Vraag over Vestico software - Vraag over Vestico software

Moderator: Perry

Vraag over Vestico software - Vraag over Vestico software

Berichtdoor Jos » do 04 okt 2001, 21:46

Hoi,

Ik heb een paar vragen over Vestico(ik heb me inmiddels opgegeven):

- Waarmee moet ik het programma vergelijken, een
MetaStock lookalike of ?een Tradestation-achtig
pakket?(neem aan het laatste omdat ik thuis een
Trader Demo heb van 1994)?

- Kunnen er niet wat screendumps op de site
worden gezet, zodat er wat te zien valt :-) ?

- Waarom kan Pierre dit programma, service, EOD-koersen, doen voor 10 EURO/mnd?

- Gaat dit programma een ingebouwde programmeertaal bevatten die wat krachtiger is dan bv MetaStock 'scripting'? Je kunt er bv geen echte procedures in maken. Tradestation biedt betere mogelijkheden.

Groetjes,

Jos
josr@josr.org
Jos
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 21:45

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Pierre » do 04 okt 2001, 22:57

Hoi Jos,

Eigenlijk mag ik niet vooruit lopen op 13 oktober, maar...
Vestics is 'n soort kruising tussen TradeStation en RadarScreen (qua TA mogelijkheden) en Wallstreet (qua datafeeds en portefeuille); the best of 2 worlds dus. Plus tal van extra functies die beide pakketten niet hebben, zoals internet integratie, signalering via SMS en online orders boeken bij Alex/Binck/etc.

De programmeertaal van Vestics is VestiCode maar je kunt bestaande EasyLanguage inlezen in Vestics zonder enige aanpassingen.

Hoe we dat kunnen doen? Lage drempel en hopelijk groot aantal deelnemers. Met 5 klanten kun je uiteraard niet uit de kosten komen.

Screendumps en meer details komen per 13 oktober op de site. Er moet toch ook nog iets overblijven voor de 'primeur' bij de HCC, nietwaar?
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Godfried » vr 12 okt 2001, 17:55

Voor het geval mensen anders een verkeerde indruk krijgen even het volgende: met Tradestation kun je ook meldingen krijgen met SMS; heb je internet integratie en kun je orders automatisch doorgeven aan brokers. Dit laatste echter alleen in de VS, meen ik. Verder hebben ze ook een gebruikersgroep die georganiseerd zijn mbt koersen in de History Bank.

Maar goed, op basis van de verkregen informatie lijkt Vestics een soort Nederlandse variant van Tradestation.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Pierre » vr 12 okt 2001, 21:04

Hoi Godfried,

Ik kan leven met de "Nederlandse variant van TradeStation".
Toch hebben we wel degelijk extra functies, zoals
1) Portfeuille beheer & portefeuille simulaties
2) goede connectivity naar nederlandse datafeeds toe
3) DDE link zowel input (StockBrowser e.d.) als output (Excel)
4) Nieuws en koersen inlezen vanaf internet
5) Roll-forward optimalisaties, Meta-optimalisaties
6) RadarScreen functionaliteit (is los programma bij TradeStation)
7) INFO-functionaliteit (rechtermuisknop -> jaarverslag etc)
8) de 'Intensieve begeleiding' met maandelijkse contactdagen en cursussen
enz, enz.

Overigens kost TradeStation 6000 gulden, kost RadarScreen ook 6000 gulden en kost History.Com ?$30 per maand. Functionaliteit voor portefeuille kun je los kopen van Rina Systems, kost geloof ik 5000 gulden en hangt dan los ergens achter TradeStation. Samen voor 17000 gulden software licenties. Ik heb geen idee wat ze aan jaarlijkse onderhouds fee vragen in de US (toch minstens 500 gulden?)

Al met al is Vestics Beleggers Netwerk voor 9,95 euro niet zo'n slechte deal.
(voordat de mensen een verkeerde indruk krijgen :) )
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Godfried » za 13 okt 2001, 8:25

Ok? Pierre, ik ging alleen maar uit van de info die ik tot nu toe had en met name op de reactie waaruit de indruk zou kunnen worden gewekt. Inderdaad is er in de standaard Tradestation niet zoveel functionaliteit. Veel van die extra functionaliteit is echter wel te verkrijgen tegen meerprijs en via andere softwareleveranciers. Ik heb uiteraard niets tegen de prijsstelling die Vestico hanteert in vergelijking tot de prijsstelling van Omega Research. Zeker niet als daar standaard onderstaande functionaliteit bijzit.
Overigens moet je niet uit mijn reactie opmaken dat ik de komst van Vestics niet zou toejuichen. Integendeel zelfs. Een dergelijk pakket op de Europeese markt is mij zeker wat waard en dan is zeker EUR 9,95 geen punt.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Marc » ma 15 okt 2001, 19:19

Hoi Pierre,

Ik heb me inmiddels ook opgegeven voor vestics.

Ik heb een bestaande account bij Binck. Ik las over een mogelijkheid van orderafhandeling via Binck.

Is dat ook mogelijk via een reeds bestaande account of wordt daar een aparte account voor aangevraagd?

Ik heb ook accounts bij de Postbank en bij Datek in Amerika. Die kunnen (nog) niet geintegreerd worden neem ik aan? ;)
Marc
Marc
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: ma 15 okt 2001, 19:06
Woonplaats: Boskoop

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Pierre » ma 15 okt 2001, 22:05

Hoi Marc,

De order-afhandeling bij de Internet brokers gaat gewoon via de bestaande account. Dus ook bij Binck.

Wat betreft de Postbank... die hebben we inmiddels al op de lijst gezet. Ik kan niet beloven dat dat per 1 januari al meteen kan, maar in ieder geval zodra we een gaatje hebben. (en we moeten eerst een test-account regelen)

Voor Datek hebben we nog geen concrete plannen; het hangt er een beetje vanaf hoeveel Vestics gebruikers er zijn die een account bij Datek hebben.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Sippo » zo 28 okt 2001, 15:14

Ik ben op zoek naar een internet broker in de US. Ik zie hier een Datek gebruiker.

Op www.financial.com staan er een zestal met de vergelijking tussen deze zes. Datek ($9.95 per transactie) en Ameritrade ($8.=) zijn de goedkoopste. Dus waarom Datek? Gratis R.T. quotes bij veel transacties? Limitorders goedkoper dan Ameritrade? Je kunt bij Datek ook direct orders opgeven.

Vertel! Ik neig ook naar DATEK, dus als er meer zijn die daarvoor willen kiezen kan Vestics daar wellicht iets mee doen.

Sippo
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Sippo » zo 28 okt 2001, 23:41

In mijn vorige msg in deze topic (over DATEK) heeft Perry (?) de site www.financials.com de "s" weggehaald. Dat is niet de bedoeling. Het moet zijn:

http://www.financials.com

via "trade" vind je vervolgens "Links to online brokers" ?via die links kun je "Datek" aanklikken, en vervolgens "Our difference" en een vereenvoudigde vergelijkingstabel met zes brokers.

Elders staat een vergelijking van wel ?twintig online brokers.
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Perry » ma 29 okt 2001, 9:48

Hoi Sippo,

Je denkt toch niet dat ik in het weekend af en toe een "s" van je leen ;)

Heb even voor je gekeken, maar het bericht is niet aangepast sinds plaatsing.

Met vriendelijke groet,

Perry
Perry
Site Admin
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:57

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Marc » zo 04 nov 2001, 23:29

Sippo, Ik heb inderdaad een account bij Datek. Dat account stamt nog uit de tijd dat je de streamer gratis kon gebruiken als je je alleen even door de (nogal lange) aanmeldprocedure worstelde.

Fantastische streamer was dat en als je eenmaal aangemeld was krijg je een perfecte en zeer proffesionele service daar.

Nu kan dat niet meer en moet ik mijn account eigenlijk eens activeren door er geld te storten. Ik heb het nog niet gedaan omdat je bij binck ook amerikaanse aandelen kunt kopen. Als ik hem activeer doe ik dat om via Datek in amerikaanse opties te gaan handelen.

Ik kan je vraag niet helemaal beantwoorden maar ik ben wel zeer tevreden over Datek. Ik hoop dat er in de Vestics software ook zo'n grandioze streamer zit. :)
Marc
Marc
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: ma 15 okt 2001, 19:06
Woonplaats: Boskoop

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Arjen » ma 19 nov 2001, 21:54

Vreemd dat ik nog niemand heb "zien" vragen of SNS ook gaat.!

Mijn vraag dus: "wat betreffende SNS orderbehandeling"
Arjen
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: wo 24 okt 2001, 21:02

Vraag over Vestico software

Berichtdoor Pierre » ma 19 nov 2001, 22:30

Hoi Arjen,

Volgens mij heeft iemand anders ook al om SNS gevraagd, maar ik weet niet zeker of dat op het forum was. We hebben momenteel de volgende 'lijst':

- Alex, Binck, Rabo Online en VMS-Keytrade werken nu al

- AbnAmro OnlineInvestor en VEB-internet proberen we nog v??r 1 januari te doen

- Postbank en SNS komen ergens na 1 januari

Bij al deze order procedures is het probleem niet gelegen in het 'programmeren', maar in de organisatorische problemen om een test-account te krijgen. Hebben we eenmaal een account dan is het ongeveer 1 a 2 dagen werk om alles aan de praat te krijgen.

Het is de bedoeling dat we op die manier uiteindelijk alle internet brokers opnemen in de lijst. Wie dus bij een andere dan de bovenstaande 8 brokers z'n orders opgeeft kan dat gewoon melden en we zetten die ook op de lijst.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron