problemen met werken serie variabele - verdwijnende defeniti

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

problemen met werken serie variabele - verdwijnende defeniti

Berichtdoor the pope » ma 28 jul 2003, 16:23

Hallo Forum,
Mijn "probleem" ligt als volgt:
bij het cre?ren ( lees spelen met ) van handelssysteempjes maak ik soms gebruik van bewerkingen op indicatoren via een serie variabele
vb.: EMA van een EMA
Na het inbrengen ( en wat correcties ) krijgen we het ?groene vinkje ten teken dat de ?ingevoerde code aanvaard is.
Wanneer we het systeem dan in een grafiek gooien om te optimaliseren ondervinden we geen problemen.
Zelfs wanneer vestics zelf het meest optimale aangeeft werkt het naar behoren.
Het probleem begint pas nadat via optimalisatie een andere combinatie gekozen wordt dan de meest optimale.
Als je dan selecteer duwt en naar de grafiek gaat, dan zie je in eerste instantie enkel de lege sub grafieken en de op de data na lege hoofdgrafiek.
Echter wanneer je via instellingen wijzigen naar het systeem gaat merk je dat de serie variabele die eerst aangeroepen werd ( vb xSeries [] = close ) zijn "waarde kwijt is en de numerieke waarde van dat moment invult.
te weten de laatste close.
Als je terug 'close' invult zoals hij standaard gedefinieerd is werkt de grafiek terug

Zijn er nog mensen die hier problemen mee hebben of komt het alleen bij mij voor en is er dus iets mis gegaan bij het veelvuldige gebruik van de designer en is er wellicht iets veranderd aan de originele setting van vestics.

Ten tweede ......

Zijn er nog mensen die een hekel beginnen te krijgen aan het 'duimspijkertje/punaise' rechtsboven aan een grafiek?
:( ? ? :( ?

Het steeds weer opnieuw moeten aangeven te willen beschikken over de normale functionaliteit van een grafiek (middels de knoppenbalk) wordt bij mij als lastig ervaren.... ?( zegt waarschijnlijk iets over mij ? :-) ?)

Zou het niet beter zijn om net andersom te werken en met het aanclicken van de duimspijker/punaise de knoppenbalk onzichtbaar te maken waar hij eerst altijd staat?

Groeten

Marc.
dank u foor de bloemen
the pope
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: do 29 aug 2002, 22:12
Woonplaats: Ossendrecht

problemen met werken serie variabele

Berichtdoor Marco » di 29 jul 2003, 8:07

Als je dan selecteer duwt en naar de grafiek gaat, dan zie je in eerste instantie enkel de lege sub grafieken en de op de data na lege hoofdgrafiek.
Echter wanneer je via instellingen wijzigen naar het systeem gaat merk je dat de serie variabele die eerst aangeroepen werd ( vb xSeries [] = close ) zijn "waarde kwijt is en de numerieke waarde van dat moment invult.
te weten de laatste close.
Als je terug 'close' invult zoals hij standaard gedefinieerd is werkt de grafiek terug

Het probleem van lege grafieken ken ik. Iha helpt dan het verversen van het tabblad/venster bij mij: plotseling heb ik dan mijn grafiek + indicatoren weer.
Als ik dit in de designer naloop dan blijkt dat een aantal series de waarden _NA blijft teruggeven, met als gevolg (erg logisch in dat geval) een lege grafiek. Alleen hoe die _NA er nu inkomt is me nog een raadsel.
Ik ben dit ook nog aan het uitzoeken zodat het reproduceerbaar wordt voor Pierre om verder uit te zoeken...

Zijn er nog mensen die een hekel beginnen te krijgen aan het 'duimspijkertje/punaise' rechtsboven aan een grafiek?

Nee, niet echt. Ik vindt het lekker dat de balk (want dat bedoel je toch??) standaard niet zichtbaar is. Ik gebruik ook iha de rechtermuisknop daarvoor ;-)
Maar misschien is het een mogelijkheid om dit in opties/instellingen op te laten slaan zodat een ieder zijn voorkeur kan instellen...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron