Invoegen indicator mislukt - levert lege (grijze) grafiek op

Vragen en suggesties over grafieken

Moderator: Perry

Invoegen indicator mislukt - levert lege (grijze) grafiek op

Berichtdoor Vestics gebruiker » za 23 nov 2002, 16:07

Soms krijg ik bij het opstarten van een grafiek de boodschap 'Invoegen indicator mislukt' en dan blijft de grafiek leeg. Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen?

Als een gebruiker een indicator toevoegt aan een grafiek, en die indicator is niet correct, dan komt de boodschap "invoegen mislukt" en de grafiek blijft zoals deze was, zonder de extra indicator. Ook de volgende keer, als de grafiek weer geladen wordt, is dat zonder de kapotte indicator, en komt er dus ook geen foutboodschap.

Hoe kan het dan dat ik een grafiek heb die steeds opnieuw met die foutboodschap komt?
Deze fout kan ontstaan als de gebruiker werkt vanuit de Designer, en dan een foutieve indicator toevoegd. Dan wordt de boodschap "invoegen mislukt" welliswaar gegeven, maar de foutieve indicator wordt desondanks toegevoegd aan de grafiek. De bronkode van de foutieve indicator wordt geladen en de cursor wordt gepositioneerd op de lokatie waar de fout is geconstateerd en een gedetailleerde foutmelding geeft aan wat er mis is met de indicator. De gebruiker kan dan vervolgens de fout corrigeren.

Als de gebruiker de Designer verlaat zonder de fout op te lossen, dan zit de foutieve indicator in de grafiek en bij het laden van de grafiek gaat het dan mis en verschijnt het grijze scherm.

OK, maar hoe los ik dat achteraf alsnog op?
De simpelste oplossing is om dan over te schakelen op de Designer en alsnog de grafiek te laden in Designer modus. U kunt dan de foutieve indicator corrigeren, of de indicator via 'verwijderen' uit de grafiek verwijderen.
Vestics gebruiker
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: za 23 nov 2002, 15:52

Keer terug naar Grafieken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron