Koersvoorziening - Data gaps

Moderator: Perry

Koersvoorziening - Data gaps

Berichtdoor fred denys » wo 03 okt 2001, 8:27

In de US bieden koersproviders bijna allemaal "data on demand" ?aan. Hierdoor kan je chartingpakket bij storing het onstane "gat" ?gewoon (automatisch of in elk geval heel simpel) aanvullen.
Voor RT trading is dit eigenlijk een "must".
Helaas geeft geen koersprovider, voor zover ik weet, in NL deze optie- of de mogelijkheid om - bijv de intradaykoersen van de afgelopen dag - alsnog te downloaden om zodoende je gap te vullen.
Wordt hier in voorzien in Vestics of kunnen we onderling een backup service voor dit doel organiseren?

fred denys
fred denys
fred denys
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:51
Woonplaats: Sneek

Koersvoorziening

Berichtdoor Pierre » wo 03 okt 2001, 12:10

Hoi Fred,

Inderdaad een goed idee. We moeten wel effe uitzoeken hoe dat juridisch zit, maar technisch moet het in ieder geval te doen zijn.

Zal overigens ook een beetje afhangen van het aantal realtime users. Als dat er relatief weinig zijn dan kun je inderdaad beter een onderlingen backup regelen. Wij zouden dan een simpele export/import functie kunnen maken waarmee je de ticken van bijv. 10:13 tot 10:42 kunt exporteren en ergens anders weer importeren.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersvoorziening

Berichtdoor fred denys » wo 03 okt 2001, 13:24

Pierre,

Inderdaad zou een gebruiksvriendelijke import/export optie zoals door jouw beschreven daarvoor een uitstekende oplossing zijn.
Ik begrijp je juridisch-voorbehoud, maar met zo'n import functie kunnen we het vermoedelijk "onderling" met andere leden ook wel regelen.
Als het kan wel een import/exportfunctie die een "lijst" van fondsen aankan (zoals het (RT)- Metastock ASCII formaat) en niet een fonds per keer...
Enig probleem om onderling te regelen is, dat veel mensen symbolen aan hun persoonlijke behoefte aanpassen en dan wordt het al gauw een rommeltje, dus zou helemaal mooi zijn als bij importfunctie ook symbool-aliaslijst kan worden gebruikt.
fred denys
fred denys
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:51
Woonplaats: Sneek

Koersvoorziening

Berichtdoor Pierre » wo 03 okt 2001, 14:27

Hoi fred,

Omdat we bij Vestics het beheer van de tabellen voor alle gebruikers centraal doen zijn de symbolen voor deze fondsen gelijk bij alle gebruikers. Je kunt wel zelf eigen symbolen toevoegen, bijv. van buitenlandse beurzen, maar die krijgen een andere range van fondsnummers dan de 'standaard' fondsen zodat er nooit conflicten kunnen ontstaan.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersvoorziening

Berichtdoor Frans Wijnen » do 04 okt 2001, 23:16

Behalve het probleem om de koersdata actueel te krijgen en te houden, is het ook van belang om de historie van (zoveel mogelijk) fondsen, correct te hebben en deze historie zo groot mogelijk !
Inbreng van gebruikers is hierbij denk ik van vitaal belang, omdat (voor zover ik weet) hist. koersen wel te krijgen zijn, maar in veel gevallen slechts zeer kort is.
Zelf heb ik bijv. ook voor de US een groot aantal fondsen met volledige historie, soms wel tot 20 jaar terug.

Gr.
Frans Wijnen
Frans Wijnen
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 23:05
Woonplaats: Yerseke

Koersvoorziening

Berichtdoor Piet51 » ma 08 okt 2001, 9:59

Voor welk amerikaans fonds dan ook gebruik ik Stockbrowser om de dagelijkse koersen bij te houden .
Voor koershistorie gebruik ik Personal Stock Monitor Gold, deze historie is vervolgens weer te importeren in SB. Deze methode garandeert een aaneengesloten koersdatabestand . Mvgr Piet
Piet51
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 11:33
Woonplaats: Harderwijk


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron