Vrije grafiek verdwenen - Vrije grafiek verdwijnt soms na he

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Vrije grafiek verdwenen - Vrije grafiek verdwijnt soms na he

Berichtdoor JanvanZijp » do 06 feb 2003, 11:25

Een enkele keer komt het voor dat na een herstart van Vestics de laatst lopende vrije grafiek (Met het ROCEma systeem) niet meer terugkomt.
Er komt een melding op het scherm dat je de vorige versie van het tabblad moet laden, maar dat helpt niet.
De opgeslagen vrije grafiek is namelijk totaal verdwenen, hij staat in ieder geval niet meer op de plek waar die hoort te staan.
Het enige wat je dan kan doen is een nieuwe grafiek maken en die weer opslaan als vrije grafiek.
Dit probleem heb ik geconstateert op 2 Windows 2000 Pro systemen.
Voor de duidelijkheid, dit gebeurt niet altijd, meestal gaat het goed, ongeveer 1 op de 10x gaat het fout.
Zijn er misschien meer gebruikers die dit wel eens hebben gehad?

Groeten,

Jan van Zijp

Groeten,

Jan
JanvanZijp
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: wo 06 maart 2002, 16:30

Vrije grafiek verdwenen

Berichtdoor Joop Henzen » do 06 feb 2003, 19:03

Ik heb dit ook reeds een paar keer als probleem gehad

Opnieuw aanmaken is inderdaad de enige manier om de zaak weer aan de praat de krijgen

E.e.a. reeds gemeld bij Support
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Vrije grafiek verdwenen

Berichtdoor Pieter Tirion » do 06 feb 2003, 22:05

Hallo mensen,
Ik heb ook diverse keren zo'n probleem gehad. Kwam achter een andere oplossing. Als je met je cursor over het donkere vlak (waar de grafiek hoort te zijn) omhoog schuift, dan zij je een extra balk met 2 lege vlakjes. In het linker witte vlakje hoort te staan of je een daggrafiek wilt (of hebt) danwel een intraday-grafiek, etc. Maak je keuze opnieuw, en de grafiek van het ?oorspronkelijke fonds komt weer te voorschijn.

Pieter.
Pieter Tirion
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: wo 23 jan 2002, 21:11
Woonplaats: Leiden

Vrije grafiek verdwenen

Berichtdoor hans van kleef » za 08 feb 2003, 12:07

En als de oplossing van Pieter niet werkt, dan lijkt de grafiek echt verdwenen. Maar dat is niet zo. Ga naar \vestics\backup\ en zoek hem op. Kopieer hem even naar de goede plek terug: \charts en haal de datum + tijd uit de naam, anders staat het zo raar.
En het werkt weer.

Ik heb het verschijnsel nogal vaak, dus een zekere routine met deze procedure opgebouwd.

mvg
hans van kleef
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Vrije grafiek verdwenen

Berichtdoor Guusje » do 13 feb 2003, 21:18

Het zijn allemaal "slimme" oplossingen voor een toch wel vervelend verschijnsel.
Dit is een van de redenen waarom ik nog steeds niet live durf te traden met het toch zo fraaie ROCEMA systeem.
Ik hoop dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelast.

Groeten,

Guusje
Guusje
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: za 04 jan 2003, 20:06

Vrije grafiek verdwenen

Berichtdoor ericc » do 13 feb 2003, 21:51

ik heb dit probleem ook regelmatig. ben mede daarom ook gestopt met traden op ROCEMA, voelt allemaal een beetje wankel, zo.
ericc
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: ma 13 jan 2003, 16:12
Woonplaats: Haarlem

Vrije grafiek verdwenen

Berichtdoor Sil de strandjutter » zo 23 feb 2003, 22:40

Ik heb hedenavond ook iets dergelijks met rocema gehad.
Ik heb naast rocema ook rocema trend lopen.
Nadat de PC even uit was geweest heb ik vestics opnieuw opgestart. BIJ de Rocema met trend was alleen een intraday grafiek.
Diverse vorige versies geprobeerd, maar steeds weer die intraday grafiek zonder Rocema, trading reports enzovoort.
Daarom nogmaals het geheel incl. P.C. opnieuw opgestart. Toen bleek ook het blad waarop ik rocema zonder trent had lopen niet meer correct.

Ik heb jullie opmerkingen gelezen en vindt dat er nogal laconiek over wordt gedaan. IK VIND DIT EEN ERNSTIGE ZAAK WAAR DIRECT DOOR DE MAKERS VAN HET PROGRAMMA IETS AAN GEDAAN MOET WORDEN.
Sil de strandjutter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: za 14 dec 2002, 21:50


Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron