Benieuwd - de investics site

Moderator: Perry

Benieuwd - de investics site

Berichtdoor Sippo » ma 01 okt 2001, 22:52

Hallo,

Op de hcc beleggers site staat iets over Investics of Investico. Zaterdag jl gekeken, open per 1 october, en inderdaad. Ben zeer benieuwd naar de software.

De koersvoorziening is beperkt tot Euronext, alle drie of alleen Amsterdam? Moeten we niet naar de Euro Top 100 of zoiets?
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Benieuwd

Berichtdoor Pierre » di 02 okt 2001, 9:51

Hoi Sippo,
Nog niet helemaal zeker... in ieder geval de hele EuroNext Amsterdam, en waarschijnlijk de hele EuroNext. Bij voldoende belangstelling kunnen we dat eventueel verder uitbreiden.
Uiteraard is het mogelijk om je eigen fondsen en koersen in te brengen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Benieuwd

Berichtdoor Sippo » di 02 okt 2001, 20:20

Quote: from Pierre on 9:51 am on Oct. 2, 2
Uiteraard is het mogelijk om je eigen fondsen en koersen in te brengen.


Het probleem is vaak het invoeren van de history, maar okay, voorzichtig beginnen en niet te moeilijk. Uitbreiden kan altijd en zal ook wel meer kosten.
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Benieuwd

Berichtdoor Pierre » di 02 okt 2001, 20:36

Hoi Sippo,

Op de eerste plaats... we weten nog niet welke data, buiten de EuroNext Amsterdam, standaard geleverd gaat worden. Ligt aan het aantal abonnees en de vraag

Voor het inladen van history hebben we in Vestics een prima oplossing:

a) Vestics kan koersen importeren in vele formaten

b) Vestics herkent zelf van welk fonds een koersbestand is. Dit laatste doen we met een 'fingerprint' tabel waarin we voor elk fonds dat Vestics al kent enkele slotkoersen opslaan. Vervolgens wordt een 'onbekend' koersbestand langs die tabel gehouden. Als er ook maar een paar data overeenstemmen wordt het fonds al herkent. Werkt als een zonnetje!!!

Voor de dagelijkse update van fondsen die Vestics niet standaard levert zou je gebruik kunnen maken van bijv. StockBrowser of van een download service die de koersen in ascii levert. Vestics kan die dan importeren.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Benieuwd

Berichtdoor Godfried » di 02 okt 2001, 21:29

Ik heb RT-datafeed en zal dat waarschijnlijk wel kunnen koppelen. Ik zou daarnaast, vanwege de fouten die ik wel eens in mijn feed zie, prijs stellen op minimaal de belangrijke internationale indices.
Daarnaast zou ik wel graag een koppeling willen zien met VEB-BL. Die hebben immers min of meer dezelfde applikatie als Alex dus mag dat niet moeilijk te implemeteren zijn.
Met vriendelijke groeten, Godfried.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Benieuwd

Berichtdoor Godfried » di 02 okt 2001, 21:55

Ik vergat nog te melden dat ik de ondersteuning van de QQS-kaart ook op prijs stel.
Die levert mij op zeer betrouwbare wijze de belangrijkste indices.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Benieuwd

Berichtdoor Sippo » wo 03 okt 2001, 10:08

Een QQS-kaart, is dat een teletekstkaart? Ik heb een TTkaart van Pinnacles, mbv Sinus (sinus.nl) lees ik de amsterdamse koersen in. Als er op TT iets hapert lost Sinus het via internet op. Helaas doet Sinus (nog) geen TA.
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Benieuwd

Berichtdoor Godfried » wo 03 okt 2001, 10:16

De QQS-kaart is inderdaad een teletekstkaart die speciaal voor beleggers is gemaakt. De maker is Frans van Haendel. Helaas wordt de kaart niet meer verkocht. Er is nog wel enige ondersteuning via de site www.qqs.nl .
Ik heb een ISA-kaart van QQS. Ik heb daarom nog steeds een pc synchroon draaien naast mijn modernere pc's. Er zijn echter ook PCI QQS-kaarten in omloop welke ik natuurlijk graag zou willen hebben.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Benieuwd

Berichtdoor Pierre » wo 03 okt 2001, 12:27

Als ik Godfried z'n opmerkingen over de QQS kaart lees zou ik zeggen... waarom nu nog investeren in een PCI QQS kaart ? Die is toch zeker (ook 2de-hands) duurder dan een nieuwe Pinnacles PC-TV Rave kaart ? (ca 125 gulden) Bovendien kun je dan ook nog af en toe TV kijken op je PC.

Het grote voordeel van de Pinnacles PC-TV kaart is bovendien dat die wel door Vestics ondersteund wordt.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Benieuwd

Berichtdoor Godfried » wo 03 okt 2001, 12:34

Ik heb hier een ongebruikte pinnacle pctv-kaart liggen. Het is (althans voor mij) een waardeloze kaart als het gaat om informatie snel en goed te verwerken. Ik heb 'm in 2 pc's geprobeerd met allebei als uiteindelijk resutaat het openschroeven en weghalen. Tja, en tv kijken voor de pc? Daar heb ik geen interesse in.
* Met vriendelijke groet Godfried * http://www.pf-online.nl/
Godfried
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 17:50

Benieuwd

Berichtdoor Sippo » wo 03 okt 2001, 21:59

De installatie van een pinnacles kaart lukt niet als je een UK of een USwindows hebt. De installatie procedure veronderstelt dan dat je in de US bent, en daar is geen teletekst. Die TT module wordt dan ook niet geinstalleerd. Het duurt even voordat je daar achter bent <g>
Sippo
Sippo
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 01 okt 2001, 22:38
Woonplaats: NL

Benieuwd

Berichtdoor Perry » wo 03 okt 2001, 22:07

Quote: from Sippo on 10:46 pm op 3,okt. 2001
Tweemaal gepost. Hoe haal je een msg weg?

(Edited by Sippo at 11:01 pm op 3,okt. 2001)


Hoi Sippo,

Helaas is het niet mogelijk als gebruiker een bericht te verwijderen. Wel is het mogelijk om hem te editen en in jou geval bij een dubbel bericht even in het bewerkte bericht aangeven, dan proberen wij die er tussen uit te vissen.

Perry
Perry
Site Admin
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:57


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron