Foutmelding

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Foutmelding

Berichtdoor wilbert » wo 22 nov 2006, 21:04

Wanneer ik een grafiek (Sjabloon) wil openen krijg ik de volgende foutmelding: " Fout,verwacht hier een 'is gelijk' teken in Module Data (1:10)" Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?
wilbert
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: za 23 jul 2005, 1:04

Berichtdoor Pierre » wo 22 nov 2006, 23:40

Hallo Wilbert,

Deze vreemde foutboodschap ontstaat als je VestiCode map overhoop ligt, waardoor de module Load in de map \Vestics\Vesticode\Vestics\Data niet gevonden kan worden.

Ik ken 2 oorzaken waardoor deze situatie kan ontstaan...

a) misschien is de betreffende map niet meer op de juiste plaats. Controleer even of de map bestaat en of er een module Load in staat.

b) het kan ook zijn dat de naam van de module Load verminkt is. Achter het woordje Load staat normaliter een puntkomma ';', maar het CD-brandprogramma Nero heeft de nare eigenschap om puntkomma's in bestandsnamen te veranderen in underscores (liggende strepen). Dus check even of er achter het woord Load een puntkomma staat

In geval a) (map is er niet) moet je effe de zoek functie van Windows gebruiken om de map VestiCode te zoeken. Het kan namelijk goed zijn dat deze map per ongeluk aan de cursor is blijven plakken en daardoor ongewild naar een andere lokatie is gesleept

In geval b) kan ik je een hulpprogramma mailen dat de underscores weer terug verandert naar puntkomma's. Stuur me even een emailtje als het inderdaad geval b) is.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics Helpdesk
Tel. 0345-549312
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor wilbert » do 23 nov 2006, 19:00

Het lag inderdaad aan de ; die door nero veranderd zijn.Heb het probleem al opgelost.Hartelijk dank voor de snelle reactie,zou dit zelf nooit gevonden hebben.
wilbert
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: za 23 jul 2005, 1:04

Berichtdoor Pierre » do 23 nov 2006, 19:20

Hallo Wilbert,

Pas op: zoals ik zei hebben wij een hulpprogramma die dit verhelpt.

Er zijn namelijk honderden bestanden waarin punt-komma's voorkomen, en overal moet dat gecorrigeerd worden. Het gaat om alle bestanden in de diverse mappen onder \Vestics\VestiCode, maar ook de fondsgrafieken in de map \Vestics\Tables\Charts Symbol.

Als je me een emailtje stuurt, stuur ik je het hulpprogramma.

vr. groeten,
Pierre dolmans
Vestics helpdesk
tel. 0345-549312
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron