Meerdere grafieken/systemen intraday

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Meerdere grafieken/systemen intraday

Berichtdoor shaker » vr 11 jun 2004, 12:02

Is het mogelijk om op 1 fonds meerdere systemen te draaien met verschillende intradag grafieken. Bijv. op basis van kwartier koersen en 1 op basis van uur data? Het lukt bij mij wel, maar als ik dan weer opnieuw opstart is er 1 weer weg.
shaker
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 17:24
Woonplaats: Deventer

Meerdere grafieken/systemen intraday

Berichtdoor m trader » vr 11 jun 2004, 15:04

Je kunt voor elk model een apart sjabloon en/ of chart met de gewenste instellingen nemen.
Misschien dat dit helpt.

vr. gr.
m trader
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: vr 01 maart 2002, 14:28

Meerdere grafieken/systemen intraday

Berichtdoor shaker » vr 11 jun 2004, 15:08

Ik weet niet precies wat een sjabloon is, maar wel wat een chart is natuurlijk. Het lukt me wel om verschillende grafieken met verschillende instellingen naast elkaar te hebben. Maar als ik dan afsluit en weer opstart, is het allemaal weer verandert.
shaker
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 17:24
Woonplaats: Deventer

Meerdere grafieken/systemen intraday

Berichtdoor m trader » vr 11 jun 2004, 17:36

kijk even in de help.

met een sjabloon kun je instellingen vastleggen
vb interval, aantal bars, indicators, handelmodel enz. Als je dan een fonds selecteert bij een sjabloon worden alle instellingen er overheen gelegd/behouden.

vr.gr.
m trader
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: vr 01 maart 2002, 14:28

Meerdere grafieken/systemen intraday

Berichtdoor shaker » vr 11 jun 2004, 19:38

Sjabloons waren inderdaad de oplossing. Thanx!!

Pieter
shaker
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 17:24
Woonplaats: Deventer

Meerdere grafieken/systemen intraday

Berichtdoor Pierre » ma 14 jun 2004, 15:29

Hallo Sjaker,

Niet helemaal...

Als je 5 intradaggrafieken maakt van de AEX, dus alle 5 afgeleid van het sjabloon 'Intradaggrafiek', dan worden de instellingen van al die 5 grafieken opgeslagen onder dezelfde naam "AEX; Intradaggrafiek (Fondsgrafiek)". En dus overschrijven de instellingen elkaar waardoor je maar 1 versie van die grafiek overhoudt. Dat is een beperking van sjablonen: per fonds kan er maar 1 afgeleide grafiek zijn van een bepaald sjabloon.

Je hebt dat nu opgelost door 5 verschillende sjablonen te maken, zodat je wel 5 verschillende grafieken kunt onthouden, maar dat is niet de echte oplossing.

Sjablonen zijn bedoeld voor grafieken die je van allerlei verschillende fondsen wilt maken. Dergelijke sjablonen zijn direct beschikbaar onder de rechter muisknop, dus als je met de rechter muisknop klikt op AKZO en je kiest Grafiek dan krijg je een lijst van alle sjablonen en kun je kiezen welke grafiek je van AKZO wilt maken.

Het is uiteraard ondoenlijk om elke grafiek als een sjabloon te maken. Dus als je 10 verschillende grafieken wilt maken van bijv. de AEX (met handelssystemen e.d) en je wilt die zelfde grafieken nooit gebruiken voor andere fondsen, dan zijn sjablonen NIET d eoplossing.

Wat jij zocht is een vrije grafiek. Je kunt elke grafiek opslaan als een vrije grafiek onder een zelf te kiezen naam. Je kunt per fonds zoveel vrije grafieken maken als je wilt, dus met allerlei varianten van handelssystemen, enz.

Je maakt een vrije grafiek via menu bestand >> Opslaan als >> Nieuwe vrije grafiek.

Je opent een vrije grafiek via menu Bestand >> Vrije grafiek openen.

In de help vindt je onder het kopje Het Grafiekvenster als eerste sub-onderwerp "werken met grafieken" waar e.e.a. nog verder wordt uitgelegd.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
vestico
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron