Instellingen aanpassen - wijzigen eigenschappen indicator et

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Instellingen aanpassen - wijzigen eigenschappen indicator et

Berichtdoor PeterP » wo 12 feb 2003, 21:56

Hallo,

ik heb een grafiek van de AEX met daarop het ROCEMA-trend systeem. Via de rechtermuisknop, instellingen wijzigen, ROCEMA trend, kun je de instellingen aanpassen. Voor dit systeem zijn er meen ik 5 variabelen. Ik kan er ternauwernood 2 zien en aanpassen (xEMABras en xROCBars).

Hoe kun je nu de andere variabelen benaderen en aanpassen? Simpelweg het venster vergroten werkt bij mij in ieder geval niet.

Grtz.

PeterP
PeterP
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: ma 18 nov 2002, 13:50
Woonplaats: Werkendam

Instellingen aanpassen

Berichtdoor acp010107 » do 13 feb 2003, 1:28

In het ROCEMA-systeem zijn 4 plot-regels opgenomen
- plot1: xEMA
- plot2: xROCEMA
- plot3: xProfitLevel
- plot4: xStoplevel
Naast de koersgegevens zul je dus maximaal de hiervoor genoemde plotregels op je scherm krijgen.

Plot 3 en 4 zijn echter geconditioneerd. Zij komen alleen op je scherm als, op grond van de regels van het ROCEMA-systeem, een positie ingenomen is.

M.a.w. : normaal gesproken zie je alleen de xEMA en de xROCEMA. Moet ?je volgens het systeem long of short ?zijn gegaan, dan zie je tevens, zolang je volgens het systeem die positie aan moet houden, de xProfitLevel en de xStopLevel.

Aad. ? ?
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

Instellingen aanpassen

Berichtdoor Joop Henzen » do 13 feb 2003, 18:59

er zijn 5 plots zichtbaar bij het ingeven
Ook de trend staat ( als 3e ) aangegeven
Wellicht moet de resolutie op 800 x 600 worden ingesteld om alle gegevens zichtbaar te krijgen

In de grafiek worden de profit en loss lijn niet getekend aangezien deze niet in het programma zijn gedefinieerd.

veel succes ermee
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Instellingen aanpassen

Berichtdoor Perry » wo 19 feb 2003, 9:54

Hallo Peter,

Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat de standaard lettertype van Windows op groot staat ingesteld.

Dit kunt u veranderen door op het Windows bureau blad op de rechtermuis knop te drukken en dan voor de eigenschappen kiezen.

Er komt nu een scherm naar voren waar u van alles kunt instellen. Kies nu het tabblad instellingen en druk daar op de knop geavanceerd. Hier ziet u meteen linksboven in de hoek welk lettertype grote u heeft ingesteld. Deze moet op normaal of op klein staan.

Indien u er niet uikomt kunt u altijd even bellen met onze helpdesk.

Perry
Perry
Site Admin
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:57


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron