemloos werkt.

Ik heb zelf al 6 maanden een DDE-link lopen van Vestics en die leest 24-uur per dag, 7-dagen per week, de tikken van 600 fondsen in. Nooit hangen, nooit rebooten, loopt gewoon!

Wat ik wel eerst heb gedaan is het geheugen van die machine (oude 166Mhz) van 32 Mb naar 96 Mb uitgebreid. Toen was dat nog duur, maar momenteel koop je 128 Mb voor 50 gulden. Extra geheugen is momenteel de goedkoopste manier om je computer 2x zo snel te laten lopen. Iedereen die nog 'n geheugen van 32 of 64Mb heeft moet voor z'n verjaardag 128 Mb extra vragen :-)

Los van de generieke koppeling via DDE, die voor elke feed werkt, streven we er naar om directe koppelingen te maken waar dat mogelijk is. Dat is niet vanwege de stabiliteit, maar omdat via de directe koppeling soms extra faciliteiten geboden worden. Als die er niet zijn, heeft directe koppeling weinig voordeel boven DDE.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Han » di 09 okt 2001, 7:33

Hallo,

Ik lees dat het programma ALLE soorten datafeed aankan, betekent dit ook een datafeed van de US-markt ?
RT wel te verstaan ?
Han
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: di 09 okt 2001, 7:29
Woonplaats: Heerhugowaard

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Pierre » di 09 okt 2001, 8:05

Hoi Han,

In het algemeen gesproken... JA. Want al die feeds ondersteunen DDE en wij kunnen koersticks realtime inlezen via DDE. Voor alle zekerheid kun je effe checken of de feed die je op het oog hebt inderdaad DDE support, maar het zou me sterk verbazen als dat niet zo is.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Han » di 09 okt 2001, 8:40

Hallo Pierre,

Ik ben geen computergeek en heb geen flauw idee wat DDE is.
De bedoelde datafeed komt van DATEK, www.datek.com
deze heeft RT koersdata voor klanten.
Han
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: di 09 okt 2001, 7:29
Woonplaats: Heerhugowaard

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Pierre » di 09 okt 2001, 8:57

Hoi Han,

Ik denk niet dat Datec een DDE link ondersteund.
Datek is namelijk een internet broker (zoals Alex) en geen datafeed (zoals Active+). Zij werken met een Java Applet waarmee ze de actuele koersen van enkele fondsen zichtbaar maken, maar hoofdzakelijk om dan vervolgens een order te plaatsen bij hun. Hun doel is dus niet het leveren van koersgegevens.

Bij datafeeds in de US moet je eerder denken aan eSignale e.d.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Han » di 09 okt 2001, 9:37

Hallo Pierre,

Gdeeltelijk met je opmerking eens.
Datek is inderdaad een internetbroker, edoch heeft wel degelijk een datafeed, welke ik nu gebruik voor het, gratis, RT-programma Quotetracker, je vast wel bekend, indien niet, : www.quotetracker.com , dit programma geeft voor heel veel datafeeds ondersteuning, en voor DATEK-klanten tot 80 symbols. dus wel iets meer dan enkele.
Han
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: di 09 okt 2001, 7:29
Woonplaats: Heerhugowaard

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Schutten » zo 14 okt 2001, 13:42

Ik heb geprobeerd om Activeplus via internet te koppelen aan Tradestation dmv een DDE koppeling met een programma dat alle DDE koppelingen ondersteund. Dit is uiteindelijk niet gelukt. Na contact met Activeplus te hebben gehad werd mij verteld dat er alleen DDE koppelingen mogelijk zijn met de kabelvariant daar dan de WBserver aktief is. Nu begrijp ik dat Vestico dit wel gelukt is. Graag zou ik hier meer over willen weten...

Vriendelijke groet,

Dennis
Schutten
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: zo 14 okt 2001, 13:35

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor GMe » zo 14 okt 2001, 17:23

Vreemd, in de A+ handleiding staat dat dit wel moet kunnen. In de link zou je WBSERVER moeten vervangen door WINBIS. ?
Bijvoorbeeld =WIBIS|NDX!'31200/L'
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Robert » di 13 nov 2001, 20:33

Ik heb beroerde ervaringen met active plus en DDE links; geeft een hoop beheer en veel instabiliteit. En met opties/futures kun je het helemaal wel vergeten. Systeembeheer ALL-DAY-LONG!
Robert
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: di 13 nov 2001, 19:46

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Pierre » di 13 nov 2001, 20:52

Hoi Robert,

Dat beheer doen wij dus. Dagelijks passen wij de tabellen van Vestics aan, ook voorzover dat de koppeling betreft met data leveranciers en order boeking e.d.

Over de instabiliteit kan ik nog niks zeggen want we hebben hier wel hele stabiele DDE links lopen (weken aan een stuk met 600 fondsen), maar dat is niet met Active+.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor JP54 » do 31 jan 2002, 23:12

Active + / DDE met tradestation via de tv-kabel ?

Is dit nu aan te bevelen of liever NDK, edoch nog niet gelezen dat deze door Vestics ondersteund word.

john P
JP54
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 3:19
Woonplaats: huizen

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor frans » vr 01 feb 2002, 0:07

hai hans,
wat bedoel je precies dat A+ sneller via de kabel (chello?) dan via de tv kabel is?
Ik heb A+ via satelliet, omdat via tv kabel (eurosport) >50% fouten kreeg. Nu is het wel goed.
frans
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 22:52

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor tvoeten » vr 01 feb 2002, 0:23

Bij deze nog een tip c.q. waarschuwing voor (potenti?le) Active+ gebruikers. Ik gebruik al geruime tijd naar alle tevredenheid Active+ via de schotel. Active+ via internet is goedkoper, maar de laatste maanden is mijn internetverbinding via de kabel (UPC/chello) behoorlijk instabiel. Geregeld heb ik een dag of vele uren geen, of een slechte verbinding. Derhalve blijf ik maar bij Active+ via de schotel.
Tom Voeten
tvoeten
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: wo 02 jan 2002, 12:01

Ondersteuning Active+ via internet

Berichtdoor Pierre » vr 01 feb 2002, 8:53

Hoi JP54,

Je opmerking over NDK hielt impliciet de vraag in of we bij Vestics ook ondersteuning hebben voor NDK.

Het antwoord is een volmondig ja. NDK was zelfs de eerste realtime feed die we in Vestics ge?mplementeerd hebben omdat zij als eerste reageerden op ons verzoek om een testdecoder. Inmiddels draait die feed al meer dan 1 jaar feilloos, dag-in, dag-uit, bij ons op kantoor.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Volgende

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron