Computer loopt vast - Na het veranderen van een DagVerloop g

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Computer loopt vast - Na het veranderen van een DagVerloop g

Berichtdoor hjborn » ma 17 nov 2003, 22:44

Hallo,

Sinds een week ben ik aan het oeffenen met Vestico en loop tegen wat zaken op. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.


Met de sjabloon voor Dag Verloop (tik grafiek) heb ik een eigen variant voor de AEX gemaakt. Tot zover gaat het prima.

Vervolgens heb ik die nieuwe variant opgeslagen en daarin heb ik de S&P future geopend. Omdat daar wat veel tikken van binnen komen heb ik de grafiek op een interval van 10 tikken gezet. Een en ander wordt vervolgens netje weergegeven echter het 'real time' karakter is weg.??? Vervolgens heb ik de nieuwe grafiek onder een nieuwe naam opgeslagen en weer opnieuw met de S&P future geopend.

Het probleem dat de grafiek niet meer wordt bijgewerkt, blijft (en er is geen vinkje ' grafiek verversen' mogelijk bij eigenschappen).
Waar ben ik de fout in gegaan?

Ik heb nog even in de dataserie van de grafiek gekeken en ik zie de barnr. doorlopen maar de tikken zijn leeg??? Terwijl de data wel gewoon binnen komt in de fondstabel.

Maar nog vervelender:
Voor de tweede keer deze avond is mijn computer vast gelopen cq ?zeeeer langzaam geworden (paar seconden voordat er enige reactie komt op zelfs het verplaatsen van de muis). Als ik in de task manager kijk dan zijn het de Vestico onderdelen die allemaal op 'not responding' staan en een voor een tijd krijgen van de processor.
Ik snap er helemaal niets meer van. (ik heb een computer met een pentium 2, 300 en nog wat mb en XP)
Vandaag heb ik de heledag geen problemen gehad met Vestico met diverse grafieken open, IB open, Mail open, Word open, Acrobat open.
Na het veranderen van de grafiek van 1 naar 10 tikken interval is de boel vast gelopen, zo lijkt het.


Heeft er iemand een idee wat ik fout doe?
hjborn
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 17 nov 2003, 22:19
Woonplaats: Maassluis

Computer loopt vast

Berichtdoor bertlamoree » di 18 nov 2003, 9:18

Ik heb vergelijkbare problemen wanneer ik met Dollar-grafieken werk.
Van de Dollar komen ook erg veel tikken binnen. Blijkbaar moet er bij elke tick erg veel gerekend worden. Het gevolg is dat ik binnen Vestics geen Dollar-grafiek meer durf te openen wanneer ik in de markt zit.
Je kunt het een behoorlijk stuk verbeteren door in grafiekeigenschappen de variabele periode kort te zetten en niet te veel tabbladen met grafieken open te hebben staan.

gr Bert
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Computer loopt vast

Berichtdoor hjborn » do 27 nov 2003, 22:00

Bert,

Dank je. Als ik met een grafiek werk met een langere periode, dan gaat het inderdaad beter.
Inmiddels het ik ook van Pierre begrepen dat het probleem komt door dat ik gewoon veel teveel van mijn computer vraag.

Groeten,
Hendrik Jan
hjborn
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 17 nov 2003, 22:19
Woonplaats: Maassluis

Computer loopt vast

Berichtdoor bertlamoree » do 27 nov 2003, 23:41

ja, ?maar daar zijn die dingen toch voor?

Ik heb nu standaard in alle Dollar grafieken ?"bij elke tick verversen " ?zonder vinkje staan. De boel is nu een stuk minder langzaam.
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Computer loopt vast

Berichtdoor hjborn » vr 28 nov 2003, 8:22

hm, moet je dan zelf steeds op refresh clicken of kiest het programma zelf een andere (langere) interval?
hjborn
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: ma 17 nov 2003, 22:19
Woonplaats: Maassluis


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron